Miksi miesystävän eksä ottaisi yhteyttä?
Oletteko olleet itse tilanteessa tai kuulleet, että joku olisi ollut, jossa seurustelukumppanin eksä ottaa yhteyttä? Mistä syystä näin on tapahtunut?
Minulle soitti miesystäväni eksä, josta mies on puhunut paljon. Vahvasti narsistinen ja hirveä ihminen. Hän kysyi haluaisinko kuulla hänen puolensa heidän tarinastaan mutta en todellakaan halunnut. Toisaalta on kyllä pieniä hälytysmerkkejä ja outouksia miehessä joille olisin ehkä saanut selityksen. Mies raivostui todella paljon yhteydenotosta, joka siis kyllä oli vain muutamien sekuntien pituinen kun sanoin että ei todellakaan kiinnosta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin miehen ex-kumppanin yhteydenotosta olen tai olsin itse ihmeissaäni Ap sinuna siiä, miksi mies suuttui todella paljon hänen ekskumppaninsa soitostaan. Mistä hän oikeastaan suuttui? "Hmm"
Sinkkumies
Haluaa tehdä rikosilmoituksen häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Ei se narsisti saisi puuttua meidän elämään. Ei soittanut kuin kerran enkä halunnut kuulla niin ehkä ei oo kunnianloukkaus. Mies saa kyllä oikeusavun ilmaiseksi että varmaan selvittää kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin miehen ex-kumppanin yhteydenotosta olen tai olsin itse ihmeissaäni Ap sinuna siiä, miksi mies suuttui todella paljon hänen ekskumppaninsa soitostaan. Mistä hän oikeastaan suuttui? "Hmm"
Sinkkumies
Haluaa tehdä rikosilmoituksen häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Ei se narsisti saisi puuttua meidän elämään. Ei soittanut kuin kerran enkä halunnut kuulla niin ehkä ei oo kunnianloukkaus. Mies saa kyllä oikeusavun ilmaiseksi että varmaan selvittää kuitenkin
Mitä? Miten puhelu voisi olla kunnianloukkaus?
Sinuna soittaisin exälle ja kuuntelisin mitä hänellä on sanottavaa. Kun mies ei ole paikalla.
Mitä mies teki kun raivostui? Miten hän raivosi?
Vierailija kirjoitti:
Kaverini meni naimisiin miehen kanssa, jolla oli 2 hullua eksää. Molempien kanssa yksi lapsi. Eksät yrittivät varoittaa kaveriani, mitta kaveri ei uskonut. Heti kun kaveri tuli raskaaksi mies paljasti todellisen luonteensa. Hän oli täysin hullu kontrolloiva henkisesti väkivaltainen hirviö. Kaveri erosi pian vauvan syntymän jälkeen ja kas, hän muuttui hulluksi eksäksi miehen jutuissa. Nyt miehellä on taas uusi ja uusi on raskaana...
No jo on sonni x4
Meille exäni tuppautui tuttavuuteen, kyläilemään uuden ystävänsä kanssa ja mieheni ei ollut moksiskaan siitä. Suutuin sille asiasta, johon mies että onko teillä jäänyt jotain kesken? Mielestäni se ei tunnu oikein luontevalta. Mitä mieltä olette?
Itse olen laittanut kaikki mahdolliset estot mieheni exälle. Hän on narsisti, joka pommittaa viesteillä. Heidän erostaan on jo kymmenen vuotta, joten ei pitäisi olla mitään asiaa meidän suhteeseemme. Välillä hän haukkuu minua viesteissään, välillä hän haluaa puhua naisten kesken miehestäni, melkein joka viestissä hän haukkuu miestäni ja välillä kehuu itseään. Olen alusta saakka ollut vastaamatta viesteihin. Tämä on pahinta myrkkyä narsistille.
Hulluksi leimaamisessa piilee se nerokkuus, että kumpi vain ehtii ensin tai kumpaa haluat uskoa enemmän voi leimata puolestasi jonkun tuntemattoman hulluksi ja et enää usko mitään mitä tämä "hullu" sanoo. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kolikolla on aina kaksi puolta, vaikka liimaisitkin sen seinään kiinni toinen puoli seinää vasten pikaliimalla. Tämä on varsin yleinen taktiikka persoonallisuushäiriöisten ihmisten keskuudessa. Minua pelottaa, että äitini on tällaisen miehen kanssa. Hän on onnistunut etäännyttämään äitimme meistä lapsista ja he muuttivat todella nopeasti yhteen. Siis todella todella nopeasti. Tämä mies sai niskakarvani pystyyn jo ensitapaamisella, vaikkei ehtinyt sanomaankaan mitään. Minä kuuntelisin myös miehen exän näkökannan asiaan. Omassa rakkaassaan tai "rakkaassaan" ei halua nähdä mitään vikaa. Hälytyskellojen pitäisi tervejärkisellä ihmisellä soida luonnottomia ihmisiä tavatessa ja AINA kannattaa kuunnella omaa sisäistä ääntään, vaikka tunteet sanoisivatkin toista. Kysy itseltäsi muutamia kysymyksiä.
Loukkaako kumppanisi sinua usein tavalla, joka tuntuu vahingolta tai jonka haluaisit tuntuvan vahingolta? Vannooko hän hetken kuluttua ylitsevuotavaa ja ikuista rakkauttaan sinua kohtaan ja annat hänelle anteeksi? Yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ad infinitum?
Oletko onnellinen vai haluatko vain uskotella itsellesi olevasi?
Onko kumppanisi lyönyt sinua? Käyttäytyykö mielestäsi toista rakastava ihminen niin?
Vastustavatko ympärilläsi olevat ihmiset suhdettasi tähän kumppaniin? Jos vastustavat, ja heitä on paljon, kannattaa pysähtyä ja miettiä miksi.
Oletko etääntynyt lähipiiristäsi? Entä onko elämäsi (harrastukset, työ, vapaa-aika jaada jaada) kaventunut suhteenne edetessä?
Tehdäänkö taloudessanne kaikki tai lähes kaikki sillä tavalla, niinkuin kumppanisi haluaa? Tähän kysymykseen kannattaa syventyä, koska todellisuus saattaa olla eri, kuin mitä koet sen olevan.
Usein juuri narsistit haukkuvat eksiänsä narsisteiksi ja saattavat kertoa teoista tai tavoista, joita ovat oikeasti itse tehneet/harrastaneet aikaisemmissa suhteissa.
Yleensäkin on ihan realistista kuulla eksän kertomus heidän entisestä suhteestaan.
Kukapa sitä itse kertoo kuin sen : että vika on aina siinä toisessa..... Joten, kun kuulee myös eksää, voi ITSE
saada vähän todellisuutta heidän entisestä liitostaa.
Se mikä on lopulta totuus, ei ehkä selviä, mutta jotain varmasti selviää myös tästä nykyisestä kumppanista sellaista, mitä mies on itse jättänyt kertomatta.
Ja antaahan se jo jotain käsitystä minkälainen mies voi olla jatkossa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinuna soittaisin exälle ja kuuntelisin mitä hänellä on sanottavaa. Kun mies ei ole paikalla.
Tarkoitus on mustamaalata ja valehdella. Siksi kunnianloukkaus.
Mies menettää hermonsa täysin eksästä, vaikka kaikesta on jo aikaa. Huutaa ja kiroilee vit tu maiseksi ämmäksi ja hel ve tin määräileväksi narsisti penikaksi. Ymmärrän kuitenkin koska eksä tuhosi miehen elämää niin että työkykykin meni pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mies menettää hermonsa täysin eksästä, vaikka kaikesta on jo aikaa. Huutaa ja kiroilee vit tu maiseksi ämmäksi ja hel ve tin määräileväksi narsisti penikaksi. Ymmärrän kuitenkin koska eksä tuhosi miehen elämää niin että työkykykin meni pitkäksi aikaa.
Tämä selvä, onnea matkaan sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mies menettää hermonsa täysin eksästä, vaikka kaikesta on jo aikaa. Huutaa ja kiroilee vit tu maiseksi ämmäksi ja hel ve tin määräileväksi narsisti penikaksi. Ymmärrän kuitenkin koska eksä tuhosi miehen elämää niin että työkykykin meni pitkäksi aikaa.Tämä selvä, onnea matkaan sinulle.
?
Hän on todella rauhallinen mies muuten mutta eksästä menee hermot. Ei se ole mikään ihme kun hän teki elämästä hirveää miehelle. Mies yritti kaikkensa. Tuli velkojakin jotka menivät sitten ulosottoon. Joku täällä ehdotti että yritti kostaa, niin varmaan on just siitä kysymys. Mikään ei näytä riittävän sille naiselle, vaan pitää vielä yrittää tuhota mies kun on päässyt jaloilleen ja olemme yhdessä onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Hulluksi leimaamisessa piilee se nerokkuus, että kumpi vain ehtii ensin tai kumpaa haluat uskoa enemmän voi leimata puolestasi jonkun tuntemattoman hulluksi ja et enää usko mitään mitä tämä "hullu" sanoo. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kolikolla on aina kaksi puolta, vaikka liimaisitkin sen seinään kiinni toinen puoli seinää vasten pikaliimalla. Tämä on varsin yleinen taktiikka persoonallisuushäiriöisten ihmisten keskuudessa. Minua pelottaa, että äitini on tällaisen miehen kanssa. Hän on onnistunut etäännyttämään äitimme meistä lapsista ja he muuttivat todella nopeasti yhteen. Siis todella todella nopeasti. Tämä mies sai niskakarvani pystyyn jo ensitapaamisella, vaikkei ehtinyt sanomaankaan mitään. Minä kuuntelisin myös miehen exän näkökannan asiaan. Omassa rakkaassaan tai "rakkaassaan" ei halua nähdä mitään vikaa. Hälytyskellojen pitäisi tervejärkisellä ihmisellä soida luonnottomia ihmisiä tavatessa ja AINA kannattaa kuunnella omaa sisäistä ääntään, vaikka tunteet sanoisivatkin toista. Kysy itseltäsi muutamia kysymyksiä.
Loukkaako kumppanisi sinua usein tavalla, joka tuntuu vahingolta tai jonka haluaisit tuntuvan vahingolta? Vannooko hän hetken kuluttua ylitsevuotavaa ja ikuista rakkauttaan sinua kohtaan ja annat hänelle anteeksi? Yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ad infinitum?
Oletko onnellinen vai haluatko vain uskotella itsellesi olevasi?
Onko kumppanisi lyönyt sinua? Käyttäytyykö mielestäsi toista rakastava ihminen niin?
Vastustavatko ympärilläsi olevat ihmiset suhdettasi tähän kumppaniin? Jos vastustavat, ja heitä on paljon, kannattaa pysähtyä ja miettiä miksi.
Oletko etääntynyt lähipiiristäsi? Entä onko elämäsi (harrastukset, työ, vapaa-aika jaada jaada) kaventunut suhteenne edetessä?
Tehdäänkö taloudessanne kaikki tai lähes kaikki sillä tavalla, niinkuin kumppanisi haluaa? Tähän kysymykseen kannattaa syventyä, koska todellisuus saattaa olla eri, kuin mitä koet sen olevan.
Tässä on todella hyvä lista pohdittavaksi.
Kuinka usein tällaisen yhteydenoton taustalla olisi kostaminen?
Olen lukenut monia vaikeasta ihmissuhteesta (jossa on erityisesti ollut valheita ja "kaksi persoonaa/kaksi totuutta" selvinneen tarinaa ja niissä usein uhri toivoo, että joku olisi varoittanut ajoissa. Ei pysty varoittamaan, vaikka olisi vilpittömällä asialla,jos ihmiset ajattelevat kaiken takana aina olevan pahuutta/katkeruutta/kostoa.
Kirjoitit aloituksessa myös näin: "Toisaalta on kyllä pieniä hälytysmerkkejä ja outouksia miehessä joille olisin ehkä saanut selityksen." Eli jokin sinua miehessä kuitenkin arveluttaa.
Ei taida päteä ap:n tapauksessa, mutta itse otin yhteyttä exän uuteen, kun ex teki minun ja lastemme elämästä eron jälkeen helvettiä. Uusi nainen osallistui tähän exää tukemalla, varmaan siksi, että uskoi minun olevan se "hullu". Pyysin rauhaa lasten takia. Voitte arvata auttoiko.
Mutta syitä voi olla muita varoittamisen ja koston lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ex on narsistinen ja hirveä ihminen? Tunnetko hänet?
Päätän hyvin nopeasti suhteen, jos toinen puhuu entisestä kumppanistaan paljon juurikin narsistina, hirveänä, hulluna, jne. En näe, että sillä on mitään lisäarvio omalle suhteelleni puhua niistä entisistä kumppaneista.
Tiedän kaksi tapausta, jolloin mies on haukkunut eksänsä "hulluksi akaksi" ja tämä eksä on yrittänyt ottaa yhteyttä uuteen naiseen. Kummassakin tapauksessa mies paljastui täydeksi k***pääksi ja eksä olisi vain halunnut varoittaa.
Hankalaa tästä tilanteesta tekee sen, että tottakai sitä ennemmin uskoo miehen puhetta kuin tämän eksän. Kunnes asioiden oikea laita paljastuu, jos paljastuu (jotkut jaksavat valehdella vaikka koko loppuelämänsä ja hyvät ihmiset uskovat koska eivät halua uskoa että toinen valehtelisi).
Soititko ap tälle miehesi exälle?
Ei niillä olekaan. Joko menee ulosoton kautta tai sitten eksät eivät ole edes viitsineet hakea elareita kun tietävät marssin tahdin.