Millaisen tomaattikeiton osaat tehdä, tuleeko siihen kermaa mukaan?
Kommentit (20)
Meillä perus
-tomaattimurskaa ja tuoreita tomaatteja
-sipulia ja valkosipulia
-suolaa, pippuria, sokeria, yrttejä (esim. timjami, basilika)
-vuohenjuustoa ja creme fraichea
Tomaatit ja sipulit kannattaa paahtaa uunissa ennen soseuttamista. Nesteeksi valkoviiniä ja kanafondia, mausteeksi timjamia. Toimii.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Meillä perus
-tomaattimurskaa ja tuoreita tomaatteja
-sipulia ja valkosipulia
-suolaa, pippuria, sokeria, yrttejä (esim. timjami, basilika)
-vuohenjuustoa ja creme fraichea
Kiitos Kukkahattutädin, muistin että valkoviiniä tulee myös.
Tykkään tomaatista, mutten erityisemmin tavallisesta tomaattikeitosta. Tykkää sellaisesta, johon tulee uunissa paahdettuja tuoreita tomaatteja ja paprikoita, jotka soseutetaan keitoksi. Lisäksi kuohukermaa, mausteeksi valkosipulia ja mustapippuria. Aluksi niistä tomaateista ja paprikoista poistetaan siemenet ja ne paloitellaan ja paahdetaan uunissa kunnolla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Laitan tomaattikeiton sekaan ruisleivän paloja.
Mitä tomaatteja käytätte tomaattikeitossa?
Osaan tehdä todella hyvää tomaattikeittoa, eikä siihen tule kermaa.
Kaikki missä on oikeaa kermaa, on hyvää.
Paahdetuista tomaateista ja ilman kermaa tulee mielestäni parasta. Kasvislientä, runsaasti valkosipulia, balsamicoa. Mausteiksi riittää suola ja mustapippuri.
Tomaatteina olen käyttänyt mitä milloinkin mutta kirsikkatomaatteja useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Paahdetuista tomaateista ja ilman kermaa tulee mielestäni parasta. Kasvislientä, runsaasti valkosipulia, balsamicoa. Mausteiksi riittää suola ja mustapippuri.
Tomaatteina olen käyttänyt mitä milloinkin mutta kirsikkatomaatteja useimmiten.
Ja ripaus sokeria tietenkin, se unohtui.
Tomaattia, sipulia, vettä, (kasvislientä) mausteita, rahkaa
Paahdan valkosipulin, mustapippurin ja ripauksen kurkumaa öljyssä.
Kaadan sekaan paseerattua tomaattia ja tomaattimurskan, ihan tölkistä vaan. Lisään balsamicoa, suolaa ja ripauksen sokeria.
Kun keitto kiehuu, lisään kermaa ja annan kiehahtaa uudestaan. Valmis lautaselle. Annostelen keiton sekaan vähän mozzarellan paloja ja päälle tuoretta basilikaa.
Moni on sanonut tätä parhaaksi tomaattikeitoksi ikinä tai keitoksi ylipäätään. Tähän löytyy ainekset kotoa aina, joten senkin vuoksi ihana ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Paahdan valkosipulin, mustapippurin ja ripauksen kurkumaa öljyssä.
Kaadan sekaan paseerattua tomaattia ja tomaattimurskan, ihan tölkistä vaan. Lisään balsamicoa, suolaa ja ripauksen sokeria.
Kun keitto kiehuu, lisään kermaa ja annan kiehahtaa uudestaan. Valmis lautaselle. Annostelen keiton sekaan vähän mozzarellan paloja ja päälle tuoretta basilikaa.Moni on sanonut tätä parhaaksi tomaattikeitoksi ikinä tai keitoksi ylipäätään. Tähän löytyy ainekset kotoa aina, joten senkin vuoksi ihana ruoka.
Käytätkö kermaa vai jotain kermaketta?
Varmaan makuasia, mutta itse en tykkää laittaa tomaattikeittooni maitotuotteita. Tomaatit, sipuli, yrtit, valkoviini ja hyvä kasvisliemi riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan makuasia, mutta itse en tykkää laittaa tomaattikeittooni maitotuotteita. Tomaatit, sipuli, yrtit, valkoviini ja hyvä kasvisliemi riittävät.
Mikä on hyvä kasvisliemi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pakastanut itsetehtyä. Siinä on vähän mitä sattuu, ainakin purjoa, selleriä, porkkanaa, laakerinlehtiä, pippuria ja persiljaa. Ja sitten jotain mitä löytyy kasvimaalta tai jääkaapista. Varmaan kaupastakin saa ihan hyvää mutta tykkään tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pakastanut itsetehtyä. Siinä on vähän mitä sattuu, ainakin purjoa, selleriä, porkkanaa, laakerinlehtiä, pippuria ja persiljaa. Ja sitten jotain mitä löytyy kasvimaalta tai jääkaapista. Varmaan kaupastakin saa ihan hyvää mutta tykkään tehdä itse.
Ei kaupasta saa hyvää. Sillä kysyinkin, kun puhuit hyvästä :)
Ennen käytin aina kermaa, nykyisin useimmiten kaurakermaa. Miehen mielestä kaurakerma on parempi, mulle kelpaa molemmat.
14
En tekisi pelkkää tomaattikeittoa, tosin tomaattipohjasia keittoja teen paljon. Linsseillä ja merenelävillä.