Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
881/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aikuisilla ihmisillä sekoittua fakta ja fiktio näin pahasti keskenään? Toisaalta lähenteleehän perussuomalaistenkin kannatus jotain kahtakymmentä prosenttia...

Vierailija
882/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Perttu Häkkisen ohjelmaan soitettiin kokemuksista. Yksi mies kertoi tavanneensa vanhan tutun ja jutteli hänen kanssaan. Tämä oli sanonut, että nyt kun hän on eläkkeellä, niin voi käydä kulttuuritapahtumissa. Myöhemmin soittaja kertoi kaverilleen tästä tapaamisesta, jolloin hänelle sanottiin että kyseinen mies oli jo tuolloin ollut kuolleena. Kävi näyttämässä hautakiveäkin. Soittaja oli vain todennut radiossa, että me ihmiset emme ymmärrä maailmasta vielä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

No miksi ihmiset pelaavat jotain Sims-pelejä? Sama juttuhan se olisi, paitsi että me satumme olemaan vähän kehittyneempiä älyllisesti yms.

Ovatko Sims-hahmot tietoisia olemassaolostaan?

Ei, mutta ilmeisesti missasit pointin. Jos ihmisiä kiinnostaa pelata Simsiä niin miksei sitten meidänkin elämä voisi olla jonkun Sims-peli. Kuvitellaan vaan että päätöksemme ovat omiamme jne., vaikka oikeasti meitä kliksuttelee joku pelaaja tekemään jotain. Ja nauraa ratketakseen, kun tyyppi syö leipää lattialla ja kuuntelee hanhien kaakatusta.

Itse ulvon sisäistä huutonaurua aina kun joku arvostettukin tiedemies tosissaan selittää miten tuntemamme universumi voi olla simulaatio.

Koska sinä tiedät paremmin, että se on ihan Tyhmää.

Ei vaan älyllistä epärehellisyyttä. Jos maailmankaikkeus on simulaatio on sillä oltava luoja. Kuitenkin nämä simulaatiosta selittävät ovat vankkumattomia ateisteja.

Tietokonesimulaatioiden kuvitellut pyörittäjät on kaukana uskontojen kaikkivoipaisista jumalista. Enkä tiedä yhtäkään tunnettua tiedemiestä, joka uskoisi, että maailmankaikkeus on missään muodossa simulaatio vaan koko simulaatioargumentti on mediassa ymmärretty täysin väärin. Boströmin simulaatioargumentti ei ole edes tieteellinen vaan lähtöisin filosofian laitokselta ja perustuu lähinnä siihen, että JOS ihmiskunta saisi aikaan itse tällaisia simulaatioita, voitaisiin lähteä siitä, että todennäköisesti emme oli itse perustodellisuudessa vaan todennäköisemmin jokin kerros loputtomassa määrässä simuloituja maailmankaikkeuksia. Toki voisimme olla sen ensimmäinenkin, mutta se olisi lottovoittoon verrattavissa. Tämä pohdinta on kuitenkin puhtaasti symbolista, koska ihmiskunta ei ole vastaavia keinoelämäsimulaatioita tuottanut eikä luultavasti koskaan tule tuottamaankaan. Tästä on valovuosia matkaa siihen, että kukaan oikea tiedemies olettaisi tässä tilanteessa vakavissaan edes pienellä todennäköisyydellä, että olemme simulaatiossa. Erilaiset gedankenexperiment-ajatuskokeet kuuluvat monen alan tutkimukseen, eikä se tarkoita, että niiden oletettaisiin olevan totta, niillä vai hahmotetaan sitä mitä hypoteeseja jonkin tietyn havainnon vastaantullessa voitaisiin sen pohjalta laatia tarkemmin testattaviksi.

Vierailija
884/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi aikuisilla ihmisillä sekoittua fakta ja fiktio näin pahasti keskenään? Toisaalta lähenteleehän perussuomalaistenkin kannatus jotain kahtakymmentä prosenttia...

Ei tänne vastaaminen tarkoita, että uskoisi matrixiin oikeasti. Se vaan tulee mieleen joskus.

Minulla on paljon muitakin ajatuksia, jotka varmaan ikinä eivät toteudu.

Vierailija
885/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen katsoin matrixin netflixista ja nyt täällä on ketju, jonka otsikossa on matrix. Sattumaako? Empä usko.

Mielenkiintoista :). Mä katselin myös nyt vk-loppuna Matrix 1 ja 2 pitkästä aikaa uudelleen (toinen suoratoistosta, toinen ihan vanhanaikaisesti dvd:ltä).

En käy täällä vauva-palstalla juuri ikinä, tänään tylsyyksissäni vilkaisin. 

Ja täällä on myös Matrix-ketju :).

Matrix on mun mielestä muuten tosi hyvä leffa.

Samoin toisaalta Truman Show.

Kieltämättä välillä tulee mieleen joku vastaavantyyppinen skenaario näissä elämän ihme käänteissä.

Vierailija
886/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne deja-vu:t olleet virheitä matrixissa?

