Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine: Korkea alapaine verrattuna yläpaineeseen?

Vierailija
15.10.2019 |

Onko kokemuksia? Mulla saattaa olla alapaine 130 ja yläpaine 180. Olen menossa lääkärille ens viikolla, mutta halusin vain tietää kokemuksia sitä ennen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

220/150 ennätys itsell.

Kyllä se siitä. Onko lääkitystä?

Vierailija
2/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme että olet hengissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lääkistystä, kun en ole vielä käynyt lääkärillä mittausten johdosta. 

Vierailija
4/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmathan tossa on korkeita. Ja ylä- ja alapaineen väliin pitää jäädä 30. Itselläni paineet voi olla esim. 125/100. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
5/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

220/150 ennätys itsell.

Mistä tuo johtuu?

Vierailija
6/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihme että olet hengissä

Miksi? Hengissä kyllä edelleen ollaan. 

Vierailija
7/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kauan koholla. Seurantaa ja taas seurantaa. En näytä yhtään verenpainepotilaalta ja olen urheilullinen, en tupakoi , en juo enkä ole vanhakaan siksi pitkitettiin. Sain sitten lievän aivoverenkiertohäiriön ja lääkkeet verenpaneeseen aloitettiin heti. Pelotti ja pelottaa edelleen välillä.

Vierailija
8/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paineet. Itselleni tuli lääkitys kun arvot olivat 125-130/95-98.

Vierailija
9/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi alapaine ole mielestäni korkea yläpaineeseen suhteutettuna.

Itellä joskus tuo väli eli pulssipaine vain 20 - silloin on huono olo.

Mutta etenkin yläpaine saadaan helposti kuriin lääkkeillä. Nyk. on hyvät lääkkeet.

Itse kävelen tunnin päivässä.

/ 1

Vierailija
10/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea alapaine kielii verisuonten huonosta palautumisesta sydämen supistumisen jälkeen (jäykät suonet). Korkea yläpaine sen sijaan johtuu usein verisuonten vastuksesta eli verisuonten tilavuus on supistunut ja virtausvastus kasvanut. Nuorilla voi olla juuri tuota korkeaa alapainetta ilman, että yläpaine olisi edes erityisen korkea, mutta sinulla molemmat on kyllä niin korkeita että on ehdottomasti lääkäriasia.

Vierailija
11/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen yläpaine siis 180, mutta mittausten mukaan ylin jopa 245. 

Ja alipane joka kerta yli 100 ja korkeimmillaan 130. 

Vierailija
12/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

220/150 ennätys itsell.

Mistä tuo johtuu?

Olin siinä hypertensiivisessä kriisissä. Valvomisesta taisi tuo tulla + kuukausien huoli lähisukulaisesta. Lääkärit kyllä riemastuivat.

Mä samanlainen tyyppi kuin 7, urheilullinen ollut aina. Suvussa korkeat paineet. Lääkkeet auttavat. Tutkimuksia vielä tekemättä, lääkärit laittavat essentiaalinen helposti?

Vierailija
13/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea alapaine kielii verisuonten huonosta palautumisesta sydämen supistumisen jälkeen (jäykät suonet). Korkea yläpaine sen sijaan johtuu usein verisuonten vastuksesta eli verisuonten tilavuus on supistunut ja virtausvastus kasvanut. Nuorilla voi olla juuri tuota korkeaa alapainetta ilman, että yläpaine olisi edes erityisen korkea, mutta sinulla molemmat on kyllä niin korkeita että on ehdottomasti lääkäriasia.

Kirjoitin epäselvästi, korkea alapaine johtuu vanhemmilla verisuonien jäykistymisestä mutta nuorilla usein siitä, että joustavat suonet pystyvät vielä tasaamaan korkeaa verenpainetta ja siksi verenpaineen nousu näkyy alapaineen nousuna.

Vierailija
14/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jännä, että, minulla oli nuo arvot tuota luokkaa useamman vuoden, enkä saanut lääkitystä kun vasta kun sain sen kohtauksen. Silloin paineet jo olikin 120-140/120-125

Vierailija
15/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

220/150 ennätys itsell.

Mistä tuo johtuu?

Olin siinä hypertensiivisessä kriisissä. Valvomisesta taisi tuo tulla + kuukausien huoli lähisukulaisesta. Lääkärit kyllä riemastuivat.

Mä samanlainen tyyppi kuin 7, urheilullinen ollut aina. Suvussa korkeat paineet. Lääkkeet auttavat. Tutkimuksia vielä tekemättä, lääkärit laittavat essentiaalinen helposti?

Minulla ei mitään tutkimuksia sen jälkeen kun lääkket määrättiin. Kysyinkin siitä sanoi, että riittää kun käy uusimassa reseptin säännöllisesti

Vierailija
16/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat nuo on korkeita. Mulla on korkea alapaine, 105-120/80-95. Alkoi kakskymppisten jälkipuoliskolla. Johtuu kait kroonisesta stressistä, en tupakoi tai juo, liikun, en ole ylipainoinen ja kahvin pois jättäminen ei muuta asiaa. En ole käynyt lääkärissä. Sanoivat hoidontarpeen arvioinnista ettei tartte tulla.

Vierailija
17/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin epäselvästi, korkea alapaine johtuu vanhemmilla verisuonien jäykistymisestä mutta nuorilla usein siitä, että joustavat suonet pystyvät vielä tasaamaan korkeaa verenpainetta ja siksi verenpaineen nousu näkyy alapaineen nousuna.

Jos syy on tuo niin verenpaine tippuu kyllä kun ottaa pussillisen verta pois järjestelmästä.

Vierailija
18/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin muistelen, että huippukorkeat yläpaineet ja korkea pulssipaine viittaa jäykkiin suoniin.

Alapaine kohoaa vielä noin 55 ikävuoteen asti.

Vierailija
19/24 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas jännä, että, minulla oli nuo arvot tuota luokkaa useamman vuoden, enkä saanut lääkitystä kun vasta kun sain sen kohtauksen. Silloin paineet jo olikin 120-140/120-125

En tiedä johtuukohan ehkä tuosta mitä kirjoitit eli olet nuori, urheilullinen, hoikka, terveelliset elämäntavat jne. Kauanko sulla seurattiin tilannetta? Minulle lääkitys tuli heti varmaankin sen takia, että olen jo vähän yli 40-vuotias, ylipainoinen, nukun tosi huonosti (heräilen paljon), työssä kova stressi. En kyllä juo enkä tupakoi. Mutta tuo muut tekijät varmaan saivat ajattelemaan, että nyt on lääkitys paikallaan.

Vierailija
20/24 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ne oireet heti jos alapaine korkeella, satasessa on jo paha olla ja aivosumu. Minkä sille stressille teet kun koko elämä pirstaleina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän