+++PERJANTAITA TAMMENterhot+++
Kommentit (31)
Gallup: me asutaan omakotitalossa 215 m2 ja makuuhuoneita 5. Eli tämän lapsen myötä olisi kaikki makkarit " täytetty" ;). Mutta kolme noista makkareista on kyllä NIIIN isoja että niihin mahtuisi vaikka parikin vekaraa. Mutta eiköhän neljä lasta meille riitä, jos vain tämä elävänä syliin saadaan.
mieletön; tervetuloa mukaan!
Emma04; voi sentään! toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! Täällä kaikki sormet ja peukut pystyssä, että selviäisit pelkällä säikähdyksellä!
ON: Ultrassa käyty ja kaikki oli peloistani huolimatta kunnossa; pienen pieni ihmisen taimi sykkeineen vatsasta löytyi! Kooltaan sikiö vastasi paria päivää isompaa kuin menkkojen mukaan laskettuna (7+0 -> 7+2). Mutta kaikki on siis ainakin tällä hetkellä kunnossa. Kyllä oli helpotuksen kyyneleet lähellä, kun ajelin sairaalasta kotia päin...
Onnesta soikea maria80 rv 7+?
Ihanaa, että kaikki oli kunnossa! Onnittelut!!!!!
Sinda jo mua kyselikin, täällä minä olen töissä päivittäin lueskellut, vähän vaan ollut kiirusta, niin jäänyt kirjoittelematta. (varmaan myös pikkuisen jotain itsesuojeluvaistoa, etten innostu liikaa täällä ja joudu pettymään ja porukasta sitten surullisena erkaantumaan, kuten viimeksi kävi) Mutta vuodot ovat kutakuinkin loppu..! :) Joskus aamulla saattaa tulla jotain, sellainen ihan pikkuisen rusehtavan häivähdys, mutta yritän olla huolimatta nyt siitä liikaa.. Oireet kun ovat tasaisesti voimistuneet, tai lähinnä rintojen arkuus aamuisin, joten yritän uskoa parempaan.. ja pidän peukut ja varpaat ristissä, että reilun viikon päästä tiistaina (13.06.) kaikki olisi ultrassa ok. Pelottaa ja jännittää kyllä silti kovasti... eivät siis neuvolasta suositelleet mitään ylimääräistä tarkistusta, vanha ultra-aika + neuvola vain palautettiin ennalleen.
Gallup: Itse asustelen keskustassa pienessä 45 neliön kaksiossa (minun omistus, minne mies on muuttanut) mutta meinasimme viim vuoden päästä muuttaa isompaan, kunhan keksisi, että millaiseen asuntoon sitä tähtäisi. Avaimet käteen -koti vai rivari ja siitä sitten, että olisiko se ihan uusi vaiko vanhempi rivari, vaiko vain isompi kerrostalo ja " ylimääräiset" rahat voisi sijoittaa rakentamalla kesämökin.. kaikki siis aivan avoinna, varmaan ratkaisut rupeaa selviämään, kunhan tuo ultra on ohi.. Vielä nyt on kiva keskustassa majailla ja päässämme pyöritellään harvase päivä eri vaihtoehtoja..
Kivaa viikonlopun alkua kaikille...1 :)
Ihana lukea, että emmalla oli hyviä uutisia! :) Miulla oli viime viikonloppuna kans kovaa vihlontaa mahassa, mutta se jäi onneksi siihen.
Galluppia: me asutaan omakotitalossa 108 neliötä, 4h+k+th+s. Viime lokakuussa muutettiin tähän, sitä ennen asuttiin 72 neliön kolmiossa. Toistaiseksi on tila riittänyt, saa nähä, miltä parin vuoden päästä tuntuu.
Meillä on viikonloppuna taas sukulointireissua tiedossa. Toivottavasti tytön rytmi ei mene pahasti sekaisin tällä kertaa. Huomenna lähdetään ja sunnuntaina tullaan takas. Sit pitää ruveta valmistelemaan synttäreitä, kun mie täytän ens keskiviikkona 35! Hurjaa... Ei kyllä mitään suurempaa, mutta jos nyt kuitenkin kakun tekis töihin (ja kotiin tietenkin). Ajattelin, että äiti ja mies saa hoitaa muonituksen synttäripäivänä, ettei miun tarvii seistä hellan ääressä, kuten yleensä. Tai jos jopa pääsis ulos syömään! Sitähän ei ikuna tiedä. :)
Mukavaa viikonloppua kaikille. Mie yritän keretä päivittämään tuota meidän listaa, siellä on kauheesti taas uusia odottajia! :)
T: Monttu rv 9+1
Hienoa Emma että kaikki oli hyvin. Itku kurkussa kahlasin pinoa läpi kun ajattelin että huonosti on käynyt.Onneksi kaikki oli hyvin!!
ON: miten musta nyt alkaa tuntumaan että mulla se kuvotus alkaa tosissaan pukkaamaan päälle vasta nyt. Äskenkin luennolla oli kyllä ihan kauhee olo kun menin tauolla juomaan kahvin ja syömään kääretorttupalan. Tää on tällasta ilta/iltapäivä kuvotusta. Onneks ei oo tarttenu oksentaa eikä aamulla oo yhtään huono olo.
Kyllä heittää tunteet häränpyllyä ja on tosi harmillista että miehellä on sellanen määräaikanen työ jota hän vihaa ja on siksi pahalla tuulella ja mä otan sen kaiken henkilökohtaisesti (varmasti juuri raskaudesta johtuen) vaikka tajuan että se työ on siinä se vika enkä minä. Mies taas ei taida ihan käsittää kuinka paljon raskaus vaikuttaa mielialaan ym. niin meillä on sotatila valmis. Eilen oli riitaa ja en oo miehestä kuullu mittään vaikka oon anteekspyytelyviestin ja synttärionnitteluviestin (hyvään saumaan tuli synttärit) laittanu. Mies on taas 10 päivän työputkella, joten riitojen ratkominen on suht hankalaa kun ei nää toista ja sit tulee väärinkäsityksia ja asiat paisuu suhteettoman suuriksi ja vääristyy.
Huh, no kaipa tää tästä.Pitäs kehittää ymmärrystä puolin ja toisin. Suurin vika on kyllä minussa, oon vähän hankala vaimo;)
Lievää netti riippuvuutta osoitan. Mutta tämä on kyllä ainut paikka mikä jaksaa kuunnella kaikki mahdolliset mahan nippailut ja oksuolot yms. =)
beijaflor: kuulostaapa niiiiin tutulta!! Meillä alkoi äsken riidan puolikas siitä kun isäntä haki kellarista limpparia ja mehua ja jätti ne tuonne eteiseen, ku meni vaihtaa vaatteet. Ja mie hain sen limpparipullon ja mies tullessaan tuvan puolelle totes, että ei tuo sinunkaan " reippaus" ole huipussaan, ku en jaksanu sitä mehua tuoda tänne. Siitä onnistuin sitten vetämään herneet nenään..... Voiko olla enää tyhmempää...(voi, voin luetella vaikka kuinka monta muuta samankaltaista tapausta)... No onneksi ei olla näissä pikku riidoissa pitkävihaisia!!! Täytyy muuten laittaa viestiä perään tuonne pellolle..
On nimittäin kaikki tunteet niiiiiin pinnassa, voi kun tuo mies vain jaksaisi ymmärtää...
Nyt taisi vanhempani ajaa pihaan, pitää lykätä tyttö niiden mukaan ja rueta ite sohvalle makaamaan. =)
-E-
[color=blue]Sulina [color=violet]hmmm vai p-pohjanmaalta olet lähtöisin. . .onhan tämä laaja, mutta jäi miettimään mistä päin ;) tosin etten itekkään halua paljastaa mistä.
[color=darkviolet]Lukasin kaikki jutut läpi. Nyt en ottanut nimimerkkejä ylös, että kommentoisin jokaiselle jotakin. Anteeksi, laiskuus vaivaa tänään.
Tosin että ei passannu harrastaa sitä töissä. Älytön työ tuli tänään tehtyä ja se sai selässä ja pahaksi onneksi masunki puolella tuntumaan. Pakko ois oppia ottaan iisisti tän akan. Nukahin sit sohvalle, ku tyttö katteli filmiä.
Aikasin aamulla ku heräsin niin rintavarustusta jomotti ihan tosissaan. Ja tää nuutuneisuus jatkuu. Jospa tää kolmas kerta toden sanois.
Mut nyt syömään.
Zatu 7+3
Hui kun säikäytti tuo Emman kirjoitus pinossa,onnex pikkuisen sydänäänet kuului ja kaikki olikin hyvin!
Toivottavasti kaikkien odotus sujuisi hyvin ja turvallisesti loppuun asti!
Lumina rv 8+0
Ja samoin Maria80, hienoa, että kaikki on kunnossa.
Montako Mariaa tammenterhoissa oikein on? Vuosi vaan on eri? En paljon ehdi lueskelemaan, joten kaikki tammikuiset eivät ole vielä jääneet mieleen. Toivottavasti pysymme kaikki mukana loppuun asti.
Galluppiin vastailen, että asutaan tällä hetkellä rivarikaksiossa, etsimme koko ajan isompaa, mutta sopivaa ei ole tullut eteen. Toivottavasti löytyy ennen vuoden loppua, muuten loppuu tilat kyllä kesken.
Pahoinvointi ja uupumus sen kuin jatkuvat, jotenkin tähän on jo tottunut. Sitä vain laskee viikkoja, että koskahan tää mahdollisesti voisi helpottaa. Mahaa turvottaa ihan hirveesti iltaisin, minkähänlainen pallomaha musta tuleekaan tällä menolla. Sen näkee.
Mutta lopettelen tähän, oon niin poikki, etten jaksa ajatella. Täyty mennä nukkuun. Poika on tuossa jo tunnin nukkunut.
Huomiseen!
Me kotiuduttiin maanantaina 2 viikon kyproksen matkalta ja pitihän se arvata että loman aikana alkaa oksentelu ja nyt sitä on ollut joka aamu siitä lähtien,mutta muuten matka meni ihan hyvin..ja tänään meidän vanhempi tyttö kaatoi syöttötuolinsa itsensä päälle,mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä..hän on niin kova kiipeilemään joka paikkaan heti kun silmä välttää..huomenna menemme ylioppilas juhliin kokemäelle..mulla on raskausoireina pahoinvointi ja vilun tunne ja rinnan arkuutta aina sillon tällön..mutta nyt on pakko lopetella tällä erää kun täytyy mennä nukkumaan koska on aikanen herätys huomenna..hyvää viikonloppua kaikille tammikuisille!!!
T:Jonna,Jenna(1.5kk)Janette(5kk) ja masuasukki 9+2
Takaisin tultiin ilon kyyneleet silmissä!!! TErkkari löysi pitkän etsinnän jälkeen sydänäänet ja oli aivan sata varma ja toljotettiinkin niitä sit melkein 5 minuuttia siitä ultran näytöltä =)
Sisälläkin näytti kaikki siistiltä, epäili että voisi olla valemenkat, kun niiden aika olisi juuri nyt. Tai sitten hiivan aiheuttamaan limakalvojen ärsyyntymistä, kohdusta tai kohdun suulta ei verta näkynyt tulevan tai itseasiassa hän ei nähnyt verta lainkaan.
Siis tällä rintamalla kaikki hyvin. Mahaan koskee edelleen, mutta kestän sitä vaikka 9 kk jos vain kaikki hyvin menee. Ja unohdin tarkemmin " udella" mistä ne voisi johtua, kun olin sitten niiiiiin iloinen niistä sydämmen pulputuksista. (Etsi varmaan 10 minuuttia, kun rakko oli niin tyhjä ja toisella anturilla ei saanut edes kohtua kunnolla näkymään)...
Kyllä nimittäin otti voimille, nyt on niin repo ranka olotila että huh huh!!
Kiitoksia stemppauksista kaikille!!!!!!! Pidetään vaan edelleen kaikille sormet ja varpaat ristissä!
-E-