+++PERJANTAITA TAMMENterhot+++
Kommentit (31)
Anteeksi, kun tein toisen aloituksen. Jatketaan nyt kaikki tänne tätä pinoutumista! :)
Silmät sikkarallaan yritin hakea, josko joku olisi jo avannut pinon, mutten löytänyt.
Onnenpotkut Maria80:lle (toivottavasti meni nimimerkki oikein!), kun ultraan menee! Eikös se tänään ollut sulla se suuri päivä!? :) Tulehan sitten kertoilemaan kuulumisia...
Minä tosiaan täällä yksikseni valvon. Mies lähti tunti sitten töihin. Lapset vielä onneksi nukkuu! :) Viime yö oli jotenkin ihmeellinen... Valvoin keskellä yötä muutamia tunteja. Outoa?! Ei yleensä minun ole vielä tässä vaiheessa raskautta tarvinut kärsiä unenpuutteesta! :) No, mitäköhän lie se sitten oli. Väsyttää vaan nyt ihan hirveesti! Ei jaksais millään edes ajatella leipomista ja siivousta, mitkä molemmat on edessä tänään...
Minulla seuraava neuvola on 21.6. ja ultra heti seuraavana päivänä. Se onkin kai se " np-ultra" . Ihan kiva, että selviää ne viikotkin sitten! Jotenkin outo ja epävarma olo, kun ei itsekään tiedä missä mennään :( Helpottaa varmasti sitten, kun tietää viikot.
Semmosta tänne. Nyt muillekin kirjoitusvuoro! :)
Nasu
Aika samaan aikaan olette pinot aloittaneet!! Mutta jatketaan nyt sitten tänne...
Tänään on ollut huomattavasti parempi aamu!!! Ei oksennusta, vähän heikotti, mutta ei oksennusta ja ei tee mielekään juosta takaisin sänkyyn, töitten jälkeen, joten mitä parahin aamu =)
ON: tänään soitan sinne neuvolaan, tuosta tulehduksesta, ihan varmuuden vuoksi ja kun on pitkä viikonloppu pohdiskella omassa pienessä mielessä, että olisiko sittenkin pitänyt soittaa.... Mahaan vähän sattuu ja ylämaha on vähän arka, mutta muuten kaikki laittaisin normaalin raskauden piikkiin.
Gallup: Me asutaan 200 m2 omakotitalossa, jossa on aivan liian monta ikkunaa!!! (yksi vielä pesemättä). Joten lääniä riittää (siihen vielä sit nuo ulakot+kellarit). Valehtelematta, en usko että olen vielä katsonut jokaiseen komeroon, mitä täällä on. Lapsia taloon kyllä mahtuisi, mutta saaha nähä.... _Jos nyt sais tämän toisen hengissä ja terveenä ulos!!!!
Onnenpotkuja niille, joilla tänään neuvola tai ultra tai molemmat!!! Toivottavasti kuulette hyviä uutisia ja myöhemmin me myös kuulemme ne teiltä.
Nyt puuron syöttöön ja leikkeihin, kun vielä äitissä virtaa riittää!!
-E-
Enpä ole juurikaan näihin listauksiin kirjoitellut, mutta olen sairaslomalla esikoisen kuumeen vuoksi ja nettiriippuvuus tietysti iski heti!
Olen 28-vuotias, esikoinen 4-vuotias (täyttää syksyllä 5) ja toista odotamme syntyväksi 25.1.07. Tänään viikkoja kasassa tasan 6. Eka neuvola on vasta juhannusviikolla ja np-ultra 17.7. En halua asiaa vielä julki työpaikalla, aijon kertoa vasta heinäkuun jälkeen, kun palaan kesälomalta. Tosin maha on turvoksissa...ja jouduin hakemaan kaupasta kahdet kesä-lökäpökät ja pidempiä toppeja, ettei huomattais. Kuulemma sanotan, että tuo kakkonen aina pullahtaa nopeammin esiin...Mutta siis tämä olettavasti on turvotusta, esikoisesta oli sama juttu!
Aurinkoista päivänjatkoa!
Pikainen pinoutuminen ennen kun alkaa älytön härdelli.ollaan ihan myöhässä kaikkien " naimisiinmenopapereiden" kanssa ja kun mies on taas pitkällä työrupeamalla niin joudun hoitamaan kaiken yksin ja käymään lisäksi yliopistoa seuraavat kaksi viikkoa klo 8-16.Eli nyt ne ois hoidettava kun muuten en enää virastoaikoihin kykene ennen häitä:)Toivottavasti ei jäis paperisodasta kiinni tää meidän avioituminen:)
Galluppia: Kaksiossa, n.50 neliötä, asutaan. Olisin halunnut etsiä vähintään kolmion, mutta kukaan muu suvussa ei tunnu olevan sitä mieltä. Toisaalta en itsekään olisi valmisluopumaan valtavasta lasitetusta parvekkeesta ja järvinäköalasta, joten paras koittaa tässä pärjätä:)Kaipa ne ihmiset on pienemmissäkin asunnoissa asunu vauvan kanssa:)
Tuija76: Kiitos infosta sydänääniä kohtaan. Olisi kyllä mahtavaa jos ne siellä kuuluisi sitten jo neuvolassa. En tiiä kehtaanko kysyy että kuunneltasko jos eivät itse ota puheeks.Saas nähä.
Nyt puuron keittoon ja sit puhelin käteen ja soittelemaan seurakuntaan ym.
Maria80:lle tsemppiä ultraan!!!
Tänään on nuorimman likan nimpparit,mutta ei mitään erikoista silloin touhuta.
Siivotaan ukon kanssa tänään myöhemmin,anoppi ja appiukko tulevat kahveelle.
Siinä meitin nimppari juhlat.
Lapset hoidossa ja eskarissa,voishan sitä itse jotain alkaa siivoileen kun vaan uskaltas,vihlomista aiheuttaa aina joten siksi olen yrittänyt jättää siivoilut enimmäkseen muille.
Meidän vanhin neiti oli aivan haltioissaan kun kuuli että huomenna vielä koulun juhlat ja sitten yli 2kk lomaa...
Toinen ihmeissään silmät ja suu auki kysyi eilen että joko se nyt alkaa vai?
Ei reppana edes tiennyt että nyt jo loma alkamassa.
Poika taas odottaa syksyä että pääsee eskariin...ja nuorin odottaa että saa kaiken huomion yksin kotona sitten syksyllä.
Maha voi hyvin ei suurempia ongelmia paitsi että vessa juoksut alkoivat eilen hyvä ettei kerran tunnissa tarvi vessassa hypätä pissillä,ajattelimpa sitäkin että mites tuo raskausdiabetes vaikuttaa tohon eli oliskohan tarvetta jo kysästä neuvolasta ettei sokerit reistaa kun noin usein pitää juosta,mutta kattoo nyt miten se alkaa meneen että jos rauhottuu yhtään niin sitten en tutkituta erikseen, mutta jos noin useena jatkuu niin sitten pyydän ylimääräisen tutkimuksen sokereista...
kuinkas muilla onko pelkoa raskausajan diabeteksestä?
Mulla oli kolmannesta se niin paha että insuliiniä pistin...
Joten nyt pitä sitten sokereita seurailla.
Viikkoja nyt 9+2.
Täälä tavallisesti sokerit mitataan vasta viikoilla 15-20 riippuu henkilöstä.
Mutta eiköhän sitä tuossa jo tullutkin kuulumisia joten nyt vuoro toisille.
Mulla parin päivän nettipimento tänne vauva-sivuille. Ei auennut sitten millään nämä sivut. Ihme juttu.
Mua askarruttaa sellainen, että mulla ei tunnu masussa mitään nippauksia tai pikku kipua (että kohtu kasvais), niin onkohan siellä kaikki kunnossa. Tai johtuisko se siitä et 2 lasta olen aikasemmin synnyttänyt ja ei tunnu nuo kohdun kasvamiset näin alussa->kohtu valmiiks venynyt? :) Ei muista ei..
8.6 vasta neuvola eli sinne asti joudun odottamaan, josko kuulis sydänäänet. Niin ja mulla ei sen kummemmin ole raskausoireita, väsymystä vähän enemmän. Niin ja se vuoto mitä oli, niin kesti sen 2 pvää vain.
