Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
1381/1543 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä ankeuttaa ketjua ja selittelee asioita?

Vierailija
1382/1543 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla viemässä linnuille ruokaa lintulaudalle. Kissa nökötti verannalla hyllyn päällä, ja koira odotti oven ulkopuolella. Kissa ei mene ulos, jos koira on siinä, kun se koira jahtaa kissoja ulkona. Kävelin ovesta ulos ja nurkan taa, niin kissa istui jo terassilla. Ei mennyt ohitseni, koira olisi huomannut, ja sekin tuijotti kissaa hetken hämmentyneenä. No, se on aika usein hämmentynyt.

Kissat on tuollaisia, virheitä matriisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1543 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä ankeuttaa ketjua ja selittelee asioita?

Minä... En ankeuta ketjua, vaan yritän nostaa sen tasoa... Yrittäkää vähän parempia juttuja.

"Kissa meni olohuoneeseen"... Ei vielä riitä mystiseen tapahtumaan. Ottaen huomioon, että kissoilla on tapana liikkua vilkkaasti. 

Vierailija
1384/1543 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelasin englanilaista nettipeliä englantilaisella serverillä, keskustelin aina englanniksi, kerran kuitenkin kävi tapaus jossa aloin puhumaan eräälle henkilölle suomea kun tuli aanaus mieleen, hänen hahmonsa nimi oli englanniksi ja hän oli puhunut englanniksi tekstichätissä, yhtään mitään suomeen viittaavaa ei hänessä ollut, hän sitten kysyi suomeksi että mistä tiesit mun olevan suomalainen, vastasin sitten että jotenkin vain tiesin.

Vierailija
1385/1543 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kaatui eilen asvaltille polvensa auki ja tietysti sattui. Annoin särkylääkettä ja kun sen vaikutus lakkasi, alkoi omia polviani särkeä ja särkee muuten edelleen. Lapsella sen sijaan kipua polvissa ei ole tuntunut enää kaatumisen jälkeen vaikka toki ruvella edelleen ovat. Ihan kuin kipu olisi siirtynyt omiin polviini.

Outoa. Lapseltani murtui solisluu. Alkuun oli tosi kipeä, mutta noin kolmen viikon kuluttua alkoi olla entisellään, lapset kun paranee yllättävän nopeasti. Niihin aikoihin minun solisluuni kohdalta alkoi särkemään, juuri samalta puolelta missä lapsellani oli murtuma. Mihinkään en ollut sitä loukannut ja oli tosi ihmeellistä, kun harvoin siinä kohdassa on aiemmin minkäänlaista kipua tuntenut. Särky jatkui pari viikkoa ja sitten hävisi. 

Jotain sympatiakipua. Olen lukenut, että mieskin voi saada raskausoireita jos on hengessä mukana. 

Ben Zyscowiczin isä kärsi sodassa saaneista kivuista pitkin päätään. Ben itse sairastui masennukseen perheensä traumojen vuoksi. Kun hän sai siihen lääkkeet, henkinen kipu siirtyi fyysiseksi. Nyt hänen migreeninsä tuntuu samoissa kohdissa kuin isän päänsärky. 

Vierailija
1386/1543 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aamulla viemässä linnuille ruokaa lintulaudalle. Kissa nökötti verannalla hyllyn päällä, ja koira odotti oven ulkopuolella. Kissa ei mene ulos, jos koira on siinä, kun se koira jahtaa kissoja ulkona. Kävelin ovesta ulos ja nurkan taa, niin kissa istui jo terassilla. Ei mennyt ohitseni, koira olisi huomannut, ja sekin tuijotti kissaa hetken hämmentyneenä. No, se on aika usein hämmentynyt.

Kissat on tuollaisia, virheitä matriisissa.

On se jännä, että kenellekkään täysijärkiselle lemmikin omistajalle ei tapahdu koskaan tälläista. Miten sattuukin, että kissojen teleportaatiota tapahtuu vain hatarmielisille lemmikin omistajille.

