Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhe vai ura?

Vierailija
17.10.2019 |

Pienempi lapsemme on kolmevuotias, hän käy aivan ihanaa päiväkotia jossa vähän lapsia ja pysyvät työntekijät. Kun aloitimme tarhassa oli työaikani ja paikkani niin etten pystynyt hakemaan tai viemään sen aukiolojen puitteissa mutta olimme kuitenkin todella joutuneet etsimään lapselle hoitopaikaa ja tämä ylitti kaikki odotukset niin mieheni hänet aina vei ja haki, se ei häntä haitannut.
Hän on yrittäjä ja pystyi paljon muokkaamaan päiviään sen mukaan mitä tarvitsee.

Sitten vaihdoin firmaa ja työaikani alkoivat heitellä enemmän, pystyin välillä aamuisin viemään lapsen. Välissä mieheni teki vähemmän töitä ja vietti lapsen kanssa kotona aikaa, sitten hän lopulta ilmoitti että nykyään hänen täytyy joka aamu olla töissä samaan aukaan kuin päiväkoti aukeaa joten minun on aina aamuisin vietävä. Tästä ei neuvottelu, se oli hänen asiakkaansa toive.

Minä en voi päättää omia työaikojani ja välillä oli niitä aamuja kun en tarhalta olisi ehtinyt töihin. Tähän mieheni ratkaisu oli pyytää kaikkia sukulaisia ja naapureita apuun ja jos kukaan ei pystynyt hän kiukutellen ja pitkin hampain lapsen vei. Tämä ei kuitenkaan kertaankaan haitannut asiakasta.

Mutta sitten itse ongelmaan. Nyt minulle tarjottiin mahdollisuutta ylennykseen. Totta kai kun siitä miehelleni kerroin hän oli innoissaan ja kannusti minua siihen tarttumaan. Kun kerroin että se tarkoittaisi sitä että minun pitäisi lähes joka päivä olla töissä aikaisemmin eli en voisi enää kuin harvoina tapauksina lasta viedä. Hän alkoi puhumaan siihen sävyyn etten voikaan paikaa ottaa vastaan ja voihan sitä sitten myöhemmin yrittää kun lapsi on koulussa.

En ihan tosissani haluaisi laittaa uraani jäihin ja junnata paikallaan vielä usempaa vuotta. Palkassakin tämä tarkoittaisi minulle lähes 1000€ enemmän kuussa. Ajattelen että silloin voisin tarjota lapsille enemmän, pääsisin aikiasemmin töistä ja olisi rahaa tehdä jotain. Mutta nuo on oikestaan vain lisäsyitä, minä haluan sen paikan, haluan tehdä sitä enkä tätä missä nyt olen ja siihen olen koko ajan tähdännyt ja siksi vaihdoin myös firmaakin.

Mutta PK-seudun hoitopaikat on mitä on joten ei tee yhtään mieli ottaa lasta pois hyvästä paikasta ja lähteä lottoamaan miten hän pärjää noissa alueen suurimmissa tarhoissa, ne kun on ainot jotka aukeaa tarpeeksi aikaisin. Miehestäni jo näin ettei hän aio tulla tässä vastaan ja hän on koko ajan ollut tarhan vaihtoa vastaan jos olen sitä ehdottanut.

Pitäisikö minun olla itsekäs ja ottaa vastaan ylennys jota aivan todella paljon haluan vai ajatella perhettä ja antaa sen vielä odotta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ylennys tarkoittaa heikennyksiä työaikoihin? En ihan ymmärrä?

Sanoisin silti että useimmat käyvät töissä rahoittaakseen sen muun elämän. Jos ei ole muuta elämää kuin työ, ei kukaan ole kovin onnellinen. Mieti vielä.

Vierailija
2/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis tuli pitkä. Jos ei jaksa lukea kokonaan niin voi vastata vain lopussa olevaan kysymykseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun pitää ottaa ylennys ja jos isä ei voi viedä niin lapsen pitää vaihtaa hoitopaikkaa. Jos kotona on asiat hyvin ja lapsi normaalin sopeutuva (siis ihan oikeasti, normaali riittää, kunhan ei ole silminnähden erityisherkkä) ja kotona hän saa syliä ja hoivaa niin hänestä kasvaa terve ja hyvin pärjäävä ihminen päiväkodin vaihdosta viis. Voi olla jopa hyväksi lapselle, joillekin on. Otat ylennyksen vastaan ja miehestä riippuu vaihtuuko hoitopaikka. ÄLÄ KOE SYYLLISYYTTÄ!

Vierailija
4/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen yksi ja ainoa asiakas määrittelee miehesi työpäivän aloitusajan joka ikinen päivä?

Meillä päivähoitoon pystyi viemään hyvinkin joustavasti liukuvalla aloitusajalla? Teillä ei onnistu? 

Meillä aikuisten työpäivä voi alkaa klo 6-9 välillä, 8h päivätyö.

Vierailija
5/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ylennys tarkoittaa heikennyksiä työaikoihin? En ihan ymmärrä?

Sanoisin silti että useimmat käyvät töissä rahoittaakseen sen muun elämän. Jos ei ole muuta elämää kuin työ, ei kukaan ole kovin onnellinen. Mieti vielä.

Ei ole heikennys työaikoihin vaan päivä alkaisi aikaisemmin.

Ap

Vierailija
6/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen yksi ja ainoa asiakas määrittelee miehesi työpäivän aloitusajan joka ikinen päivä?

Meillä päivähoitoon pystyi viemään hyvinkin joustavasti liukuvalla aloitusajalla? Teillä ei onnistu? 

Se on hyvin suuri asiakas. Meillä päiväkoti aukeaa kello. 7:00 ja minulla sieltä vähintään tunnin matka töihin.

Ap

Vierailija
7/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvin suuri asiakas. Meillä päiväkoti aukeaa kello. 7:00 ja minulla sieltä vähintään tunnin matka töihin.

Ap

Lapsen pitää vaihtaa päiväkotiin, joka aukeaa klo 6. Viet lapsen hoitoon 6:30. Mies hakee lapsen sitten ennen neljää. 3-vuotias sopeutuu todennäköisesti varsin hyvin, teillä ei kuitenkaan ole suurempia ongelmia, jotka vaikuttaisivat lapseen negatiivisesti. Silloin vilkkaampi päivähoitopaikka voisi olla liian suuri rasite lapselle. Onnea ylennyksestä! Kyllä tuon asian saa järjestettyä.

Vierailija
8/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ottaa paikkaa vastaan, jos lastenhoito ei ole järjestyksessä. Helpoin on vaihtaa päivähoitopaikka. Au pair tai muu järjestely on hankalampi.

Vierailija
9/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitatte sen lapsen toiseen hoitopaikkaan, teillä olisi ollut jo aikaa etsiä parempaa...

Vierailija
10/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laitatte sen lapsen toiseen hoitopaikkaan, teillä olisi ollut jo aikaa etsiä parempaa...

Ei tässä mitään etsiä tarvitse. Vaihtoehtoja on tasan kaksi. Toisessa oli vanhempi lapsia ja ehkä sen sitten on herkkä mutta steessaantui siellä. Siellä oli myös kiusaamista johon ei puututtu joten sinne en ainakaan lastani halua viedä.

Ap

Vierailija
11/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te tunnutte olevan hyvätuloisia, niin palkatkaa joku aamuksi viemään lapsi hoitoon. Teidän kannattaa etsiä oman paikkakunnan uusosuuskunnat, sieltä saa yleensä palkattua työvoimaa. Jos päiväkoti on kunnallinen, niin ota yhteyttä päivähoidon suunnittelijaan.

Vierailija
12/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun te tunnutte olevan hyvätuloisia, niin palkatkaa joku aamuksi viemään lapsi hoitoon. Teidän kannattaa etsiä oman paikkakunnan uusosuuskunnat, sieltä saa yleensä palkattua työvoimaa. Jos päiväkoti on kunnallinen, niin ota yhteyttä päivähoidon suunnittelijaan.

Emme me mitään hyvätuloisia ole. Ehkä alle keskitulon jopa.

Lapsi on nyt yksityisessä koska hoitopaikkaa hakiessa kunnalta sanottiin ettei ole tilaa.

Ap

Vierailija
13/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitään etsiä tarvitse. Vaihtoehtoja on tasan kaksi. Toisessa oli vanhempi lapsia ja ehkä sen sitten on herkkä mutta steessaantui siellä. Siellä oli myös kiusaamista johon ei puututtu joten sinne en ainakaan lastani halua viedä.

Ap

No mitä kuvittlit täältä tulevan vastaukseksi ongelmaan, jossa kukaan ei jousta?

Vierailija
14/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitäisikö minun olla itsekäs ja ottaa vastaan ylennys jota aivan todella paljon haluan vai ajatella perhettä ja antaa sen vielä odotta?

Vierailija
15/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe vai ura? 

No tietenkin valitset sen kummasta välität enemmän, jos välität perheestä enemmän niin valitset perheen ja menet töihin sitten kun haluat.

Jos välität työstä enemmän niin älä tee lapsia tai laita lapset hoitoon ja mene töihin.

Vierailija
16/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropas mitä itse tunnet sydämessäsi? Kumpi tuntuu paremmalta vaihtoehdolta?

Vierailija
17/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä kuvittlit täältä tulevan vastaukseksi ongelmaan, jossa kukaan ei jousta?

Minä luulien että kun hoitopaikan etsimisestä kirjoitetaan kommentti että siinä tarkoitettiin niiden etsimistä. Minä en järjestä hoitoa meidän kunnassa ja voi joustaa niiden aukioloista eli vaihtoehtoja olisi kaksi minne lapsen voisi laittaa.

Ap

Vierailija
18/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe vai ura? 

No tietenkin valitset sen kummasta välität enemmän, jos välität perheestä enemmän niin valitset perheen ja menet töihin sitten kun haluat.

Jos välität työstä enemmän niin älä tee lapsia tai laita lapset hoitoon ja mene töihin.

Tämä oli vähän turha. Minä olen töissä ja lapsi hoidossa. Jos välitän perheestäni niin se on sama kuin luopua omista haaveista, en halua sitäkään.

Ap

Vierailija
19/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kuolinvuoteella iloitse siitä että tulipas tehtyä paljon töitä, mutta suurin osa harmittelee että olisihan sitä voinut perheenkin kanssa viettää aikaa.

Vierailija
20/32 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe vai ura? 

Tämä oli vähän turha. Minä olen töissä ja lapsi hoidossa. Jos välitän perheestäni niin se on sama kuin luopua omista haaveista, en halua sitäkään.

Ap

Lapset on pieniä vain hetken. Ura kestää nykyisen eläkeiän vain noustessa vuosikymmeniä.