Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

●●KESÄKUUNKERTTUJEN TORSTAI●●

26.01.2006 |

näin sitä pitää...torstaissa siis mennään :DDDD

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] no eipä tuo nyt niin vakavaa ole,vaikka tulikin taas vaihteex useampi avaus...

käyn vielä lukaisemassa teitin eilisiä kuulumisia ja palailen sitten kertoilemaan omia höpinöitäni ;)

krisse rv 19+5

Vierailija
2/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]juu hirmuisesti oli tosiaan eilen kysymyksiä ja keskustelun aiheita ja menikin kaikki " energia" niihin vastaillessa ja omat kuulumiset jäi sitten vähän taka alalle...tosin eipä tässä parissa päivässä nyt kummia kerkeä tapahtua ...anyway...

kysymyksiä olis kyllä ihan tarpeex mutta lisään silti omani:

osaatteko ennustaa kädestä? lähinnä meinaan sitä lapsiluku ennustusta.

eli eikös se ennustus tehdäkkin aina vasemmasta kädestä.

lapset mun mielestä ovat kämmenen reunassa heti kun pikkurili loppuu...

Montako uurretta teillä siinä näkyy?

-mulla näkyy 1vahva ja 3 tai 4 haaleampaa :)

tuon ennustuksen mukaan olis tulossa suurperhe :))

nyt täytyy hakea lisää kahvetta, kahtellaan.

krisse,janina-02, mimosa-04 ja Alli/u 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen siellä rakenneultrassa ja voi ihanuus! Ensimmäisenä ruutuun lävähti pikkuinen jalkapohja, jossa näkyi pikkuruiset varpaat. Napero meinas taas nukkua koko ultran, mutta rupes sitten lopussa peuhaamaan. Oli se vaan veikeää katsoa ruudusta potku ja tuntea se samaan aikaan.

Kaikki rakenteet oli kunnossa. Sikiö vastas viikkoja täydellisesti. En kysynyt sukupuolta, mutta ihan niikuin siellä jalkojen välissä olisi kaksi palleroa vilahtanut..=) Ne tietty saattoi olla vaikka munuaiset tai muut, ehkä näin ihan väärin. Jännityksessä mennään loppuun asti.

Sekin oli ihan superhellyyttävää kun pikkuinen vilkutti sieltä mahan sisältä. Ja tietenkin se vilkutti ihan tarkoituksella meille. =) Nyt ei tarvii huolehtia onko se kasvanut tarpeeksi ym. Nyt voi rueta ihan täysin rinnoin nauttimaan loppuraskaudesta. Toivottavasti ei tuu hirveästi mitään vaivoja, että pääsee liikkumaan!

Ja nyt aamupalalle!

Tytteli-83 rv 20+1

Vierailija
4/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvelin liikkeet tunsin masun päältä toissailtana ensimmäistä kertaa! Miehelle mainitsin että mahdollisuuksia olisi tuntea liikkeet, avasi silmät, totesi olevansa liian väsynyt ja käänsi kylkeä... : ) Rassu ollut ensimmäsitä kertaa judossa ja fillarilla liikkeellä. Ehkäpä annan anteeksi.

Nyt on alkanut sokeriarvot huolestuttamaan. Aamulla olivat kohonneet jo aiempaan verrattuna tähtitieteellisiin lukemiin. Johtuisiko siitä, että on tukkoinen olo? No, soitin äitipolille ja käskivät lähettää seurannan postissa. Kun vaan saisi arvot kohdalleen omin toimin. Ero vauvasta heti ei houkuta. Mitenköhän tätä ruokavaliota vielä voisi rukata... No, kai viimeisetki sokeriset harvat herkut tulee jättää väliin. Sormet ristissä.

Huomenna sitä sitten olenkin mahani kanssa oikeutettu avustuksiin. Niin se aika vierii. Vastahan tuo positiivinen testi tuli tehtyä. No nyt täytyy lähteä esikoisen hommiin mukaan ja kohta gradua ruotimaan professorin kanssa. Oh joy...

Jamesiina ja MasuVauveli rv.21+6

Vierailija
5/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vastauksia..

Babysmile: Vielä ei olla hankittu mitään tarvikkeita, eikä tässä kiire niin olekaan. Jotenkin se keväinen keskenmeno on jarrutellut kaikenlaisia etukäteishankintoja. Noh, olen kuitenkin ajatellut, että ensin äitiyspakkaus ja sitten katsoo mitä saa tuttavilta ja sukulaisilta (miehen äiti lupasi entisöidä vanhan pinnasängyn) ja sitten hankkii mitä puuttuu. Vaunut ois tarkoitus ostaa hyvät että kestää sitten seuraavatkin (jos niitä suodaan).

Krisse: En osaa ennustaa, mutta tiirailin tuossa käteni reunaa, niin siinä näkyy neljä viivaa, 3 vahvaa ja yksi hailu.

Tänään tulee sijaisehdokas haastateltavaksi! Saa nähdä löytyykö heti tuuraaja. Olis ihan hyvä jos jo maaliskuun alussa aloittaa. Muuten ei mitään uutta kuulu tänne, samat oireet (selkä ja flunssa) ja muuten ihan ok olo. Nyt muuten tunnistan jo lievät supistukset, siltä ultraavalta kätilöltä kyselin niin nyt huomaa mikä on supistus ja mikä ei. Sanoi että on ihan normaalia tässä vaiheessa, kun kohtu harjoittelee, kunhan ei ole kivuliasta eikä tule muita oireita. Niin ja että oikeastaan pitäisikin jo hieman tulla supistuksia.

Koht syömään.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 20+5

Vierailija
6/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli päivä kerallaan mennään eteenpäin vaikka väillä haluaisi hypätä aikakoneeseen ja hurauttaa jonnekin juhannuksen seutuville.

Krisse kyseli tuosta lapsiluvusta, joka katsotaan kämmenen syrjästä. Itsellä siinä on aina ollut kaksi pitkää viivaa, joista toinen heikompi ja toinen voimakas. Muistelisin jostain kuulleeni/lukeneeni, että tuolla viivan pituudella olisi yhteys lapsen sukupuoleen.. Mutta en tietenkään muista kumpi tarkoitti kumpaa.

Meillä töissä on rekrytointi menossa jotta minulle löydettäisiin sijainen. Tuskin maltan odottaa että pääseen häntä perehdyttämään, sen jälkeen voikin sitten ottaa jo hieman rennommin. Nyt kun pitää saada kaikki työt itse tehtyä ja vaikka olisi pois ei kukaan niitä puolestani hoida..

Liikkeitä en ole huomannut, tai siis on sellaisia " ehkä tämä on sellainen" , mutta ei siis mitään varmaa. Aloin jo epäillä, että kaikki ei ole kunnossa, kun vatsa/kohdunseutu oli reilun vuorokauden aivan tautisen kipeä. Ja koska neuvolasta ei osattu sanoa mitään varmaa (eikä päässyt vastaanotolle, sain ainoastaan labralähetteen pissanäytteelle), minun oli " pakko" käydä eilen yksityisellä ultrassa. Siellähän se Pulla oli hereillä ja melskasi, joten ei jäänyt epäselväksi etteikö hän olisi ollut hengissä. Oli taas hirmuisen mukavaa nähdä vauva kaikkine jäsenineen. Ja sitten ystävällinen gyne vielä tulosteli kymmenen ultrakuvaa mukaan, joissa näkyi erilaisia yksityiskohtia. Ihanaa... Niin, ja kaiken huvittavinta tässä on se, että ensiviikolla on rakenneultra, mutta en malttanut odotella sinne asti. No, ehkä oma mielenrauha ja stressittömyys on rahaa tärkeämpää.

Mutta eiköhän siinä ollut tärkeimmät

~Nandiitti ja Pulla, rv 19

Vierailija
7/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillaan uudestaan jos vaikka nyt suostuis lähettään tän tekstin.

Aamu ei lähtenyt käyntiin mitenkään erityisen hyvin. Mies oli kuin myrskyn merkki kun lähti töihin aamulla ja mua muuten vain otti kaikki päähän. Ja sitten vielä aamun kruunasi yksi epätoivotun vanhan ystävän tekstiviesti mikä laittoin niin vihaksi,että olisi voinut paiskata puhelimen suurin piirtein seinään.