Asialle on luonnollinen selitys, joka on mennyt sulta ohitse. Kissojen näppäryys, nopeus ja kyky rikkoa aiempia kaavoja ovat selitys. 

Vierailija
1387/1543 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran, joskus yli 10v sitten asuttiin poikaystäväni kanssa yhdessä. Istuttiin olohuoneessa, hän tietokoneen ääressä ja minä katsoin sohvalla telkkaria.

En muista tismalleen, miten se meni, mutta katottiin aikaa tai mä kysyin häneltä mitä kello on. Hetken päästä, kun oli kulunut joku n. 20 minuuttia, ei oltu uskoa kumpikaan kun kello oli yhtäkkiä 2-3 tuntia enemmän. En muista miten hoksattiin tuo, varmaan itse huudahdin ett hei kello on xx ja hän siihen että HÄH??!! Keskusteltiin siitä että hetkinen eikö tässä mennyt 20 minuuttua, mähän kysyin 20 minuuttua sitten ett mitä kello on, enkö kysynytkin 15-20min sitten, eihän oo voinut mitenkään olla kulua yli puolituntia.

Jäi mieleen. Kyse ei ollut mistään ett ois katsottu kelloa väärin tai kello väärässä. Hän oli siis tietokoneella ja minä telkkarin ääressä. Kattelin muistaakseni jotain ohjelmaa, oisko puolen tunnin kestävää?

Tää jäi mieleen molemmille. Sen jä

Minulla ja miehelläni oli tällainen kokemus juuri viime viikonloppuna!!! Päätettiin puolen päivän aikaan tehdä pitkään roikkunut remppajuttu valmiiksi. Aloitettiin hieman 12.00 jälkeen ja oltiin sovittu että viimeistään kolmelta lähdetään ulkoilemaan, jotta saadaan ruoka valmiiksi seiskaksi kun lapsi tulee kotiin.

Remontin työvaihe oli sellainen, minkä olimme tehneet aiemminkin, joten tiesimme että siinä kestää noin 2 - 3 tuntia riippuen kuinka hyvin saamme pelattua yhteen vaikean rakennuskappaleen kulmaamista. Kun olimme aikamme asiaa hääränneet, mies katsoi puhelinta ja totesi että meillä on tässä vartti aikaa ja sitten lähdetään ja jatketaan seuraavana päivänä. Väkersimme vielä hetken ja yhtäkkiä ovikello soi. Mies katsoi kelloa, joka oli 18.50 ja lapsemme saapui yökylästä. Meiltä oli kadonnut neljä tuntia täysin mystisesti!

Tilanne oli todella hämmentävä ja jopa pelottava. Pohdittiin illalla, että ehkä olimme keskittyneet hommaan niin intensiivisesti, että ajantaju katosi täysin. Siltikin tuntuu todella, todella oudolta että neljässä tunnissa kummallekaan ei tullut vessahätä, väsy, nälkä tai tarve pitää tauko.

Vierailija
1388/1543 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kävelin joskus huoneeni seinillä ajankuluksi jotenkin puolitelepaattisesti. Vielä joskus 8 -vuotiaana muistan, että se oli yksi leikkovaihtoehto yksin kotona koulun jälkeen. Ja siis niin, että oikeasti kävelin niitä seiniä pitkin ilman ongelmia. Nyt aikuisena tajuan ettei se voi olla totta, mutta muistan kuitenkin tehneeni niin, joten jotain hämärää tässä on.

Vierailija
1389/1543 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
1390/1543 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran, joskus yli 10v sitten asuttiin poikaystäväni kanssa yhdessä. Istuttiin olohuoneessa, hän tietokoneen ääressä ja minä katsoin sohvalla telkkaria.

En muista tismalleen, miten se meni, mutta katottiin aikaa tai mä kysyin häneltä mitä kello on. Hetken päästä, kun oli kulunut joku n. 20 minuuttia, ei oltu uskoa kumpikaan kun kello oli yhtäkkiä 2-3 tuntia enemmän. En muista miten hoksattiin tuo, varmaan itse huudahdin ett hei kello on xx ja hän siihen että HÄH??!! Keskusteltiin siitä että hetkinen eikö tässä mennyt 20 minuuttua, mähän kysyin 20 minuuttua sitten ett mitä kello on, enkö kysynytkin 15-20min sitten, eihän oo voinut mitenkään olla kulua yli puolituntia.

Jäi mieleen. Kyse ei ollut mistään ett ois katsottu kelloa väärin tai kello väärässä. Hän oli siis tietokoneella ja minä telkkarin ääressä. Kattelin muistaakseni jotain ohjelmaa, oisko puolen tunnin kes

Minä lähdin joskus 2000-luvun alkupuolella töistä kun kello oli 16. Muistan hyvin, että työaikani loppui juuri kello 16 ja että lähdin silloin sieltä. Siellä oli vielä muita työntekijöitä paikalla kun minä lähdin.

Kotimatkaan meni tunti, kun minä kävin matkan varrella kaupassa eli minun olisi pitänyt olla kotona kello 17. Mutta kun minä pääsin kotiin, niin kello olikin oikeasti vasta 16 eli saman verran kuin mitä se oli kun minä lähdin tunsi sitten töistä. Kaikki kellot kotona olivat 16, samoin kuin kännykän kello, vaikka se oli ollut sitä jo työpaikalla. Oli kulunut tunti kun lähdin täistä ja silti kello oli vielä 16. 

Kun seuraavana päivänä menin töihin, niin työaikani alkoi kelo 8 ja minä lähdin kotoa kello 7 jälkeen, koska silloin työmatkaan ei mennyt tuntia kun ei pitänyt käydä kaupassa. Työpaikalla kello oli 8, samoin kuin kännykässä. Minä kysyin työkavereilta, että "Lähdinkö minä eilen vahingossa jo kello kolme kotiin", mutta he sanoivat ihmeissään, että ei vaan juuri sillon kun pitikin eli kello 16. Minä olin todella ihmeissäni, että miten olin edellisenä päivänä voinut lähteä kotiin kello 16 ja olla kotona siihen samaan aikaan kun työmatkaan meni se tunti? Silloin sinä päivänä minä lähdin kotiin kello 16 ja olin kotona kello 16:30 ja kellot toimivat taas normaalisti.

Vierailija
1391/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli taskussa eräs muistilappu. Olin ottamasta sitä siellä, mutta sitä muistilappua ei ollut taskussa eikä missään muussakaan taskussa. Mutta sitten ehkä parin tunnin päästä se olikin siellä ja takki oli ollut koko ajan päälläni eli kukaan ei ollut voinut laittaa lappua taskuuni huomaamattani. Sitä ei todellakaan ollut siellä ja sitten se olikin enkä ymmärrä, että miten se saattoi kadota sieltä ja taas ilmestyä sinne tyhjästä.

1392/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä kun heräsin niin en muistanut edes kuka olin ja että olenko oikeasti olemassa. Ei ole ennen käynyt sillä tavalla. 

Vierailija
1393/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lienee kyseessä ihan vain henkinen yhteys ko henkilön kanssa, eikä niinkään "matrixissa oleva glitch". 

Vierailija
1394/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron miten se on mahdollista, olette hulluja!!!

Vierailija
1395/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin sängystäni ja yhtäkkiä olinkin vessasa ja yhtäkkiä join aamukahvia, vaikka en omasta mielestä.Matrix?

Vierailija
1396/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kissan oksentavan olohuoneessa ja kiirehdin sinne. Kissa istui täysi tyynenä raapimapuussa eikä oksennusta ollut missään. Istuin sitten olohuoneen sohvalle juomaan kahvia ja äkkiä kissa juoksi keskelle mattoa liikkuen omituisen nopeasti  ja nytkien kuin  pikakelauksella viallisessa vhs-nauhassa ,oksensi TÄYSIN mykkänä keskelle mattoa  ja käveli siten normaalisti, kissamaisen arvokkaasti hitain askelin  saunaan nukkumaan. Itse istuin jähmettyneenä sohvalla että mitä mä just näin  ja kuulin? Tai siis en kuullut.

Olen omistanut useita kissoja vaikka ovatkin melkoisia otuksia,yksikään ei ole tuota ennen liikkunut kuin nopeutetussa elokuvassa  ja oksentanut ilman ääntä.

Vierailija
1397/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosia tilanteita, että olen etsinyt jotain esinettä ja vaikka haravoinut pöytää katseellani ja toisella katsomisella esine on paikassa, jossa en sitä muutama sekunti sitten nähnyt.

Tuohan on normaalia. Korjasin jotakin auton alla ja laskin 13 mm kiintolenkin siihen viereen lattialle. Minuutin päästä sitä ei ollut siinä eikä löytynyt mistään, ei myöskään toista samanlaista joka minulla oli. Kävin ostamassa läheisestä liikkeestä 3 kpl 13 mm:n kiintolenkkejä ja autotallille tultuani siellä lojui lattialla 13 mm:n kiintolenkki just siinä, mihin olin sen laskenut. Toinenkin oli työkalupakissa. Nyt minulla on niitä siis 5 kpl eivätkä kaikki ole olleet sen koommin yhtä aikaa hukassa. Sama juttu ainakin rullamittojen kanssa.

Vierailija
1398/1543 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kävin kaupassa ja pistin huuhteluainepullon muovikassin pohjalle,päälle sitten sämpylät ja juuston. Kotona huuhteluaine ei ollut  pussissa mutta sen sijaan siellä oli tölkki jotain  energiajuomaa,mangon tai appelsiinmakuista enkä juo energiajuomia.

- Aloin syödä aamupalaa,jugurttia pikkupurkista ja otin astialokerikosta teelusikan. Kun istuin alas,kädessäni oli ruokalusikka.

- Pyöräilin kevätauringossa ilman aurinkorasvaa  ja sain pysyvän maksaläiskän keskelle otsaa,harmitti ja koetin aina meikata sitä piiloon. Kolme vuotta  meni näin kunnes eräänä aamuna heräsin ja läikkä oli poissa tai niin luulin,kunnes katsoin vasenta poskeani. Maksaläiskä oli jotenkin siirtynyt otsasta poskeen.

Vierailija
1399/1543 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin syömässä ja katselin pientä, mustaa ilmassa täysin paikoillaan olevaa pistettä.

"Ihan kuin kärpänen," ajattelin, paitsi että se oli vain täysin paikallaan ilmassa. Semmoinen hedelmäkärpäsen kokoinen.

Syödessäni katselin sitä tovin, kunnes yhtäkkiä "piste" lähti lentoon ja se OLIKIN kärpänen! Minulle tämä todisti, että totisesti elämme Matrixissa! Ihmiset ovat kuvanneet videolle vastaavaa, kuinka lintu tai lentokone jumittaa taivaalla paikoillaan ja yhtäkkiä lähtevät taas liikkeelle!

Se oli hämppis.

Ei ollut hämähäkki. Lensi seinään, jossa näin ihan selvästi sen olevan pikkukärpänen. Sitäpaitsi eivät hämppikset lentele!

Kukkakärpäset osaavat lentää paikallaan. Seuraapa itse kesällä kukkaniityllä, niin toteat saman!

Vierailija
1400/1543 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt osataan tehdä simulaatioita, jossa kone oppii kokoajan. 

Uskon, että elämme elämäämme aina uudestaan tässä "pelissä" pienin muutoksin. Olemme yleensä Mode tilassa missä teemme samaa päivästä toiseen, välillä joku ohjaa meitä ja teemme jotain muuta. Pääosin ns. elämämme on ennalta kirjoitettu.

Voimme vaikuttaa osin elämäämme, sillä ohjelma oppii myös itse. Yleensä huomaan Pugin järjestelmässä, kun pitäisi muistaa ystävien kesken jonkun tutun tai paikan nimeä ja ketään ei muista sitä sillä hetkellä, vaikka kaikki tietää sen hyvin, tätä on tapahtunut tosi usein lähiaikoina.