Mall of Tripla on täynnä ihmisiä klo 10 aamulla - Onko ihmiset ottaneet vapaata töistä päästäkseen avajaisiin, vai onko Helsingissä noin paljon vuorotyläisiä?
Ihmetyttää tuo väenpaljous normi ihmisen työaikana.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
M51 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vähemmistössä ne, jotka ovat töissä 8-16 ja lomaa on vain 4+1 viikko, joka pidetään juhannuksena ja jouluna. Monella on vuorotyö, pekkasia, saldovapaita, lomarahoja muutettu vapaaksi, lomaa 6 viikkoa tai enemmän ja ne voi pitää melkein koska vain jne. Eksäni oli kateellinen minun kuudesta lomaviikosta vaikka itse sai pekkasien kanssa enemmän vapaapäiviä kuin minä.
Puhumattakaan julkisen sektorin ei-enää-tästä-maailmasta lomapäivistä.
Mitä tarkoitat?
Varmaan esim. minua, 38 arkipäivää lomaa vuodessa. Jos olisi lapsia, sijoittelisin ne ehkä niin, että kesällä neljä viikkoa, viikko syysloma-aikaan, viikko hiihtolomalla ja kaksi viikkoa joululomaa Saisi helposti lopuilla kahdeksalla lomapäivällä. Kirjoitan tätä palkattomalta lounasajalta, eli e tarvitse veronmaksajien pillastua. Yhtä hyvin voisin olla Triplassa, lounasliukuma on klo 10.30-14.00.
Jos on viikonloppuisin töitä niin silloin yleensä vapaapäivät sattuu arkipäiville. Nykyään kun kaikki kaupat on auki joka päivä, myös viikonloppuisin, niin pakkohan on olla vapaita myös arkisin. Vai luuletko että kaikki kaupan alan työntekijät tekee töitä 7pv viikossa? En minä ainakaan, vaikka olen töissä liikkeessä joka on auki myös viikonloppuisin
Minä saada sossuraha kela. Heti juosta uusi ostari. Tarvitsee uusi vaate. T. Abu
-