Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanisi lähtenyt mukaan harrastukseesi tai sinä kumppanisi? Kumpi sukupuoli mukautuu enemmän toisen tapoihin?

Vierailija
18.10.2019 |

Millaisiin harrastuksiin toinen on mennyt mukaan? Mukautuvatko naiset enemmän miesten tapoihin kuin miehet naisten?

Alkoi kiinnostamaan aihe, kun yleensä suhteen alkuvaiheessa halutaan miellyttää toista ja kovin usein ainakin naiset lähtevät mukaan miesten juttuihin. Miehet taas harvemmin innostuvat esim. naisen tanssiharrastuksesta tms. Oma mieheni taitaa olla tästä poikkeus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen tapaamistamme kumpikin oli liikunnallinen ja tykkäsi mm. lenkkeilystä ja pyöräilystä. Oli helppo ottaa nämä molemmat yhteiseksi vapaa-ajanvietteeksi. Sen lisäksi mies on halukas opettelemaan tanssia, jota olen itse harrastanut iät ja ajat. Minä puolestani olen valmis laajentamaan liikuntamuotoja kuntosaliin ja hiihtoon miehen takia, vaikka en itse niitä olekaan ennen harrastanut. ap

Vierailija
2/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, avokki pääsi hevospelostaan eroon ja ratsastikin jonkin verran nyt jo edesmenneellä pappahevosellani. Taisi olla ajoreissuillakin silloin tällöin mukana. Samoin vaeltamiseen sain sytytettyä kipinän kunhan onnistuin ylipuhumaannekalle reissulle, nyt taas aloite tulee jo monesti häneltä.

Minä taas olen löytänyt MMORPGH-pelit avokin kautta, eli meillä on ehkä vähän puolin ja toisin tutustuttu toistemme harrastuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mulla ollut edes oikeita harrastuksia, tai no oli, mutta ne oli vain jotta löytäisin puolison, joten miksi niissä nyt enää kävisin?

Vierailija
4/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas naiset on uhreja.

Enpä tiedä ensimmäistäkään naista, joka olisi lähtenyt miehen metsästysharrastukseen tai autonrassaukseen mukaan, saatika että yksikään nainen olisi pariutunut miehen kanssa, jonka harrastukset ovat naiselle "turn off". Saahan sitä naisen taas typistettyä lapsen asemaan näinkin. Ehkä olisi parempi, että kaikki naiset laitetaan holhouksen alle? 

Vierailija
5/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kumppanini mukaan kaikkiin harrastuksiini ja päinvastoin. Riittää että tehdään jotain yhdessä .

Vierailija
6/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kumppanini mukaan kaikkiin harrastuksiini ja päinvastoin. Riittää että tehdään jotain yhdessä .

Ei kukaan ole sanonutkaan, että kumppani pitäisi ottaa mukaan kaikkiin harrastuksiin. Nykyään tuppaa olemaan niin, ettei löydy sitä yhtä ainuttakaan yhteistä harrastusta tai yhdistävää tekijää. Liitot muistuttavat enemmän taistelutannerta tai pelkkää arjesta selviytymistä erillisine elämineen.

Vierailija
7/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, ratsastus, potkunyrkkeily, kalastus, fine dining, viinit ja ruuanlaitto tulee ekana mieleen mun harrastuksista, joista mieskin tykkaa tai on ainakin kerran kokeillut ja innostunut tyyliin "tata voisi tehda useamminkin". Eipa nuo mullekaan semmoisia harrastuksia ole, joita joka viikko tekisin. 

Mies taas on saanut minut kiinnostumaan myos dokumenteista ainaisten skandidekkareitten sijaan, ja kuntosalilla aloimme kaymaan miehen ehdotuksesta. 

Vierailija
8/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yritti kyllä lasketella, mutta kyllä me nykyään enemmän hiihdetään murtsikkaa, mikä oli molempien laji, laskettelu vain minun. 

Vierailija
9/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin mukaan mieheni autoharrastukseen ja nykyään olen yhtä hurahtanut siihen kuin mies. Käydään yhdessä erilaisissa tapahtumissa, aiemmin avustin miestä hänen autojensa kanssa, viime talvena rakennettiin yhdessä minulle oma harrasteauto. Minä taas olen opettanut miehen ompelemaan ja nykyään hän tekee itse autojensa verhoilut.

Vierailija
10/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa aloin pelata videopelejä miehen kanssa alettuamme seurustella ja se on jatkunut tähän päivään saakka (19v). Itse harrastan futista ja mies tuli joskus mun treeneihin kun tarvittiin lisää pelaajia (nytk un on lapsia niin ei voisikaan tulla).

Vierailija
11/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olimme innokkaita lukijoita jo tavatessamme ja edelleen luemme paljon. Minä olin liikunnallisempi ja puoliso innostui pelaamaan kanssani sulkapalloa. Hän lähti myös kävelylenkeille ja nykyisin tekee niitä enemmän kuin minä. Myös matkustelu oli molempien harrastus jo ennen tapaamistamme.

Minun kannustamanani mies on kokeillut ratsastusta, mutta ei halunnut alkaa harrastaa sitä. Minä olen opetellut matkustamaan moottoripyörän kyydissä, vaikka en itse ollut asiasta yhtään innoissani, ja nykyisin itsellänikin on kaksipyöräinen. Mies oli aktiivisempi musiikin harrastaja (soittaa myös itse), ja minä olen jossain määrin kiinnostunut nykyisin samasta musiikin genrestä ja lähden mukaan keikoille ja konsertteihin. Elokuvien suhteen mies on alkanut katsoa sellaisia leffoja, joita ei luultavasti itse olisi aiemmin katsonut eli muutakin kuin toimintaa.

Miehen aloitteesta on tartuttu myös pariin kunnostusprojektiin, mutta ne etenevät kovin hitaasti. Itse puolestani olin innokkaampi telttailemaan ja retkeilemään, mutta niistäkin mies innostui niin, että hän on nykyisin se, joka hankkii innoissaan uusia välineitä.

Vierailija
12/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Se on pakko eikä sitä edes kysytä. Joko mies on se joka mukautuu ja luopuu omista harrastuksistaan ja tavaroistaan tai sitten se suhde oli siinä ja ovi kutsuu.

Vierailija
13/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mutta myös omia harrastuksia ja kumpikaan ei periaatteessa edes halua niihin toista mukaan kuikuilemaan.

Itse laulan kuorossa ja se on vain minun juttuni, mieheni taas harrastaa kalliokiipeilyä ja sukellusta, mutta minua hän ei saa mukaansa kuin korkeintaan matkaseuraksi.

Olemme olleet niin kauan yhdessä, että emme ole enää mitään paita&persus -tyyppejä. Sama koskee ystäviäkin, meillä on yhteisiä, mutta on myös täysin omia ja en ole edes esitellyt muutama ystävääni miehelleni.

Vierailija
14/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies. Se on pakko eikä sitä edes kysytä. Joko mies on se joka mukautuu ja luopuu omista harrastuksistaan ja tavaroistaan tai sitten se suhde oli siinä ja ovi kutsuu.

Miksi valitset aina sellaisia naisia?

Vierailija
15/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat olimme innokkaita lukijoita jo tavatessamme ja edelleen luemme paljon. Minä olin liikunnallisempi ja puoliso innostui pelaamaan kanssani sulkapalloa. Hän lähti myös kävelylenkeille ja nykyisin tekee niitä enemmän kuin minä. Myös matkustelu oli molempien harrastus jo ennen tapaamistamme.

Minun kannustamanani mies on kokeillut ratsastusta, mutta ei halunnut alkaa harrastaa sitä. Minä olen opetellut matkustamaan moottoripyörän kyydissä, vaikka en itse ollut asiasta yhtään innoissani, ja nykyisin itsellänikin on kaksipyöräinen. Mies oli aktiivisempi musiikin harrastaja (soittaa myös itse), ja minä olen jossain määrin kiinnostunut nykyisin samasta musiikin genrestä ja lähden mukaan keikoille ja konsertteihin. Elokuvien suhteen mies on alkanut katsoa sellaisia leffoja, joita ei luultavasti itse olisi aiemmin katsonut eli muutakin kuin toimintaa.

Miehen aloitteesta on tartuttu myös pariin kunnostusprojektiin, mutta ne etenevät kovin hitaasti. Itse puolestani olin innokkaampi telttailemaan ja retkeilemään, mutta niistäkin mies innostui niin, että hän on nykyisin se, joka hankkii innoissaan uusia välineitä.

Kuulostaa ihanalta. Tasapuolista.

Vierailija
16/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nykyiseni harrastuksen kautta: ensirakkaus jätti toisen takia ja olimme muuttaneet yhdessä uudelle paikkakunnalle opintojen perässä. Ensimmäinen löysi luokaltaan sitten uuden ja se oli siinä... Keskityin omiin opintoihin ja uuteen kaupunkiin, kunnes aloin harkita jotain harrastusta. Ystäväni kutsui minut seuraamaan harrastustaan ja vähitellen aloin itsekin kiinnostua. Sitten puolen vuoden päästä nykyiseni tuli ja olimme alusta alkaen katsoneet toisiamme kiinnostuneina. Yhteinen harrastus toi yhteen ja meillä on yhteistä monessa muussakin (esim. kirjat, pelaaminen ja muu). Kyseinen harrastus on ei ole niin suosittu, kyseessä siis pehmomiekkailu tai toisin sanottuna boffaus :D 

Vierailija
17/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mutta myös omia harrastuksia ja kumpikaan ei periaatteessa edes halua niihin toista mukaan kuikuilemaan.

Itse laulan kuorossa ja se on vain minun juttuni, mieheni taas harrastaa kalliokiipeilyä ja sukellusta, mutta minua hän ei saa mukaansa kuin korkeintaan matkaseuraksi.

Olemme olleet niin kauan yhdessä, että emme ole enää mitään paita&persus -tyyppejä. Sama koskee ystäviäkin, meillä on yhteisiä, mutta on myös täysin omia ja en ole edes esitellyt muutama ystävääni miehelleni.

Tässä kysyttiin niistä yhteisistä jutuista. Kerroit vain omista harrastuksistanne, mutta et vastannut, mitkä ovat niitä teidän yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
18/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt 'ajomiehenä' hirvimetsällä, joka on puolison harrastus.

Vierailija
19/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti naiset mukautuvat miesten harrastuksiin ja lopettavat omat harrastuksensa.

Vierailija
20/22 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt 'ajomiehenä' hirvimetsällä, joka on puolison harrastus.

Minun mieheni metsästysporukoissa on  myös naisia mukana. Osalla metsästys liittyy koiraharrastukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi