Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Niuvanniemeen

Ihmettelevä
15.10.2019 |

Mun kaveri väittää veljensä sairastavan vain kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta ihmettelen, miten se on niin vaikeahoitoinen, että on ollu jo 7 vuotta Niuvanniemen mielisairaalassa? Eiks noilla julkkiksillakin oo yhdellä ja toisella toi bibolaarinen ja ihan normielämää vaikuttavat viettävän. Eiks Niuvanniemi sitä paitsi oo joku vankimielisairaala, jossa on vain suljettuja osastoja? Ja ainakin tää veli käy aina niillä muutaman tunnin lomillaan jonkun hoitajan saattamana, Onks mulla nyt ihan väärä käsitys kaksisuuntaisesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ihan oikeelta diagnoosilta/selitykseltä. Mun kurssikaveri sairastui opiskeluaikana kaksisuuntaiseen, laihdutti, vaihtoi opiskelualaa, meni naimisiin, erosi, vaihtoi nimensä, opiskeli toista alaa jne. parissa vuodessa. Mutta kun sai lääkityksen ja osaa tunnistaa oireensa, elää nyt taas entisellä nimellään onnellisena avioliitossa, jossa yksi lapsi ja toinen tulossa. En voisi kuvitella että ois joutunu oleen vuosia suljetulla. Taitaa oll joku psranoinen skitsofrenia tai väkivaltaisuus tossa tsustalla.

Vierailija
2/5 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki siellä elä suljetulla, lomat sielläkin pyörii ja muut vapaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä diagnooseja niin mielellään levitellä kaikille.

Vierailija
4/5 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vankimielisairaala. Sieltä pääsee ulos vasta kun todetaan terveeksi, voi kestää vaikka loppuelämän niin kuin Jammulla. Jammuhan eli Niuvanniemessä loppuvuotensa.

Vierailija
5/5 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niuvannniemi on oikeuspsykiatrinen sairaala, jossa hoidetaan psykiatriseen hoitoon määrättyjä ja vaarallisia ja/tai vaikeahoitoisia potilaita. Diagnoosit vaihtelevat ja vaikka jollakin toisella olisi helppohoitoinen kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin vaikeitakin tapauksia löytyy. Sielläkin on erilaisia osastoja ja hoitomuotoja, joten eiköhän noita lomiakin ole osalla potilaista jos kunto sen sallii.