Parin tunnin kahvikupin jälkeen alkoi vihakin laantua ja sain soitettua miehelle töihin ja lepyteltyä sitäkin vähäsen.Katotaan sitten mikä on mieli kun se palaa töistä joskus 18 jälkeen.

Vaavi piti eileen oikeen kunnolla elämää masussa. Ei voinut kuin nauraa kun maha kupruili. Meni tosi kauan taas kuin sai sen rauhoittumaan edes hetkeksi. Nyt sitten yön se nukkui aika hyvin. Aamulla se pariin otteeseen otti pienen spurtin. Nyt taitaa taas olla ihan aloillaan.

Mä en tiedä tosta käsiennustuksesta mitään joten en ota siihen kantaa. Löytyy liian monta viivaa kädestä :)

Lilli81 22+0

Vierailija
8/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse: Mä en hoksaa mitä viivoja tarkoitat, joten taidan jättää arvuuttelematta. Tai siis niitä on ainakin viisi, joten en halua uskoa katsovani oikeita viivoja... :)))

Tänään tajusin, että ajatelkaas: kun helmikuu vaihtuu niin meillä alkaa olemaan enää 4kk laskettuun aikaan!!! Kyllä tää aika menee niin nopeeta. Justhan me vasta tosiaan plussattiin...

Täällä ei mitään erikoista. Paniikkia nousevasta painosta, ultran odottelua, voimistuvien potkujen ihailua, mahan pienuuden ihmettelyä, lasten kanssa melskaamista, siivousta, pyykkäämistä ja sen sellaista.

Ai niin, sen verran pitää mainita ruuasta, että laitoin eilen miehen kauppaan kun en jaksanut miettiä loppuviikon ruokia. Tänään meillä sitten syödään lehtipihvejä, kanttarellikastiketta ja valkosipulikermaperunoita... Heh.. kolmen päivän ruuat maksoivat 46¿, joten taitaa olla parempi kuitenkin ihan itse mennä sinne kauppaan. Muuten taitaa talous kaatua. Mutta ihan kiva syödä näin viikollakin vähän paremmin.. ;)

mirju ja pikku-pööpöti 19+4

Vierailija
9/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan myös jättää nuo käsiennustukset väliin... ;))

Tänään sitten marssinaamusta nlaan kaikkine ultra-papereineni ja toimitin kaikki alkuvalmistelut, istahdin odottamaan ja ... huomasin tulleeni vkoa liian aikaisin! Vitsit nauratti! :)))))

Vein sitten terkan postilaatikkoon paperit ja jätin soittopyynnön.

Ehdin kauppaan asti, kun terkka soitti. Oli vähän nolo jutella puhelimessa omia henk.koht.asioita koko pienen juorunhaluisen kylän kuunnellessa - vaan minkäs teet!

Terkka lupasi laittaa lääkärille huomiselle soittoajan ja sitä nyt odotellaan. Lääkäri konsultoi etukäteen Oysia, että missä oikeen mennään ja mikä on tarkempi jatko. Yllätys oli, että mulla oli reilusti valkuaista virtsassa (ei tulehdusta) ja kun verenpaineet on ollu noususuunnassa, niin kontrolliin (alkava raskausmyrkytys?) joudun vielä siltäkin saralta. Alkaa jo huvittamaan: Kolme tervettä vessseliä on syntynyt ennenaikaisia supisteluja lukuunottamatta helppojen raskauksien jälkeen ja nyt tämä takkuaa! Huomista ja ensvkoa odottelen siis suurella jännityksellä ja mielenkiinnolla.

Mies lähti aamuyöllä reissuun, joten pitkä ja leveä ilta muksujen kanssa on tiedossa: Suppareitten takia pitäisi ottaa rauhallisesti ja hommia riittäisi koko pitäjälle... Pitänee rentoutua vähän aikaa itsekseen, ennenkuin haen muksut hoidosta! :))))))

M 21+1

Vierailija
10/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sit tänään aamulla päivystyksessä näyttäytymässä lääkärille, kun on ollut noita tuhruvuotoja ihan jo liikaakin. Ja kun eilen se tuhru haiskahti, niin ajattelin oman mielenrauhani takia ottaa vähän selvää, että mistä se johtuu.

No, lääkäri oli sellanen nuori nainen, joka itsekin myönsi, ettei ole ihan paras ihminen selvittään tällasta ongelmaa, että päivystyksessä niin harvoin on " näitä vaivoja" . No, se sit teki (mun elämäni pisimmän ja kivuliaimman) sisätutkimuksen ja luki välillä lääkärin käsikirjaa ja mietiskeli. Sit se onneks teki lähetteen labraan ja siellä sit otettiin jos jonkinmoista näytettä. Maanantaina voin sit tiedustella ekoja tuloksia, että onko mulla nyt sit joku tulehdus vai mitä tää on. Nyt sit vaan odotellaan alapää hellänä että miten käy.

Jotenkin tuntui se sisätutkimus kovakouraiselta. Pelkäsin koko ajan että kohta se tökkää johonkin ja kalvot menee puhki ja peli on menetetty. Sit kun vihdoin pääsin kotiin, niin otin särkylääkettä niin nyt on sit parempi olla. Toivottavasti tästä " kärsimyksestä" olis nyt sit jotain hyötyä ja selviäis et johtuuko tulehduksesta...

Siitä vasemman käden viivasta.... näkyy vaan yks tosi selkee viiva ja kaks ihan tosi haaleeta. Mitähän sekin sit tarkottaa???

T: Canderel rv 22+0 ja tyttö 04/04

Vierailija
11/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuiskohan tänne teijän jo näyttävästi tuttujen sekaan yksi tuntematon..en ole oikein ihan perillä kuinka tämä jutustelu täällä toimii. esim. kuka tuon keskustelun aina avaa ja onko se aina tuo sama nimi.

Vierailija
12/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.6.06:

mahtuiskohan tänne teijän jo näyttävästi tuttujen sekaan yksi tuntematon..en ole oikein ihan perillä kuinka tämä jutustelu täällä toimii. esim. kuka tuon keskustelun aina avaa ja onko se aina tuo sama nimi.

pikaisesti tulin vaan vastaamaan uudelle kesäkuun odottajalle ja sitten menen jatkamaan ruuanlaittoa.

eli hienosti mahtuu :) mukaan vaan jutusteluun!

keskustelun avaa yleensä se kuka täällä aamusella ensimmäisenä huomaa ettei sille kyseiselle päivälle ole vielä tehty avausta.

ja nimi on oikeestaan pinon tekijän/avaajan päätettävissä, kunhan siitä ilmenee se että se on kesäkuun odottajien pinkka sille päivälle...

yleisesti ollaan kutsuttu meitä kesäkertuiksi :DD

täällä vuodatetaan hyvät ja huonot tuulet ja muutkin kuulumiset ja kysymykset tänne vaan!!

tervetuloa kaikki uudet! ♥

nyt on pakko mennä...

krisse ja Allu rv19+5

Vierailija
13/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkin asteinen alavierys meneillään ja siksi vissiin en usein nyt tällä hetkellä taas käy =/

7.6.06, juu, avata voi pvän pinon kuka vaan. mutta kannattaa tosiaan avata se kesäkerttujen nimellä, jotta löydetään mukaan ;D

Täällä ei ihmeitä. Palleroinen liikkuu taas vähemmän,mutta muutaman yksittäisen naputuksen tunnen aina pitkin pvää...

Maanantaina rakenneultra *ei malta odottaa*

Mutta mä meen jaaraamasta ku ei jaksa ja anteeksi etten kommentoi muiden juttuja tällä kertaa..

Marieela ja Paaperoinen 18+4

Vierailija
14/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja taas on jäänyt kirjoitukset ja lukemiset vähiin. Oon ollut niin väsynyt ettei tietokone ole jaksanut paljon kiinnostaa. Töistä tultua olen yrittänyt väkisin pitää itseä hereillä ainakin puoli yhdeksään asti ja sitten vasta yöunille. Olen huomannut että näin olen aamulla paljon paremmalla tuulella. Jos ottaisin päikkärit niin yöunet olisi lyhyemmät. Vielä pitää nukkua kun siihen on mahdollisuus :)

Huomenna olisi neuvolakäynti. Kiva päästä taas kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä. Jotenki sitä alkaa olemaan huolestunut kun 3-4 viikkoa edellisestä käynnistä on kulunut. Luulen että helpottaa sitten kun tuntee vauvan liikkeet. Alavatsassa on toisinaan ikävästi nipistellyt että välillä ollut tosissaan huolestunut. Välillä kuitenkin saanut " vahvistuksen" raskaudesta kun on pahoinvointi iskenyt.

Meillä on sitten Masuaarteen nimi oikeastaan kokonaan vaihtunut Eetuksi, vaikka mitään tietoa ei ole onko masuasukki tyttö vai poika. Mun äiti alkoi ensin käyttämään Eetu nimeä ja meilläkin se sitten vaihtui siihen.

t. Denise-84 & Eetu 18+2

Vierailija
15/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tänään on kyllä ollut oikein superhyvä päivä! Kävin tuossa pävällä kirpparilla ja vaikka olen ajatellut, etten vielä ostaisi mitään vaaville ja ottaisin muutenkin ihan rauhassa tämän raskauden kanssa (olen hirveä täpinätäti), niin tänään oli pakko sortua. Ostin parit potkuhousut, puolipotkuhousut ja muutaman paidan. Sielä tämä mamma viiletti pitkin kirpputoria kamalan leveä hymy kasvoilla ja valkkasi vauvan vaatteita :)! Jotenkin sitä aivan liikuttui, kun hypisteli niitä pienen pieniä vaatekappaleita ja huomasi, että kyllä se päivä lähestyy koko ajan, jolloin saan pitää pienokaista sylissäni :)

mammu81 ja vaavi 22+2

Vierailija
16/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.6.06: Mukaan mahtuu, terve tuloa! Pinon aloittaa kuka ehtii ja joskus tulee tuplaten kun kahdella aatokset samaan asiaan samaan aikaan. Otsikkoon kuitenkin riittävät tunnisteet (ja oikea päivä ;) että tiedämme tulla oikeaan läjään kuulumisia kirjoittelemaan.

Moniko aikoo katsoa Lostin? Vajaa tunti ja pääsee näkemään onko kaiken hehkutuksen arvoinen.

Mutta eipä tässä muuta..

Vierailija
17/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekin siis jatkossa istuttua koko torstai-ilta töllöä tuijottaessa - eka Everwood ja heti perään lost.

Pitkästä aikaa pinoudun. Mulla on jotenkin ollut puhti poissa viime ajat, ja tänään viimein hoksasin mistä se johtuu. Kivusta. Eihän kukaan ihminen jaksa päivästä toiseen kun on koko ajan kipeä :( Ja kuitenkin pitäis jaksaa puuhastella esikoisen kanssa, pitää koti kunnossa ja vielä opiskellakki se vähä mitä puuttuu (gradun viimeset korjaukset + kirjallisuustyö) aloitin eilen vielä yhden kurssin, mutta aion ottaa paperit ulos ennen ku se loppuu - pakko, että ehdin olla työttömänä ennen äippälomaa (ja näin korottaa äp- rahaa, joka ois muuten minimi).

Mies tuossa sanoi, että pitäis hidastaa tahtia, jos kerran on kipuja. Minusta tuntuu, että elän nyt jo hidastetussa filmissä, joten ei tässä enää paljon pysty hidastaan - se menee sitten vuodelevon puolelle ;)

Ja siis tällanen ei ole mua varten. Tykkään liikkua kävellen paikasta toiseen, ja nyt se ei tahdo enää onnistua kun heti tulee kipeäksi.

Vauva sentään liikkuu kovasti. Monena iltana on potkinut ja heittänyt kuperkeikkaa niin, että ihan mahan päällekin jo tuntee =)

Eggis ja olio rv 21+0