Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
221/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilmeisesti kuollut kaksoisolento, joka on asunut jossain täällä lähellä, koska hyvin usein ihmiset tuijottavat pitkään ja aika moni on tullut kysymäänkin, että etkai sinä ole sejase ja ovat kuin olisivat aaveen nähneet. Se on hämmentävää, etenkin kun en ole ulkonäöltäni ihan tavis, vaan aika erikoiset kasvonpiirteet. Kerran kysyin sitten yhdeltä tällaiselta kyselijältä että kuka tämä kuollut henkilö on ja onko hän ollut pitkään kuolleena jne. Sain selville, että tämä nainen oli kuollut yllättäen sairaskohtaukseen vain viikkoa ennen kuin muutimme tänne ja että hän oli hyvin aktiivinen erilaisessa järjestötoiminnassa. Netistä löytyy viittauksia häneen monessa paikassa, yhden kuvan olen myös löytänyt ja totta tosiaan, kuva on kuin itseäni katselisin.

Eli joo, tälle löytyy selitys, mutta silti jotenkin esim tuo ajankohta milloin hän on kuollut, hämmentää minua ja samaten oikeasti todella sama ulkonäkö. Jos olisin tuon kuvan löytänyt ilman selityksiä, olisin ihmetellyt miksi oma kuvani on erään tapahtuman sivuilla.

Vierailija
222/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin korukauppaan itselleni vieraalla paikkakunnalla. Myyjä kysyi heti sisälle astuessani, että etkö juuri lähtenyt täältä?

Tuli hämmentynyt olo varmaan molemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli ehkä vuosi takaperin tällainen: yhtenä aamuna heräsin ja katselin ulos terassille. Siinä makasi hämmästyksekseni ruskeavalkoinen kissa, joka katseli minua silmiin, tai siltä se vaikutti. Noh, täällä niitä toki liikuskelee, joten vähän vaan ihmettelin, kuinka se terassilla oli, mutta hätistin sen siitä vain pois. Iltapäivällä lähdin käymään vanhemmillani, asuvat reilun sadan kilsan päässä. Ja siellä se sama kissa, tai hyvin samannäköinen makasi ihan samalla tavalla heidän terassillaan ja katseli minua.

Seuraavana päivänä näin taas tuon kissan, tällä kertaa työpaikkani ikkunan ulkopuolella, ja taas se makasi ihan samalla tavalla. Työpaikaltani on 20 kilsaa meille kotiin. Tässä vaiheessa alkoi vähän jo karmia. Vielä neljännen kerran näin sen, kun pysähdyin kotimatkalla tankkaamaan, taas se makaili vaan ja katseli.

Sen koommin en ole sitä nähnyt. Hyvin samalta se näytti joka kerta, toki luonnollisin selitys olisi, että se oli eri katti ja ihmeellinen sattuma vain, mutta jotenkin tuntuu ihmeelliseltä kahden päivän sisään nähdä neljä kertaa identtinen kissa, joka vain makaa ja katselee, yleensähän vapaana olevat kissat lähinnä vilahtavat ohi.

Outoa.

Henkioppaasi yritti ottaa kontaktia kissan hahmossa, mutta lopetti koska pelästyit.

Vierailija
224/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju menee pilalle kun ihmiset alkaa keksiä selityksiä näille tapahtumille. Selitys on clitch Matrixissa ja lähdetään siitä 😄

Itse olen kuullut kotona naisen ja lapsen yskäyksiä. Miehen kanssa vitsaillaan että meillä on kummitus.

Kerran kuulin aivan 100 % varmasti oman lapsen yskäyksen oman lapsen sängystä päivällä kun lapsi ei ollut kotona. Ääni kuului niin selvästi ja olin itse muutaman metrin päässä että silloin ihan pelotti.

Minulla on myös näitä, että kotona kuuluu ns vääriä ääniä. Esim teinin huone on yläkerrassa, ja kun hän pelituolillaan rullailee huoneessa, alas kuuluu ihan tietynlainen kolina/laahaava ääni. Ainoa vaan, että välillä sama ääni kuuluu, vaikkei teini ole kotona, eikä kukaan muukaan. En ole keksinyt tälle mitään edes semisti loogista selitystä, koska se ei ole mikään sellainen ääni, mikä voisi kuulua vaikkapa tuulella tai talon normaalia natinaa. Joten kai se sitten on virhe matrixissa.

Korvasi ja pääsi on tottuneet kuulemaan tuota ääntä.

Olin töissä paikassa, missä puhelin soi lähes tauotta.

Kun se oli joskus hiljaa, kaikki olivat kuulevinaan sen äänen.

Vierailija
225/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sattui toisen poikani kanssa useamman kerran hänen ollessaan alle kouluikäinen, että ajattelimme jotain satunnaista asiaa yhtä aikaa ja tavallaan aloitimme siitä ääneen keskustelun keskeltä keskustelua. Olin pojan kanssa hyvin läheinen ja meillä on samanlainen ajatuksenjuoksu, joten pistin sen vain telepatian piikkiin. Joskus tosin hätkähdin kun poika alkoi puhua aivan kuin olisi kuullut ajatukseni.

Minulla ja nyt täysi-ikäisellä pojallani oli vuosien ajan samankaltainen yhteys. Luulin hänen sanoneen jotain, vaikka hän oli hiljaa tms.

Ap:n olisi pitänyt ottaa möykkääjänaisen ensin pudottama paperi talteen. Mitä jos se olisi hävinnyt silmissä -tai ei ?

Ei kai sitä nyt jokaista lappua voi poimia sillä asenteella, että kohta tulee de ja vu.

Mulla itselläni on tapana poimia roskia, mutta tämähän oli vain teoreettinen ajatusleikki.

Vierailija
226/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju menee pilalle kun ihmiset alkaa keksiä selityksiä näille tapahtumille. Selitys on clitch Matrixissa ja lähdetään siitä 😄

Itse olen kuullut kotona naisen ja lapsen yskäyksiä. Miehen kanssa vitsaillaan että meillä on kummitus.

Kerran kuulin aivan 100 % varmasti oman lapsen yskäyksen oman lapsen sängystä päivällä kun lapsi ei ollut kotona. Ääni kuului niin selvästi ja olin itse muutaman metrin päässä että silloin ihan pelotti.

Minulla on myös näitä, että kotona kuuluu ns vääriä ääniä. Esim teinin huone on yläkerrassa, ja kun hän pelituolillaan rullailee huoneessa, alas kuuluu ihan tietynlainen kolina/laahaava ääni. Ainoa vaan, että välillä sama ääni kuuluu, vaikkei teini ole kotona, eikä kukaan muukaan. En ole keksinyt tälle mitään edes semisti loogista selitystä, koska se ei ole mikään sellainen ääni, mikä voisi kuulua vaikkapa tuulella tai talon normaalia natinaa. Joten kai se sitten on virhe matrixissa.

Miksi en kuule muita talossa usein kuuluvia ääniä ns väärään aikaan? Kyllähän täällä kaikkea muutakin erilaista kuuluu etenkin juuri yläkerrasta alakertaan, kun lapset siellä jotain puuhaavat. Mutta ei niitä muita kuulu talon ollessa tyhjä.

Vierailija
227/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika harvinainen nimi (miehen sukujuuret Hollannissa ja siksi myös hollantilainen sukunimi) ja itselläni on yksi täysnimikaima Facebookissa. Aluksi ajattelin, että tämä on huono pila, sillä hän on myös profiilikuvassaan hyvin paljon minua muistuttava. Laitoin hänelle huvikseen kaveripyynnön ja hän hyväksyi minut. Osoittautui, että olemme samana vuonna syntyneitä, melko samannäköisiä, meillä on kummallakin kolme lasta jotka ovat syntyneet samoina vuosina (eri sukupuolia kyllä) ja kumpikin olemme it-alalla ja kumpikin insinöörejä koulutukselta. Ainoa vaan, että hän on saksalainen ja minä tosiaan suomalainen. Ja yhteistä sukua meillä ei ole, hän oli jo aivan varma, että olemme kaksosia joista toinen on vauvana adoptoitu.

Olen tätä monet kerrat miettinyt, että on kyllä monta sattumaa ja onko jollain luomisolennolla loppunut ideat ja tehnyt kaksi hyvin samantapaista olentoa.

Vierailija
228/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aika harvinainen nimi (miehen sukujuuret Hollannissa ja siksi myös hollantilainen sukunimi) ja itselläni on yksi täysnimikaima Facebookissa. Aluksi ajattelin, että tämä on huono pila, sillä hän on myös profiilikuvassaan hyvin paljon minua muistuttava. Laitoin hänelle huvikseen kaveripyynnön ja hän hyväksyi minut. Osoittautui, että olemme samana vuonna syntyneitä, melko samannäköisiä, meillä on kummallakin kolme lasta jotka ovat syntyneet samoina vuosina (eri sukupuolia kyllä) ja kumpikin olemme it-alalla ja kumpikin insinöörejä koulutukselta. Ainoa vaan, että hän on saksalainen ja minä tosiaan suomalainen. Ja yhteistä sukua meillä ei ole, hän oli jo aivan varma, että olemme kaksosia joista toinen on vauvana adoptoitu.

Olen tätä monet kerrat miettinyt, että on kyllä monta sattumaa ja onko jollain luomisolennolla loppunut ideat ja tehnyt kaksi hyvin samantapaista olentoa.

Ja siis hän on myös avioliiton kautta saanut tämän sukunimen, joka ei mikään ihan yleinen ole vaikka kaikki maailman ihmiset ottaisi huomioon.

Vierailija
229/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui mitä kokemuksia! Itse vissiin elän valheessa, en ole kokenut mitään tuollaisia. Lähinnä siten, että kaikki tuntuu tutulta ikään kuin tapahtumat toistuisivat kaiken aikaa. Lisäksi välillä luulen etten oikeasti ole olemassa, vaikea selittää.

Epätodellisuusolo!! Siksi mä tuota sanon. Olis kun ei olikaan.

Vierailija
230/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus keväällä heräsin aamulla viiden maissa ja venyttelin olohuoneessa. Näin tiellä pyöräilevän vanhan miehen. Venyttelin taas ja kun nousin ikkunan ääreen niin sama mies pyöräili jälleen samassa kohtaa ja samaan suuntaan.

Joko tällainen virhe matriisissa tai sitten hän pyöräili edestakaisin jostain syystä.

Vierailija
231/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en kuule muita talossa usein kuuluvia ääniä ns väärään aikaan? Kyllähän täällä kaikkea muutakin erilaista kuuluu etenkin juuri yläkerrasta alakertaan, kun lapset siellä jotain puuhaavat. Mutta ei niitä muita kuulu talon ollessa tyhjä.

Joihinkin ääniin ehdollistuu.

Kun asuin vielä vanhemmillani, oli keittiössä aina radio päällä. Kun tulin koulusta kotiin, niin ulko-oven avattua kuulin heti radion äänen.

Niillä kerroilla kun ketään ei ollut kotona, eikä myöskään siis radio päällä, niin silti ulko-oven avattuani ihan pienen hetken luulin radion äänen keittiöstä. Niin ehdollistunut siihen ja alitajuisesti odottaa kuulevansa sen äänen.

Vierailija
232/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa halusin eräänä aamuna välttämättä kuunnella João Gilberton bossanovaa. En ollut kuunnellut sitä vuosiin. Puolisoni kysyi minulta yhtäkkiä ”onko hän vielä elossa?”. Sanoin, etten tiedä, joten googlasimme yhdessä. Totesimme, että mies on vielä elossa.

Seuraavana päivänä luimme lehdistä, että mies oli kuollut edellisenä päivänä.

Elokuussa katsoin yksin elokuvaa, jossa soitettiin kirjailija Toni Morrisonille, joka oli opettajana jossain Yhdysvaltojen yliopistossa. (Oli myös tosielämässä) Aloin ajatella hänen kirjaansa Jazz, jonka luin lukiossa ja mietin siinä samalla, että onko tuo kirjailija muka vielä hengissä. Katsoin Wikipediasta ja olihan hän.

Seuraavana aamuna luin uutisen, että hän oli kuollut juuri edellisenä päivänä.

Nämä tapaukset tapahtuivat melkein tasan kuukauden välein.

Vierailija
233/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran herännyt avaruusaluksen ruumasta. Olen maannut selälläni pöydällä ja ympärilläni on ollut muitakin ihmisiä. Kerran heräsin puoliksi kun alienit ottivat kokeita minusta siinä pöydällä. En pysty liikkumaan, koska olen lamautettu, mutta ymmärrän että minut on siepattu.

Pyrkivät lohduttamaan itseä kiinnostavilla asioilla, jonka jälkeen olen vaipunut takaisin uneen. Herään joka kerta kotoa sängystäni näiden sieppausten jälkeen.

Tekivätkö peräpunktion?

Vierailija
234/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran herännyt avaruusaluksen ruumasta. Olen maannut selälläni pöydällä ja ympärilläni on ollut muitakin ihmisiä. Kerran heräsin puoliksi kun alienit ottivat kokeita minusta siinä pöydällä. En pysty liikkumaan, koska olen lamautettu, mutta ymmärrän että minut on siepattu.

Pyrkivät lohduttamaan itseä kiinnostavilla asioilla, jonka jälkeen olen vaipunut takaisin uneen. Herään joka kerta kotoa sängystäni näiden sieppausten jälkeen.

Tekivätkö peräpunktion?

Vierailija
235/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä erikoisuuksia tapahtunut vuosien varrella ihan lapsuuden ajoista näihin päiviin. Lapsena aavistin muutamia tapauksia tapahtuvan etukäteen ja asiat tapahtuivat täsmälleen sillä tavalla kuin ne aavistinkin. Muutama vuosi sitten ajelin autollani kohti parkkipaikkaani ja näin samalla silmäkulmasta vasemmalla jonkin matka päässä naisen. Jostain kumman syystä mieleeni pompahti sanat "apua" ja  "autotalli". Ajoin parkkiruutuuni, avasin oven ja samalla kuului autoni takaa naisen ääni: "Anteeksi voisitteko auttaa, autotallini ovi on jäänyt jumiin."

En edes hätkähtänyt, leveä virne naamalla nousin autosta ulos ja kävin auttamassa. 

Vierailija
236/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotona keittiön pöydän ääressä. Ikkunasta on katunäkymä ja vastapäätä on kauppa, joten näen päivän aikana ihmisiä aika paljon. Eräänä päivänä katsoin ulos ja näin että mies lähti kävelemään poispäin kaupalta, muistaakseni puhui kännykkään. Parin minuutin kuluttua vilkaisin ulos ja täsmälleen sama tilanne toistui. Mietin silloin, että kyseessä on varmaan tuottama väärä havainto eli että jälkimmäinen mies oli eri henkilö, mutta riittävän paljon saman näköinen, että aivoni tulkitsevat hänet samaksi henkilöksi.

Tästä toisesta kirjoitin aiemminkin. Eräänä päivänä ajattelin että pitäisi lainata kirjastosta Stephen Hawkingin kirjoittama kirja. Samalla sain voimakkaan mielikuvan, että äh, ei kannata, se kuolee kuitenkin aivan lähiaikoina ja sitten kirjastossa on näyttely sen kirjoista, ja voin ottaa kyseisen kirjan silloin (niin säästyn myös etsimisen vaivalta). Seuraavan aamun pääuutinen oli SH:n kuolema.

Vierailija
237/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä ovipuhelin, jossa on myös kamera. Summeri soi, nousin painamaan avausnappia mutta samalla jo näin että ahaa, Nelli (nimi muutettu) onkin alhaalla ja päästää postimiehen sisään.

Käännyn palatakseni työhuoneeseeni ja Nelli seisoo takanani!

Vierailija
238/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen katsoin matrixin netflixista ja nyt täällä on ketju, jonka otsikossa on matrix. Sattumaako? Empä usko.

En ole koskaan katsonut ja silti törmään sanaan toisinaan. Sattumaako? Oletettavasti juurikin näin.

Vierailija
239/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia tapahtumia. Itselle tulee mieleen tapahtumat, joissa mietit tai puhut jostain henkilöstä ja pian hänestä kuuluu. Esimerkkinä seuraava. Olin muutaman vuoden töissä sairaanhoitajana eräässä kuntoutuslaitoksessa. Potilasmateriaali oli aika vaihtuvaa, mutta silloin tällöin samat ihmiset tulivat kuntoutukseen, esimerkiksi lonkkamurtuman jälkeen. Useita kertoja kävi niin, että mietimme työkavereiden kesken että mitäköhän sille yhdelle vaikka Savolaisen rouvalle kuuluu. Ja hetken päästä, joko samana tai seuraavana päivänä hän tuleekin kuntoutukseen jostain syystä. Tämä on tapahtunut todellakin monta kertaa, ja monesti työkavereiden kanssa arvuuteltiinkin, että koska se henkilö tulee, josta oli juuri puhuttu. Sama kävi myös muutaman entisen työkaverin suhteen. Joku oli pohtinut ääneen että mitäköhän sille Leenalle kuuluu ja sitten Leena tulikin samana päivänä moikkaamaan vanhoja työkavereita.

Vierailija
240/1543 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

No miksi ihmiset pelaavat jotain Sims-pelejä? Sama juttuhan se olisi, paitsi että me satumme olemaan vähän kehittyneempiä älyllisesti yms.

Ovatko Sims-hahmot tietoisia olemassaolostaan?

Ei, mutta ilmeisesti missasit pointin. Jos ihmisiä kiinnostaa pelata Simsiä niin miksei sitten meidänkin elämä voisi olla jonkun Sims-peli. Kuvitellaan vaan että päätöksemme ovat omiamme jne., vaikka oikeasti meitä kliksuttelee joku pelaaja tekemään jotain. Ja nauraa ratketakseen, kun tyyppi syö leipää lattialla ja kuuntelee hanhien kaakatusta.

Itse ulvon sisäistä huutonaurua aina kun joku arvostettukin tiedemies tosissaan selittää miten tuntemamme universumi voi olla simulaatio.

Koska sinä tiedät paremmin, että se on ihan Tyhmää.

Ei vaan älyllistä epärehellisyyttä. Jos maailmankaikkeus on simulaatio on sillä oltava luoja. Kuitenkin nämä simulaatiosta selittävät ovat vankkumattomia ateisteja.

Teismi on jumaluskoa. A-teistillä ei ole jumaluskoa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö voisi esittää hypoteesiä, että maailmankaikkeudessa on meidän havainnointikykymme ulkopuolisia asioita, joista yksi voi hyvinkin olla korkeampi tietoisuus kuin mitä itse voimme edes ymmärtää. Se ei kuitenkaan ole jumaluskoa.

2000 vuotta vanhat paimentolaistarinat eivät liity tieteeseen tai tieteellisiin teorioihin / hypoteeseihin millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi