Palstalla ei saa keskustella bi-seksuaalisuudesta?
Kommentit (26)
Syynä oli varmaan se, että biseksualismi käsitteenä loukkaa meitä muunsukupuolisia. Ei sukupuolia ole kaksi ( eli bi) vaan lukemattomia. Pitäisi puhua omniseksualismista, muuten me kaikestaloukkaantujat vedetään hernettä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Syynä oli varmaan se, että biseksualismi käsitteenä loukkaa meitä muunsukupuolisia. Ei sukupuolia ole kaksi ( eli bi) vaan lukemattomia. Pitäisi puhua omniseksualismista, muuten me kaikestaloukkaantujat vedetään hernettä nenään.
No tällähän ei ole mitään tekemistä taas biseksuaalisuuden kanssa. Ei biseksuaalisuus sano että sukupuolia olisi vain kaksi. Toki termin takana saattaa olla joku vanhakantainen binäärisyys mutta siltikään se ei sanana sitä tarkoita. Mutta itse kyllä olen alkanut käyttämään panseksuaali-kuvausta itsestäni juurikin sen vuoksi että sisältäisi kaikki sukupuolen monimuotoisuudet, koska se itselle kohdalle osuu.
Mutta moni biseksuaali on oikeasti kiinnostunut vain miehistä ja naisista, ja turha siitä on kenenkään loukkaantua. Sama kun heteromies loukkaantuisi naisen lesboudesta kun ei satu itse osumaan "kohderyhmään".
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko biseksuaalisuuteen enkä lesbouteen. Siis sillä lailla että olisivat "synnynnäisiä vikoja" kuten miesten välinen homous, joka selvästi on.
Lesbous on valinta, ja biseksualisuus erikoisuudetn tavoittelua tai ihan vain turha termi.
Jestamandeera sentään.
Vain naiset voivat olla biseksuaaleja. Miehet ovat pohjimmiltaan aina joko homoja tai heteroita. Jos mies sanoo olevansa ”biseksuaali”, niin kyseessä on yleensä melko maskuliininen homomies, jolla on vaikeuksia myöntää oma homoutensa. Shemaleista kiihottuvat miehet eivät ole myöskään biseksuaaleja, sillä heitä kiihottaa ajatus siitä, että miehestä tulee nainen. Ovat siis heteroiden alaluokka.
Vierailija kirjoitti:
Vain naiset voivat olla biseksuaaleja. Miehet ovat pohjimmiltaan aina joko homoja tai heteroita. Jos mies sanoo olevansa ”biseksuaali”, niin kyseessä on yleensä melko maskuliininen homomies, jolla on vaikeuksia myöntää oma homoutensa. Shemaleista kiihottuvat miehet eivät ole myöskään biseksuaaleja, sillä heitä kiihottaa ajatus siitä, että miehestä tulee nainen. Ovat siis heteroiden alaluokka.
Evoluution näkökulmasta miehille on ollut hyötyä hyvin voimakkaasta ja kohdennetusta seksivietistä, sillä mies voi saattaa raskaaksi useampia naisia kerralla. Tämä on edesauttanut tällaisten geenien leviämistä aikoinaan. Syystä tai toisesta mies voikin olla kiinnostunut omasta sukupuolesta, jolloin tämä voimakas seksivietti kohdistuu miehiin. Välimuodot ovat erittäin harvinaisia ja käytännössä tämä tarkoittaa, että miesten biseksuaalisuutta ei ole olemassa.
Naiset taas voivat olla käytännössä kerrallaan raskaana vain yhdelle miehelle. Evoluution näkökulmasta naiselle on hyötyä kiinnittää huomiota myös miehen luonteenpiirteisiin ja toimeentuloon, jotta nainen saa lapselleen hyvän isän, mikä taas edesauttaa lapsen selvitymistä ja siten geenien leviämistä. Naisten seksuaalisuudessa on täten osallisena toisen persoonan merkitys. Tämä luonnollisesti mahdollistaa myös biseksuaalisuuden.
Harmitti, ehti poistua juuri kun olin vastaamassa :/