Niitä on itselleni käynyt. Sitten on myös tapahtumia joista muistuu mieleeni unet joita olen nähnyt ja ne ovat keskenään deja-vu:ita.

Mä oon alkanut epäilemään, että ihmisten tietoisuudet olisi jotain paljon suurempaa, kuin mitä me luullaan niiden olevan.

Psst.

Mä aion mennä joulun aikoihin elokuviin katsomaan sen uuden Matrixin.

Vierailija
887/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin metsään koiran kanssa ja vastaan tuli mäen päällä ihmisiä. Ajattelin että odotan heitä polun vieressä kivellä jotta pääsevät ohi  kun koira haukkuu ja kun rupesin ootteleen ja poltin tupakkia niin ootin tovin ja ei kuulunut enää ääntä..... no jos aikaa kulu ehkä viisi minuuttia ja ne oli mua ehkä pikkusen yläpuolella ja luulin niiten menneen ohi mut ei jälkiä missään. Ihmettelin kun mulla koira joka havaittee ihmisiä ja ne hävis johonkin kuin tuhka tuuleen, no kun olin lähdössä ylemmäs polkua niin ei ketään missään ja just kuulin niitten äänet ja sitten ei ketään missään. Joten ne hävis polulta.......

Vierailija
888/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "yliluonnollinen" on roskaa.

Vierailija
889/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkohousuni katosivat ja etsin niitä varmaan 3 kertaa eteisen kaapista, käyden kaikki henkarit läpi yksitellen. Kun pakkanen loppui, enkä tarvinnut enää ulkohousuja, niin mikäs ne siellä kaapissa roikkuivatkaan suoraan nähtävillä.

Vierailija
890/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tarkastamassa uuden lastensairaalan tiloja, ennen kuin ne avattiin potilaille. Yhdessä kohdassa tuli todella voimakas muistikuva, että olen ollut siellä potilaana lapsena ja istunut kanttiinissa äitini kanssa. Muistan jopa mitä olimme kanttiinista ostaneet evääksi. Vähän vaan outoa, koska tästä olisi reilu 25 vuotta aikaa ja ko sairaala on tosiaan ihan upouusi. En keksi yhtäkään sairaalatilaa - yksityistä tai julkista-, joka olisi erehdyttävästi niin samanlainen.

Vierailija
891/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkohousuni katosivat ja etsin niitä varmaan 3 kertaa eteisen kaapista, käyden kaikki henkarit läpi yksitellen. Kun pakkanen loppui, enkä tarvinnut enää ulkohousuja, niin mikäs ne siellä kaapissa roikkuivatkaan suoraan nähtävillä.

Joku runkkari varasti ne, spermasi housusi ja ne piti tietysti pestä ennen palautusta.

Varmaan meillä käyneet remppamiehet sitten. Olisi pitänyt arvata!

Vierailija
892/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

No miksi ihmiset pelaavat jotain Sims-pelejä? Sama juttuhan se olisi, paitsi että me satumme olemaan vähän kehittyneempiä älyllisesti yms.

Ovatko Sims-hahmot tietoisia olemassaolostaan?

Ei, mutta ilmeisesti missasit pointin. Jos ihmisiä kiinnostaa pelata Simsiä niin miksei sitten meidänkin elämä voisi olla jonkun Sims-peli. Kuvitellaan vaan että päätöksemme ovat omiamme jne., vaikka oikeasti meitä kliksuttelee joku pelaaja tekemään jotain. Ja nauraa ratketakseen, kun tyyppi syö leipää lattialla ja kuuntelee hanhien kaakatusta.

Itse ulvon sisäistä huutonaurua aina kun joku arvostettukin tiedemies tosissaan selittää miten tuntemamme universumi voi olla simulaatio.

Koska sinä tiedät paremmin, että se on ihan Tyhmää.

Ei vaan älyllistä epärehellisyyttä. Jos maailmankaikkeus on simulaatio on sillä oltava luoja. Kuitenkin nämä simulaatiosta selittävät ovat vankkumattomia ateisteja.

Jos ihminenkin osaa luoda simulaation, niin ei siihen mitään jumalolentoa tarvita, vaan jokin random vieras äly. Älyllistä epärehellisyyttä, mukamas...

Ymmärrätkö itse, että se sun vieras äly on luonut sen sun simuloidun universumisi?

Eli olisit valmis julistamaan minkä tahansa vieraan älyn jumalaksi (l. kaikkivoipaiseksi kaikkitietäväksi - joka muuten poistaa vapaan tahdon välittömästi - ja täydellisen hyväksi olennoksi jonka on synnyttänyt magia eikä tavalliset fysikaaliset prosessit)? Eli myös ihmiset muuttuvat jumaliksi jos laittavat vastaavan simulaation pystyyn?

Vierailija
893/1543 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen katsoin matrixin netflixista ja nyt täällä on ketju, jonka otsikossa on matrix. Sattumaako? Empä usko.

Minä ja valtaosa muista ei katsonut ja ketju on silti täällä. Sattumaako? Enpä usko.

Vierailija
894/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 11vuotias ja asuin kerrostalossa kouluni vieressä, vanhemmat oli jo menneet töihin ja minä lähdin kouluun.  Ihmettelin kun en kuullut ulko-ovelle asti pihan hälinää ja kun saavuin koulun pihaan se oli tyhjä. Ei oppilaita eikä parkkipaikalla autoja. Ovi oli lukossa ja oven lasin läpi näkyi pimeää käytävää.Hämmentyneenä huusin ohi kulkenneelle koirantaluttajalle joko "Hei, mikä päivä nyt on" tai "Hei, onhan nyt  tiistai", en ole varma. Vastaus kuitenkin varmisti että oli todellakin normaali arkipäivä. Hämilläni ja vähän peloissani palasin kotiin, leikin hetken kissan kanssa ja kävin vessassa.  Menin sitten parvekkeelle ja näin sekä kuulin että  piha oli täynnä oppilaita ja samassa kello soi! Juoksin kouluun ja opettajalle valehtelin myöhästyneeni jonkin etsimisen takia, kirjan tai penaalin tms. Tiesin ettei opettaja uskoisi mitä oikeasti kävi, en kertonut sitä kellekään.

Koulun  kello näytti samaa kuin kaikki kellot kotona  ja rannekelloni, joten ei ole mahdollista että jokin kello kotona edisti tai jotain ja olin  etuajassa  nykimässä koulun ovea. Ei oltu myöskään siirrytty kevät tai talviaikaan. Ja kellon olin oppinut tuntemaan 6vuotiaana!

Outoa olivat myös täysin tyhjä parkkipaikka, yleensähän opettajat  saapuu ennen oppilaita sekä pimeä rakennus. 

Vierailija
895/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen toisinaan unihalvauksia ja voi että ne osaa olla pelottavia välillä. Ei nyt ehkä varsinaisesti liity tähän, mutta lähes aina niissä tuntuu olevan läsnä joku korkeampi tietoisuus ja itse olen vain jonkinlainen ”muurahainen terraariossa”

Vierailija
896/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten jotkut naureskelevat ihmisille jotka uskovat yliluonnollisiin asioihin mutta sitten uskovat itse vaikka Jeesukseen ja sen tekoihin.

🤨

Vierailija
897/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin metsään koiran kanssa ja vastaan tuli mäen päällä ihmisiä. Ajattelin että odotan heitä polun vieressä kivellä jotta pääsevät ohi  kun koira haukkuu ja kun rupesin ootteleen ja poltin tupakkia niin ootin tovin ja ei kuulunut enää ääntä..... no jos aikaa kulu ehkä viisi minuuttia ja ne oli mua ehkä pikkusen yläpuolella ja luulin niiten menneen ohi mut ei jälkiä missään. Ihmettelin kun mulla koira joka havaittee ihmisiä ja ne hävis johonkin kuin tuhka tuuleen, no kun olin lähdössä ylemmäs polkua niin ei ketään missään ja just kuulin niitten äänet ja sitten ei ketään missään. Joten ne hävis polulta.......

Olen lukenut tämän aiemminkin - eri päivänä. (Luultavasti tässä ketjussa.) Melkein glitch, melkein...

Vierailija
898/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimme puolisoni kanssa tiettyä meillä pitkään ja kovassa käytössä ollutta esinettä kun se oli hukassa. Molemmilla oli täysin selvä muistikuva ko. esineen väristä. Etsimme joka paikasta ja emme löytäneet. Sitten tajusimme, että esine olikin koko ajan ollut näkyvillä, mutta se onkin täysin eri värinen kuin mitä kumpikin muisti. Emme vieläkään ymmärrä kuinka ko. esine yhtäkkiä ”muuttui” aivan erilaiseksi kuin mitä se oli molempien mielestä aina ollut.

Vierailija
899/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin aamuyöllä töistä ja olohuoneessa istui tusina alastonta Mötley Crüen roudaria viinojani juomassa. Kävi ilmi, että vaimo oli pistäytynyt "vähän" viihteellä.

Vierailija
900/1543 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy silloin tällöin niin, että herään satunnaiseen aikaan yöllä. Mietin mielessäni, paljonkohan kello on ja kun katson kelloa, se on minuutilleen sen verran, kuin olin ajatellut... Tämä on käynyt niin monta kertaa, että vähän spookyltä tuntuu. Ja tosiaan kyseessä ei ole mikään vakioaika tyyliin lehdenjakajan kolistelu tai naapurin töihinlähtö tms. joka herättäisi aina tiettyyn aikaan.

Mulla sama tuo kello.

Herään yöllä ja arvaan kellonajan. Lähes aina veikkaus on parin minuutin sisällä. Olipa kello sitten 2, 4 tai 7. Tätä on tapahtunut satoja kertoja useiden vuosien aikana.

Tosin pyrin päättelemään aina ajan valoisuuden mukaan. Silti ihme että osuu niin lähelle olipa kesä tai talvi, yö ta aamu... eli ei ole siis vakioaika tai vakio olosuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän