Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaljuuntuminen, keneltä periytyy ja kuinka varmuudella?

Vierailija
16.10.2019 |

Poikani kuuli yläasteen biologian tunnilta ekaa kertaa periytymisasioista ja nyt hän on aivan maansa myynyt. Hän on varma että menettää paksut hiuksensa, koska minun (äidin) isän hiukset kaljuuntuivat n.20vuotiaana. Myös hänen isänsä ja veljensä kaljuuntuivat nuorina miehinä.

Tuntuu kurjalta. Poikani isällä upeat hiukset ja hänen sukunsa oikeita leijonanharjapäitä täynnä. Oikeasti minuakin surettaa tämä asia, koska tiedän että pariutumisen kannalta tuuhea tukka on valttia. Oma isäni kärsi kaljuudestaan ja hänellä oli huono itsetunto asiasta. Äitini pilkkasi häntä kaljuudesta huumorimielessä ja se varmasti söi itsetuntoa.

Kun asiaa googlettelin, löysin yhden kirjoituksen, että kaljuuntuminen periytyisi äidin äidin isältä. Muut kirjoitukset puolsivat että syyllinen kaljuuteen olisi äidin isä. Ja että kaljuuntuminen periytyisi hyvin todennäköisesti jos äidin isä olisi kaljuuntunut.

Voi kun tuohon löytyisi joku lääke missä ei olisi sivuvaikutuksia. Hiussiirrännäistenkin jälkeen lääkkeitä joutuu ilmeisesti syömään...

Yritän puhua pojalle, että kaljuus ei haittaa. Mutta eipä se paljon nuorta poikaa lohduta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..en ole asiantuntija, mutta;

KK: miestyyppinen kaljuuntuminen

Kk: 50% mahdollisuus kaljuuntua tai olla kaljuuntumatta.

kk: ei kaljuunnu

Sinä: Kk

Miehesi: kk

Lapsesi silloin joko Kk tai kk. Eli ei varmuudella kaljuuntuva, mutta mahdollisuus on.

Vierailija
2/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että äidin puolelta periytyisi. Mun äidin isällä eli ukillani oli paksu tukka vielä 90v, pojallaan, enollani on paljon ohuempi ja ohimoilta varsinkin.

Isäni taas on todella paksutukkainen, samoin hänen isänsä. Isän veli taas on takaa kaljuuntunut takaa. Eli ei edellisen sukupolven päästä voi täysin päätellä omaansa, kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt hiustensiirrossa ja voin kertoa että lääkkeitä ei ole pakko syödä.

Vierailija
4/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaljuuntunut 30v nainen. Kannattaa ajoissa aloittaa rogaine ja spironolactone.

Miehillä on kuitenkin sikäli helppoa että voivat ajaa pään kaljuksi.

Vierailija
5/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä naisia keitä tuo ei vaivaa. Monet muut asiat kyllä. Mamman ei tarvitse olla huolissaan. Poika kouluttautukoon ja alkakoon käymään salilla.

Vierailija
6/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä naisia keitä tuo ei vaivaa. Monet muut asiat kyllä. Mamman ei tarvitse olla huolissaan. Poika kouluttautukoon ja alkakoon käymään salilla.

Juuri tuo ajatus, että kaljuuntuneen tulee olla rikas saadakseen naisen. Ällöä.

Vierailija
7/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä menettää suuren osan hiuksistaan. En usko tähän periytyvyysteoriaan ollenkaan. En esimerkkejä luettele, mutta en vain usko siihen.

Äärimmäisen harva on borisjeltsin miehistä.

Ehkä kannattaisi sitä itsetuntoa tukea muutoin.

Vierailija
8/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin isä oli ja myös minä. Kauan meni laajenevan pälvikaljun kanssa kunnes rupesin ajamaan kokonaan. Ok näin ja ei ole naiset moittineet, päin vastoin... :D

Vierailija
9/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo ajatus, että kaljuuntuneen tulee olla rikas saadakseen naisen. Ällöä.

Ei ole olemassa mitään ajatusta. Jos olet ruma tai lihava/laiha et naista helposti saa oli tukka päässä tai ei. Jos olet komea saat naista oli tukkaa tai ei. Pelle tukkaa ei kannata pitää, vaikka tiedän parikin, jotka hurmaa lähes naisen kuin naisen vaikka ovat spede tyyppejä. Kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
10/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut, että kaljuuntunminen eriytyisi äidin puolelta. Mutta eihän se varmaa ole, käsittääkseni ei ole 100 %? Puolisoni isä on kaljuuntunut 3-kymppisenä, mutta äidin isä ja äidin veli pitäneet hiuksensa loppuun asti, mies ja veljensä ovat tuuheatukkaisia (ikää 45 ja 43).

Vierailija
11/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyy äidin puolelta, kuten älykkyyskin.

Vierailija
12/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen juttu asiasta:

https://yle.fi/uutiset/3-9044483

Vierailija
13/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt hiustensiirrossa ja voin kertoa että lääkkeitä ei ole pakko syödä.

Ei ole pakko, mutta kaljuuntuminen jatkuu ellet sitten tee kastraatiota.

Vierailija
14/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin isä oli ja myös minä. Kauan meni laajenevan pälvikaljun kanssa kunnes rupesin ajamaan kokonaan. Ok näin ja ei ole naiset moittineet, päin vastoin... :D

Niinpä. Miehet ovat usein jopa paremman näköisiä kaljuna. Meitä kaljuja naisia ei ihailla. Tasan ei käy onnenlahjat.

Vierailija
15/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuilla miehillä testostreronia enemmän. Libido kunnossa.. 

Vierailija
16/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut että kaljuuntuminen periytyisi äidin puolelta, ja paras esimerkki minkälaiset hiukset pojalle tulee, on äidin veli.

Pätee ainakin omaan mieheen, hän ja veljensä ovat kaljuuntuneet nuorina. Heidän isällään on edelleen lähes 70-vuotiaana vahvat hiukset, mutta enot ovat myös kaljuuntuneet nuorella iällä, alle 30-v.

Vierailija
17/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut että kaljuuntuminen periytyisi äidin puolelta, ja paras esimerkki minkälaiset hiukset pojalle tulee, on äidin veli.

Pätee ainakin omaan mieheen, hän ja veljensä ovat kaljuuntuneet nuorina. Heidän isällään on edelleen lähes 70-vuotiaana vahvat hiukset, mutta enot ovat myös kaljuuntuneet nuorella iällä, alle 30-v.

Jos paras esimerkki on äidin veli, eli pojan eno, niin miksi sitten sanotaan että kaljuus periytyisi äidin isältä? Koska tälle enollehan se kaljuus on periytynyt oman äitinsä isältä 🤔

Vierailija
18/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen juttu asiasta:

https://yle.fi/uutiset/3-9044483

Oikein parturi-kampaajan tutkimuksen tulos:

"Naisilla ei yleensä ole perinnöllistä hiustenlähtögeeniä, koska nainen saa molemmilta vanhemmiltaan x-kromosomit. Jos toisessa x-kromosomissa on hiusten lähtöä aiheuttava geeni, niin toisessa x-kromosomissa on yleensä terve geeni, jolloin nainen ei kärsi kaljuuntumisesta."

Olihan sontaa taas kerrakseen. Naiset kärsivät hiustenlähdöstä lähes yhtä usein, kuin miehet, hiustenlähdön ollessa diffuusi vrt. miehen kranssimaiseen hiustenlähtöön.

Pikkasen kritiikkiä luettuun... ja varsinkin linkittämiseen.

Vierailija
19/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju tulee ensi vuonna pakolliseksi kaikille. Tasa-arvo.

Vierailija
20/32 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset