Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies maiskuttaa syödessä

Vierailija
16.10.2019 |

Ollaan oltu miehen kanssa jo monta vuotta yhdessä, mutta olen jotenkin vasta viime aikoina havahtunut siihen, että se syö suu auki. Siis todella äänekästä ja mulla meinaa hajota pää siihen nykyään. Etenkin sipsien tms. maiskutus on ihan kamalaa.

Ei kai tästä ole mitään kivaa tapaa sanoa toiselle? En tiedä kehtaanko, vai pitäisikö yrittää kestää vain... Olen huomannut, että anoppi myös syö aika äänekkäästi, onko tää jotenkin periytyvää? Eikö ole kotona opetettu syödä suu kiinni? MIKSI???

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kamala tilanne. Miten huomasit vasta nyt? Mä en itse pysty syömään maiskuttajan vieressä.

Vierailija
2/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet surut sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta opittu tapa. Järkyttävää, että työpaikallanikin jotkut maiskuttavat ruokaa suu auki ja vielä puhuvat. Yök.

Vierailija
4/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua kamala tilanne. Miten huomasit vasta nyt? Mä en itse pysty syömään maiskuttajan vieressä.

En ymmärrä miten en ole aiemmin tajunnut. Ehkä koska on muutenkin vituttanut se mies viime aikoina, niin huomaan tällaisetkin asiat enemmän. Tai olen myös miettinyt, että onko sille tullut jotenkin joku ongelma suuhun? Ei ole kyllä mitään valittanut.

-ap

Vierailija
5/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on astunut suhteeseenne, kun tuon nyt huomasit vasta.

Itselleni kävi samalla tavalla, mutta ei auta - kestettävä on kunnes kuolema meidät erottaa. - Tulin luvanneeksi naimisiin mennessä. Kiinnitä huomio hänen hyviin puoliinsa.

Ajattele, että asiat voisivat olla pahemminkin. Työkaveri saattaisi tehdä saman yhteisellä lounastauolla ja lisäksi röyhtäillä ääneen. - Siihen ei sentään armaani sorru :D

Vierailija
6/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se possu!

Vierailija
7/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen ettei sentään naidessa.

Vierailija
8/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten et ole huomannut aikaisemmin. Itse en voisi olla maiskuttajan kanssa, koska kärsin misofoniasta. En väsyneenä kestä edes muita syömisen ääniä, joita väistämättä tulee vaikka ei maiskuttaisi tai ryystäisi.

Vierailija
9/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta...

Tekisin itse niin, että sanoisin asiasta yhden kerran. "Sulla on muuten tapana syödä tolleen suu auki, oletko huomannut. Se vähän häiritsee mua,  voisitko kokeilla syödä suu kiinni, jooko?"

Jos tämä ei vaikuttaisi, muuttaisin omaa asennetta ja keskittyisin siihen miten ihana mies se muuten on. Ja eihän kaiken tarvitse mennä minun mieleni mukaan. Jos minua ärsyttää, ongelma on minun. 

Tajunnet, että tuo ärsytyksesi johtuu osin siitä, että teidän ensirakkauden huuma on ohi, ja alat nähdä hänet normaalina ihmisenä Jumalallisen Olennon sijaan. Mitä hän tietysti onkin. 

Pikku jutuista ei kannata hermostua, koska isoistakin yleensä riittää syytä.

Vierailija
10/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet surut sulla.

Ei, tämä on oikeesti ihan kamala tapa ja raivostuttavan kuuloista.

Sanoisin että "kuule sulla on yksi mielestäni huono tapa", ja niin edelleen. Joillain on vaan tämä tapa vaikka muut perheessä söisivät normaalisti.

Vierailija
11/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta...

Tekisin itse niin, että sanoisin asiasta yhden kerran. "Sulla on muuten tapana syödä tolleen suu auki, oletko huomannut. Se vähän häiritsee mua,  voisitko kokeilla syödä suu kiinni, jooko?"

Jos tämä ei vaikuttaisi, muuttaisin omaa asennetta ja keskittyisin siihen miten ihana mies se muuten on. Ja eihän kaiken tarvitse mennä minun mieleni mukaan. Jos minua ärsyttää, ongelma on minun. 

Tajunnet, että tuo ärsytyksesi johtuu osin siitä, että teidän ensirakkauden huuma on ohi, ja alat nähdä hänet normaalina ihmisenä Jumalallisen Olennon sijaan. Mitä hän tietysti onkin. 

Sinä selkeästi et kärsi misofoniasta. Siinä ei ole kyse "vähän häiritsemisestä" eikä myöskään psyyken puolen ongelmasta vaan neurologisesta vaivasta. Silloin ei voi olla ihmisen kanssa, joka maiskuttaa. Tai ryystää tai jauhaa purukumia suu auki tai poksauttelee purkkapalloja jne. Googleta, ellet tunne asiaa.

Se, ettei ap ennen ole huomannut asiaa, viittaisi kuitenkin siihen, että hänen kohdallaan se ei ole misofoniaa. Kuten sanottu, itse en voisi olla maiskuttavan ihmisen kanssa. Puolisoni tietää misofoniastani ja ymmärtää siis, miksi en joskus kestä edes tavallisia syömisen ääniä vaan poistun pöydästä.

Vierailija
12/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee ihme maiskahduksia silloin kun ei syö! Olen yrittänyt vihjata kyselemällä että karkkiako imeskelet, jotta havahtuisi. Mutta ei... Ihan järjettömän ärsyttävää.

Vierailija
13/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta...

Ensirakkauden huuma on todellakin ohi :D ollaan siis oltu jo 8 vuotta yhdessä, tosin etäsuhteessa osan tästä. En ilmeisesti siitä misofoniasta tosiaan kärsi, kun vasta nyt havahduin.

-ap

Vierailija
14/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat sanoo syödessä "nam-nam-nam-nam".

Vierailija
15/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani misofonian voimakkuus vaihtelee. Aina en edes huomaa toisten ruokailuääniä, toisinaan en kestä maiskutusta yhtään.

Mieheni kanssa havahduin tähän ehkä 3-4 vuotta sitten. Olemme kuitenkin olleet yhdessä jo yli 15 vuotta, eikä maiskutus ole aiemmin siis häirinnyt.

Kerroin vaivasta miehelle ja nykyään hän yrittää ottaa asian huomioon, jos niin pyydän. Olemme lähestyneet asiaa huumorin kautta (sillä onhan tämä vähän huvittavaakin), nauraminen auttaa. Eihän minun mässyongelmat miehen vika ole, joten en voi olla hänelle tästä vihainen.

Vierailija
16/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi samalla tavalla, mutta ei auta - kestettävä on kunnes kuolema meidät erottaa. - Tulin luvanneeksi naimisiin mennessä. Kiinnitä huomio hänen hyviin puoliinsa.

Ajattele, että asiat voisivat olla pahemminkin. Työkaveri saattaisi tehdä saman yhteisellä lounastauolla ja lisäksi röyhtäillä ääneen. - Siihen ei sentään armaani sorru :D

Joo, yritän ajatella niitä hyviä puolia ja hengitellä syvään. On mulla itsellänikin kuitenkin ärsyttäviä tapoja, esim. ärtyneen suolen oireyhtymä aiheuttaa kaikkea kivaa. Miehen taas en ole koko 8 vuoden aikana kuullut kertaakaan pieraisseen :'D (en tajua miten tää on edes mahdollista)

Vierailija
17/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle puoliso sanoisi, että anteeksi nyt, mutta sinä mässytät syödessä, se on ihan sikaärsyttävää, voisitko lopettaa, niin yrittäisin todella kiinnittää huomiota siihen, että saan sen lopetettua.

Kukapa ei niin tekisi, kun puolisostaan välittää? Joten rohkeasti ap sanot miehelle, kyllä hän sen lopettaa kun nätisti pyydät.

Ei kukaan halua tuottaa turhaa ärsytystä rakkaalleen.

Vierailija
18/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, yritän ajatella niitä hyviä puolia ja hengitellä syvään. On mulla itsellänikin kuitenkin ärsyttäviä tapoja, esim. ärtyneen suolen oireyhtymä aiheuttaa kaikkea kivaa. Miehen taas en ole koko 8 vuoden aikana kuullut kertaakaan pieraisseen :'D (en tajua miten tää on edes mahdollista)

Tasoissa olette - ajattele, ettei hän kertaakaan ole valittanut p*ereskelystä - mikä ihana rakastaja sinulla onkaan :D

Vierailija
19/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki elämä!

Vierailija
20/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy että miksi on alkanut maiskuttaa. Jos se olisi maiskuttanut koko ajan niin ei varmasti lopettaisi. Mutta tuo on eri tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi