Eikö hyviä työntekijöitä vain löydy? Minulle pomo on valmis vaikka tarjoamaan asunnon firmansa nimiin. Mikä on totuus?
Sinänsä uskomatonta, minulle.
Välitän firmasta ja sen tekijöistä. Minulla on lyhyt mutta melko mielenkiintoinen historia ollut firmassa, he ovat kasvattaneet minut sisään koko alalle ja saaneet minut kukoistamaan sekä myöskin uupumaan.
Olen käynyt todellisen "koulun" aloittaessani pohjalta ja se on ollut tarpeellinen vaihe elämässäni.
Oli kuitenkin hyväksikäyttöä ja minulle riitti. Opettelin hieman arvostamaan enemmän itseäni ja aloin ymmärtämään oman arvoni. Lähdin pois ja minut huomattiin muuallakin, sain vastuutehtäviä jne. Lähdin kuitenkin taas.
Välirikko alkuperäisessä työpaikassa oli lyhyt mutta sain asiat muutettua haluamaani suuntaan ja palkkaus alkoi olemaan kohdillaan.
Nyt olen vain luvannut olla heille satunnaisesti töissä, miten he tarvitsevat ja miten itse pystyn joustamaan. En edes asu enää samalla paikkakunnalla.
Pidän kuitenkin työpaikasta, yhteisö on minulle kuin perhettä.
Nyt minulle tarjottaisiin hyvää paikkaa, asuntoa ja tietysti vakituista sopimusta. Sitä on pyydetty minulta useasti viime aikoina.
Olen tosissani alkanut miettimään sen vastaanottamista.
Tämä ala ei ole edes vaikea, ei mitenkään ihmeellinen. Suoridun maalaisjärjellä ja omalla panostuksellani. Mikään ei tunnu rankalta oikein, olen tottunut paineisiin ja vauhtiin. Olen ennemminkin tylsistynyt ja ajattelin ehkä alkaa esimiestehtäviin kun vauhtiin tästä pääsen ja jos muutan.
Tilanne vaikuttaa hyvältä mahdollisuudelta mutta toisaalta myös ylikorostetulta.
Olen kyllä kiitollinen, silti hämmentynyt.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Mistä alasta on kyse? Kuulostaa kyllä hämärältä, jos on kyse työstä, jossa ei tarvita mitään koulutusta tai kokemusta, mutta silti tarjotaan asunto.
Tottakai tarvitaan koulutus. Ammattitutkinto.
Lähinnä tarkoitin, ettei ala ole mitenkään ihmeellinen siinä mielessä, että olisi hankala saada tekijöitä. Tai no, ehkä nykyään sitten.
Sillä tälläkin hetkellä minulle maksetaan kuitenkin matkakorvauksetkin jotka ovat useamman satasen kuussa.
Minusta työ on helppoa tavallaan(ainakin nykyään), hauskaa tiimityöskentelyä.
Pakko kuitenkin ottaa tosissaan laatu, asiakkaat, aikataulu ja mahdolliset yllättävät tilanteet sekä toisinaan pitkät päivät.
Paineet ovat kovat toisinaan mutta itse en oikeastaan juuri stressaa. Alaa nimitetään rankaksi mutta kai olen niin tottunut, ettei se tunnu juurikaan enää.
Olen vielä todella nuori, joten ehkä ajatukset tästä vielä muuttuvat.
Vuokraa ei makseta, takuut kylläkin ja autetaan järjestelyissä.
Ap
Sinulla on sitten poikkeuksellisen hyvä paineen ja stressin sietokyky ja siksi olet nykyisillä työmarkkinoilla kultaa. Itselläni päinvastainen tilanne.
Älä vaan kerro mikä ala.
Todennäköisesti kyse on siivoushommista.
Siivoojia haetaan jatkuvasti tosi paljon.
Työnantaja tarjoaa asunnon, mutta sun tarvii maksaa vuokraa siitä?
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän sekava.
Pahoittelen, teksti oli nopeasti kirjoitettu. Ehkä sisältö kuitenkin tulee suurimmalta osalta ymmärettäväksi.
Ap
Mistä alasta on kyse? Kuulostaa kyllä hämärältä, jos on kyse työstä, jossa ei tarvita mitään koulutusta tai kokemusta, mutta silti tarjotaan asunto.