Toivoovauvaa: Mulla lääkäri passitti toista odottaessa sokerirasitustestiin sen takia, kun kuulemma eka vauva oli iso, 3800g. Pissassa ei ollut koskaan mitään. No, sokeriarvot olivat aivan normaalit. Toivottavasti ei tarvii tässä raskaudessa mennä. Mun äidillä on ollut kaikki lapset isoja yli 4kg, joten taitaa olla sukuvika. Ja eikä hänelläkään ole ollut sokeriarvot koholla. Mun veli painoi melkeen 5kg ! huh huh..
Gallup: Me asutaan 80m2 rivitalossa vuokralla. Haaveissa muutaman vuoden sisään okt. Hyvin mahdutaan vielä 2 lapsen kans, mut sit 3 kans niin......... sen näkee sitten.
Juups annetaampa muillekin vuoro.
mellum ja vauva 9+1 muistaakseni
[color=steelblue]Heti aluksi [b]galluppiin[/b]; me asumme 61 neliön rivitalokaksiossa, mutta olemme muuttamassa heinäkuun alussa 70 neliön rivitalokolmioon, joka on päätyasunto. Teimme asuntokaupat samalla viikolla kun plussasin, joten tuli kaksi kärpästä heti samalla lyönnillä. Olimme haaveilleet jo aikoja isommasta asunnosta, kun on kaksi koiraa, joista toinen vielä melko iso. Ajattelimme asua kolmiossa pari-kolme vuotta ja samalla katsastaa mukavaa tonttia, että pääsisi rakennuttamaan (emme aio missään tapauksessa rakentaa itse...)
Oma olo jatkuu ennallaan, pahoinvointi-kuvotus on kova, mutta olen vielä saanut taisteltua oksennusta vastaan. Jonain hetkinä tuntuu että olisi helpompaa vaan antaa tulla... Mulla on aina ollut niin että oksennus ei tule, ellen työnnä sormia kurkkuun. Näin vaikka olisi kuinka paha vatsatauti. Se ehkä pitää vielä oksennuksen poissa. Väsymys vaivaa edelleen. Tänä aamuna on ollut ihan kamala vilinä silmissä, ei meinaa tulla työteosta päätteen ääressä yhtään mitään. Ihan tuollaista sahalaitaa vilisee kummankin silmän ulkoreunoissa. Mulla ei oo mitään migreeniä ikinä ollut, joten oon ihan ymmälläni. Kerran on vilissyt samalla lailla kun olin tosi stressaantunut ja väsynyt.
No, pitää yrittää ottaa rauhallisesti. Onneksi on tänään vähän lyhyempi päivä, kunhan pystya vaan ajamaan kotiin. Työmatka on 80 km yhteen suuntaan. Viikonloppuna voi olla etten paljon konetta aukaise (saan siitä töissä tarpeeksi...:)), joten [b]hyvää viikonloppua kaikille Tammenterhoille!![/color]
[color=orange][size=5]✿[/color] [size=1][color=purple]Sinda rv 6+5[/b][/color]
[color=crimson][b]Omppu[/b], tulit mieleeni kun susta ei oo kuulunut pariin päivään (?) niin selvisikö se vuodon syy tai kävitkö siis missään tutkimuksissa? Onko vuoto pysynyt poissa? [b]Mellumille[/b] onnittelut kun tiputtelu loppui, varmaan helpottava tunne. Mullakaan ei pahemmin nippaile ja muutakaan tunnu tuolla kohdun tienoilla, vaikka vasta ekaa odottelen. Lääkäri käsikopelolla kyllä sanoi että kohtu on kasvanut hienosti. Mulla ei myöskään ole turvotusta eikä vielä tunnu kohtua, vaikka se on eteenpäin kallistunut ja voi olettaa että maha kasvaa nopeasti. Vielä mahdun farkkuihin, mutta saa nähdä kuinka kauan...
Sinda[/color]
terveiset uimakoulusta! Keskimmäisellä on ollut päiväkodista päin uimakoulu joka päättyi tänään ja olimme katsomassa heidän esitystään :)
Ei poika juuri uinut,sillä hänellä on hieman motoriikka vaikeuksia tuon dysfasian takia,no,kesällä paljon uimista vaan!
).( aamut menee seuraavasti: ylös,vessaan pisulle,pyyhkäisy,käännös ja pää pönttöön! ihanaa... kouristaa lujaa tuo tyhjän kyökkäys ja sappinesta on inhaa..
tuo palelukin vaivaa oikein tosissaan yhä,ihan kamala kun välillä pitää ihan täristä kovasta vilusta.
Täällä on myös ollut kovaakin vihlontaa kohdun kohdilla ja kannakkeissa :(
G: me ostettiin tää n.130 neliön talo viime kesänä,oikein kivalla alueella.. sitä ennen asuttiin joku vuosi sitten kahden muksun ja me aikuiset tietty 55 neliön asunnossa ja sit vaihettii 82 neliöön vähän ennenkuin kun aloin oottaa kolmatta,eli kyllä pienemmässäkin pärjää.
Sanoinkin miehelle,kun vasta haaveiltiin talosta että ei se ole tärkeää kuinka iso talo on,sillä mun koti on aina siellä missä mieskin :)
voi että sinne ekaan neuvolaan on aikaa(19pvä) huoh..
Nyt hommiin...
Maria-79 ja himpula 7+4
eka vastailen gallup kysymykseen:asutaan maalla 280 neliön omakotitalossa.
Omaa oloa:olo kohtuu hyvä,ei ällötä eikä okseta yhtään.
Tänään alkoikin jo rv 8.Nopeasti tää aika tuntuu menevän,kuukauden tiennyt raskaudesta.
Mä en tiä miks mut mä jännitän np-ultraa nyt enemmän,mul ei oo ollut esim. tissit niin kipeät,kuin aiemmis raskauksissa,niin pelottaa jos kaikki ei ookaan ok...
Toivottavasti Maria80(muistinko oikein)saa hyviä uutisia ultrasta!
minäkin heti vastailen, eli muutetaan -00 valmistuneeseen omakotitaloon. 170 neliötä, kaksikerroksinen ja sijaitsee melko harvaan asutulla alueella.. peltoa maisemana ja yksi vierusnaapuri löytyy :) kuitenkin 3km keskustaan matkaa.
viime yönä taas kovasti kipuja alavatsan alueella.. mutta herätessä ne vähenevät. nyt lähden kirpikselle miehen kanssa!
rv 5+5
Onnea tirppana! Varmaan tosi helpottavaa saada kuulla pikkuisen sydänäänet! Mulla on ensi viikolla lääkäriaika, silloin 10+5. Toivottavasti minunkin kohdusta saadaan sydänäänet kaivettua kuuluviin, että tämä esikoisen odottaja voisi vihdoin rauhoittua vähän ;)
Me muutetaan elokuun lopussa vähän alle 50-neliöiseen omistusasuntoon, ja siinä olisi tarkoitus pysyä ainakin neljä-viisi vuotta ennen isomman etsimistä. Toisin sanoen; niin kauan kun meitä on kolme :)
Tehtiin asuntokaupat ennen yrityksen aloittamista (ostimme asunnon kerrostalon rakennusvaiheessa), ja silloin arvelimme olevamme kaksin ainakin pari vuotta vielä ;) No, sopu sijaa antaa, ja kämpässä on onneksi helposti muunneltava pohja. Olkkari on niin iso, että siitä saa rajatuksi makuunurkkauksen vähällä vaivalla. Ja iso lasitettu parveke on kesäisin kuin ylimääräinen huone..
Kandi 9+6
Pitikin aamulla miettiä että nyt elämä kirkastuu..
Vessassa paperiin jäi verensekainen lima ja vatsakivut senkun yltyy. Pääsen kohta ultraan ja siitä sairaalaan jos tilanne moista vaatii. TH tarkastaa sydänäänet ja sitten mietitään jatkoa. MEnkkamainen jomotus alkoi äsken ja huonolto tuntuu... ei taida tammivauvaa meille kuitenkaan tulla =(
-E-
Olen pitkään ollut kirjoittelematta/palstailematta, kun raskauden etenemisen suhteen on ollut niin epävarma olo. Jotenkin on ahdistanut lukea niitä kirjoituksia pinosta poistumisista, kun olen ollut varma, että itse joudun pian sellaisen tekemään. Kävin eilen kontrolliultrassa jatkuvan vuodon takia. Lääkäri totesi kuitenkin kaiken olevan OK!!!
Hieno homma! Minusta tuntuu, että hymyilen pitkään aikaan " oikeasti."
Sain kuurin emättimen bakteeritasapainon saavuttamiseksi jotain lääkettä (,jonka nimeä en muista). Hyvä niin!
Minulla on ensimmäinen neuvola 9.6, jolloin rv 10+3. Miten teillä muilla onko neuvola ollut aikaisemmin, kun niin moni jo käynnistään raportoinut?
gallup: Asumme rivitalo neliössä, jossa neliöitä 96. Olemme muuttaneet noin puolitoista vuotta sitten.
Hyvää viikonlopun alkua!
t:bien
Emmalle onnenrutistus, toivottavasti vuoto ei tarkoita sitä pahinta. Pidän peukkuja!
Galluppiin: Asutaan itse rakentamassa(v. 2000) omakotitalossa meren rannalla, 160 neliötä. Liian pieni jo, mutta tänne muutettaessa meitä oli neljä ja nyt on kuusi =), pian seitsemän. No pahemminkin voisi olla. Naapureita on 200 metrin päässä, muttei näy tänne koska metsä välissä. Tosi kaunis ja rauhallinen paikka. Ollaan ajateltu vintin rakentamista, mutta toisaalta ei haluta laittaa kaikkia rahoja asumiseen, halutaan elääkin. Kyllä me mahdutaan kun laitetaan mahtumaan!
Oma olo on mitä mainioin, tänään ei huippaa niin paljon eikä muutenkaan tunnu missään. Kiva! Aurinko paistaa ja elämä hymyilee.
hyvää viikonloppua kaikille!
Siitä uimisesta, tyttärellä on myös tuo dysfasia ja aspergerin syndrooma, ja tasapaino on tosi hukassa, kuitenkin oppi uimaan 4 vuotiaana ja pyöräilemään 6 vuotiaana. Eli kyllä ne vaikeudet voidaan voittaa. Koulussa onkin sitten enmmän ongelmia, siirtyy kolmoselle eikä osaa vielä lukea... No ehkäpä se tulee sieltä. Miten sinun pojan koulu sujuu (vai oliko se niin että hän on päiväkodissa, sori en muista...)? On se haasteellista kun lapsella on tälläinen erityisvaikeus. Mutta on ne niin ihania!
Pitäisi kirjoittaa kauppalistaa eikä surffailla netissä, mutta vähän kuulumisia laitan kyllä!
Gallup: Asutaan kerrostalo kolmiossa, (vuokra) n. 70 neliöö tällä hetkellä. Omaa kyllä yritetään löytää.. Toivottavasti joskus löytyy!
Emma04: Toivotaan, että masussa olisi kaikki kuitenkin hyvin kivusta ja vuodosta huolimatta. Hyvä, että pääset kuitenkin tarkistuttamaan tilanteen, ettei tarvitse viikonlopun yli kärvistellä kotona. Tsemppiä:)
Oma olo on taas vähän ällö. Tuossa puolen päivän tienoilla näköjään alkaa heikompi olo ja päikkäreiltä kun herää niin huh!
Neuvolassakin kuli käytyä:) Hirvee kasa paperia yms. tuli mukaan ja otettiin kaikenmaailman mittauksia ja arvoja, jotka olivat ok. Painoakin on nyt vähemmän kuin ekan raskauden alussa:) Kohdun th kokeili, muttei sydänääniä vielä, koska niin alussa ollaan. Ruuista kun tuli puhe ja kysyin Fetasta niin ei kuulemma ihan varmaa ole, ettei siitä voisi listeriaa saada:( Oli terkka soittanut ja kysynyt; kuulemma omalla vastuulla voi syödä. Pöh, just eilen tein fetasalaattia ja olipa ihanaa, mutta enpä taida sitten enää sitä herkkua syödä:( Tietty, jos sen kuumentaa niin on ok. Kumma juttu kun joku on kiellettyä niin jopa alkaa tekemään mieli esim. feta ja maksalaatikko, joka himottais ihan kauheesti;)
Ei, kai se on pakko ryhdistäytyä (tää väsymys on järkkyä!) ja alkaa vääntää sitä kauppalistaa!
Mukavaa viikonloppua kaikille:)
Emma: Täälläkin sulle on peukut pystyssä. Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa! *tsemppihalaus*
ON: Yövuoroista selvitty kunnialla. Ja olokin ihan kohtalainen. Hieman kuvotusta ajoittain, mutta oksentanut olen viimeksi viime viikonloppuna. Alkaiskohan tää tosiaan helpottaa jo? Väsymyskin aavistuksen parempana kuin viime viikon yövuorojen jälkeen. Enää ei ole kipuja mahassa, eikä onneksi vuotoja ole näkynyt koko aikana *laittaa sormet ristiin ettei näkyiskään*
Gallup: Asustelemme viime kesänä ostamassamme kerrostalokolmiossa. Ostettiin kolmio suoraan jo sen takia, ettei kumpikaan olla miehen kanssa pääkaupunkiseudulta kotoisin ja kun perhe tulee vierailulle, on niitä kiva majoittaa makkariin ku olohuoneen lattialle. Ja onhan se lastenhuoneeksikin nyt sit valmiina. Vaatii vaan pientä sisustusta vauvaa varten. Tarkoitus täältä jossain vaiheessa (5-10 vuoden sisällä) muuttaa takaisin minun kotiseudulleni Pohjois-Pohjanmaalle, jos suunnitelmissa hankkia omakotitalo.
Mutta oikein kivaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Ja vauvaliimaa + tarrasukkia Emmalle ja muille!
-Sulina + " papu" rv 9+2-
Ihana ilma, siis onko kesä nyt sitten todellakin täällä. Ollan oltu koko aamupäivä ulkona. Esikoisella oli sitten tänään vika päivä tarhasa(on puolpäiväne siks kesä lomaa hänellä). Landelle suunnataan illalla tai huomenna aamulla.
Zatu: kysyit siitä asperger syndromasta, en oikeen paljon osaa valistaa sinua siitä koska se on aika tuntematon minullekin, mutta meidän pojalla oli puhe siis viivästynyt . Nyt 4v:nä vois oikeastaan sanoa että on liiankin hienostunut ja monipuolinen puhe/puhe tyyli. Sosiaalisuus muita lapsia kohtaan on melkein olematon, aikuisiin kyllä ottaa kontaktin. Hän on myös kömpelö ja on muutakin erityis osaamista kuten oppi alle 2v kaikki kirjaimet ja osaa kirjoja ulkoa sanasta sanaan, pitkiäkin satuja. Mutta pojalla on se joko lievänä tai sitten nämä piirteet ovat vain hänen persoonallisuutta.
ON: mulla sama syndrooma kuin Maria-79, aina kun käyn vessassa katson paperiin ja sitten pyttyyn jos vuotoa olis, ärsyttävä tälläinen tapa. Muuta ei ole kuin turvotusta ja ajoittaista alaselän särkyä kun olen seissyt kauan. Neuvola mulla on vasta 3.7 joten siihen on aikaa. Np-ultraankin pitäis vara aika, ehkä sitten ens viikolla.
G: me asutaan yli 60v vanhassa rintsikassa. Ostettiin se viime kesällä ja ollaan repattu se ihan perinpohjaisesti. Enää kellari on keskeneräinen, ja sitä myöden kaikki. Meillä ei oo suihkua ja saunaa eikä kodinhoitotiloja. No, pesukone kylläkin. Suihkussa käydään anoppilassa joka on melkein naapurissa. Niin ne neliöt, virallisesti kait on n 90, mutta lattia pinta-alaa n 150, tää siis 3kerroksessa. Aika epäkytännöllisiä neliöitä on paljon ja mies onkin jo väläytellyt jos pitäis etsii tontti ja rakentaa ihan uusi oma talo.
Pidemmitä puheitta , hyvää viikonloppua kaikille
-MM- ja baby 5+2/3?
Laitoin vain aloituksen, kun en jouda nyt enempiä kirjoittamaan:) Jatkakaa te!