Miehen ostamat lahjat, huoh
Sain mieheltä synttärilahjan, ihanaa. Mutta, joka ikinen vuosi saan jotain ihan muuta kuin toivon. Esim. Pidän muumimukeista, saan jotain ihan muuta muumikrääsää, josta en todellakaan pidä. Luen paljon, mutta valikoidusti, saan lahjaksi kirjoja, joista en välitä pätkääkään. Haluan loman kylpylään, joka ei ole lapsiperheille suunnattu, saan lahjakortin 300km:n päähän pahimpaan lapsiperhehelvettiin. Jne.
Mies siis selkeästi yrittää, mutta ei kuitenkaan ymmärrä/ kuuntele toiveitani. Haluaa ilahduttaa, mutta aina menee pieleen... Olen esittänyt selkeitä toiveita (tai pyytänyt, ettei osta mitään lahoja), mutta hän haluaa yllättää. No yllätyn totisesti, mutta en hyvällä tavalla.
Miten voisin muuttaa tilannetta? Mies on ihana ja haluaa ilahduttaa, mutta mua vaan ahdistaa nää lahjat. Aina jotain kallista turhaa, vaikka en edes odota mitään lahjoja. Olen sanonut monta kertaa, että ihan vaan suklaarasia/ravintolassa syöminen olisi oikein hyvä lahja.
Kommentit (23)
Meillä oli vähän samaa ongelmaa.. asia ratkesi niin, että sovittiin että lahjoja ei yksinkertaisesti vaihdeta.
Joskus se hieman harmittaa kun joskus olisi kuitenkin kiva saada lahjoja, mutta mieluummin näin koska vielä enemmän harmittaisi ne sinnepäin lahjat.
Molempien lahjarahat on käytetty sitten johonkin yhteiseen hyvään esim. ravintolaillalliseen tai johonkin molempien haluamaan kodin juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Osta itse muumimukisi ja kerro miehellesi että et halua lahjoja. Näin yksinkertaista se on.
Juuri näin. Minä tein selväksi, etten oikeasti halua lahjoja, paitsi siinä tapauksessa, että saisin itse valita ne. Mitään turhaa en halua ja muutenkin tulee kamala stressi, kun en itsekään keksi toiselle mitään sopivia lahjoja. Meillä päädyttiin siihen, ettei kumpikaan osta toiselle lahjoja. Merkkipäivänä voi kukkakimpun ostaa ja ilahduttaa esim. jollakin hyvällä leivoksella tms. mistä toinen pitää. Se on toiminut meillä hyvin.
Pitää kokeilla jouluks tätä tekniikkaa. Ap.