Lastensuojelu täräytti paikalle lapsen synttäreille
Olen järkyttynyt ja vihainen. Kaikki vieraamme olivat puulla päähän lyötyjä. Ovikello soi ja luulin että lisää vieraita oli tulossa. Ovella seisoi kaksi naista jotka ilmoittivat että meistä on tehty lastensuojeluilmoitus toissapäivänä ja he tulisivat tarkistamaan nyt tilanteen, olivat sosiaalityöntekijöitä. Sanoin että en ymmärrä mistä on kyse, olemme ihan tavallinen perhe. Sanoin lisäksi että nyt on erittäin huono tilanne, talo oli täynnä vieraita ja juhlat vasta alkaneet. He kuitenkin kirjaimellisesti vain änkivät sisälle ja kysyivät missä lapseni on. Meillä kuulemma lapset itkevät usein iltaisin ja pyytävät ettei äiti lyö! Olin niin järkyttynyt että seurasin vain noiden kahden tädin perässä kun he mittailivat kotiamme ja kyselivät ihmeissään olevilta lapsiltamme että millainen minä olen! Oli siinä kuulkaa vieraille selittämistä. Ja mikä häpeä! Tädit pyörivät täällä n. 15 min ja sanoivat että palaavat asiaan myöhemmin.
Siis onko tällainen todella laillista? Minulla ei ole aavistustakaan kuka ilmoituksen on tehnyt. Ilmeisesti joku naapuri.
Asia on ilmeisesti ollut todella vakava kun tulevat ilmoittamatta. Vai tulevatko aina yllättäen käymään?
Kommentit (63)
Ei helvetti. Kamalan noloa. Tulivat kylään. Miten sun naapurit kehtaavat? Tee rikosilmoitus näistä naapureista jotka ilmoituksen tehneet niin näet ketä he ovat. Muuta äkkiä pihasta pois.
Oih 0/5
Olemme hyvätuloinen perhe ja perheneuvolan asiakkuus oli aikoinaan ihan omasta toiveesta. Suosittelen lämpimästi.
Enpä jaksa uskoa hetkeäkään aloittajan tarinaa, mutta olen kyllä ollut lapsen syntymäpäivillä, jossa olivat myös lasun tädit, mutta eivät olleet siis paikalle mitenkään yllättäen tulleet, Kiusallista se vähän oli.
Porvoossa on aika metkuja sossuja näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Oih 0/5
Olemme hyvätuloinen perhe ja perheneuvolan asiakkuus oli aikoinaan ihan omasta toiveesta. Suosittelen lämpimästi.
Hyvätuloiset voivat myös olla hirviövanhempia, alkkiksia, narkkeja, väkivaltaisia.
Joopa joo. Tuskin lastensuojelusta turhaan tulevat kotikäynnille! Aina siihen on pätevä syy. Turha narista mitään jos ei osaa muksujaan hoitaa !
Se että täällä on ollut enemmän lastensuojelua kritisoivia ketjuja ei tarkoita että aloitukset ovat provoja. Ehkä ihmiset ovat rohkaistuneet kertomaan näistä enemmän? Meille kävi nyt näin. Olisi kiva kuulla ihan asiallista kommentointia provohuutelun sijasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se että täällä on ollut enemmän lastensuojelua kritisoivia ketjuja ei tarkoita että aloitukset ovat provoja. Ehkä ihmiset ovat rohkaistuneet kertomaan näistä enemmän? Meille kävi nyt näin. Olisi kiva kuulla ihan asiallista kommentointia provohuutelun sijasta.
Ap
Älä jaksa jatkaa
Aah kun mä saan tietää missä se yh nainen asuu joka väitti poliiseille että löin sitä jonka takia mua kuskattiin nuppitohtorilta toiselle niin ai saaaaaatana kun aloitan lasu ilmoitusten tekemisen ja kyllä, mulla on todella hyvä mielikuvitus.
Ellei kyseessä ole akuutti suojelutilanne, siitä kyllä ilmoitetaan.
Ja tuollaisessa tilanteessa ei ole akuutti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä nyt viitsi. Tämä meni jo.
No kysytään sitten että miksi sosiaalityöntekijät tulevat yllättäen? Onko tuo yleinen tapa toimia? Eihän ihmiset ole edes kotona aina. Olisi ihan kiva jos joku vastaisi asiallisesti.
Ap edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oih 0/5
Hyvätuloiset voivat myös olla hirviövanhempia, alkkiksia, narkkeja, väkivaltaisia.
Tietenkin voivat, me emme ole.
Hirviövanhempi on sellainen, joka ei hae apua lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Tuskin lastensuojelusta turhaan tulevat kotikäynnille! Aina siihen on pätevä syy. Turha narista mitään jos ei osaa muksujaan hoitaa !
Pätevä syy? Eihän siihen tarvita muuta kuin jonkun tekemä ilmoitus!
Teistä on ollut todella suuri hätä jos kerran yllättäen tulivat.
Jos totta, ei taida AP ihan kaikkea kertoa. Sosiaalipäivystys voi vakavassa tilanteessa tulla paikalle yllättävästikin, yleensä poliisi mukanaan turvana. Esim. perheväkivalta tai vanhempien vakava päihtyminen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos totta, ei taida AP ihan kaikkea kertoa. Sosiaalipäivystys voi vakavassa tilanteessa tulla paikalle yllättävästikin, yleensä poliisi mukanaan turvana. Esim. perheväkivalta tai vanhempien vakava päihtyminen kyseessä.
Voi kuule, tilanne meni juuri niin kuin kerroin. Ei minun tarvitse tässä mitään salata, anonyyminä kun kirjoitan. Eikä meillä ole tuollaisia ongelmia mistä kirjoitit. En kertakaikkiaan keksi mitään syytä miksi tänne yhtäkkiä tulivat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mitä sanoivat kun lähtivät?
Sanoivat että palaavat asiaan. En edes tiedä mitä nyt odottaa.
Ap
Jo alkaisi riittää nämä sossujen ja lastensuojelun provoketjut.