Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua. Olisiko ollut pakko hakea sairauspäivärahaa?

Vierailija
15.10.2019 |

Sain sairaslomaa 4 kuukauden ajaksi kesällä. En hakenut sairauspäivärahaa vaan työttömyyspäivärahaa tältä ajalta. Puhuin kelan työntekijän kanssa pari kertaa ja en saanut vastausta, onko sairauspäivärahaa "pakko" hakea. Voiko tästä nyt seurata jotain pahaa? En voi kai enää takautuvastikaan hakea, kun pitäisi hakea 2 kk sairastumisesta. Mitä teen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuömarkkinatukea makseta sen aikaa kun sairaspäivörahasta on omavastuu??? Näin minä olen luullut. Ei kait köyhimmät ja pienimmän tuen saajat jää ilman tukea omavastuupäuvuen ajaksi. Luulis ettei tämmöistä aukkoa perusturvasta voisi olla missään nimessä. Tietääkö joku?

Mikä omavastuu se sitten on, jos saa rahan siltäkin ajalta? Eikö omavastuu idea juuri ole rangaista, vaikka älytöntä se onkin.

Vierailija
22/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuömarkkinatukea makseta sen aikaa kun sairaspäivörahasta on omavastuu??? Näin minä olen luullut. Ei kait köyhimmät ja pienimmän tuen saajat jää ilman tukea omavastuupäuvuen ajaksi. Luulis ettei tämmöistä aukkoa perusturvasta voisi olla missään nimessä. Tietääkö joku?

Kela tietäisi varmemmin. Luulen, että Kela maksaa työkkärin lausunnon mukaan, siksi ehdotan asiakkaalle, että pitäisi työnhaun alkuun voimassa ja pystyisi vastaanottamaan työkykyään vastaavaa työtä. Teen asiakkaan tietoihin merkinnän "kuntoutuminen", jonka takia työkaverit ei tee mitään työtarjouksia.

17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko kela hoitanut asiat oikein? Olen ollut sairas pitkään, välillä työkyvyttömyyseläkkeellä. Sitten en enää kelvannut työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka en ollut parantunut. Sitten pääsin takaisin sairaslomalle, mutta vaan vähäksi aikaa, ja kysyin kelalta että haenko nyt sairauspäivärahaa vai mitä, saan vastaukseksi että jaa jaa, en tiedä. En sitten hakenut,koska ajattelin välttäväni mahdolliset omavastuu ajat. Sitä nyt en enää pysty todistamaan, että kelalta on neuvottu väärin. Ap

Hanki edunvalvoja. Et ole älyllisesti kykenevä hoitamaan omia asioitasi.

Vierailija
24/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko kela hoitanut asiat oikein? Olen ollut sairas pitkään, välillä työkyvyttömyyseläkkeellä. Sitten en enää kelvannut työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka en ollut parantunut. Sitten pääsin takaisin sairaslomalle, mutta vaan vähäksi aikaa, ja kysyin kelalta että haenko nyt sairauspäivärahaa vai mitä, saan vastaukseksi että jaa jaa, en tiedä. En sitten hakenut,koska ajattelin välttäväni mahdolliset omavastuu ajat. Sitä nyt en enää pysty todistamaan, että kelalta on neuvottu väärin. Ap

Hanki edunvalvoja. Et ole älyllisesti kykenevä hoitamaan omia asioitasi.

Höpöhöpö vaan sulle!

Vierailija
25/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole muuta kuin kuolla.

Vierailija
26/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle = omavastuuajalle ei kannata hakea sairauspäivärahaa, koska siltä ajalta saa työttömyyskorvausta muutenkin. 

Aloittaja pääsisi vähimmällä kun unohtaisi koko sairausloman, ja pitäisi hyvänään jo maksetut työttömyyskorvaukset. Entistä suuremman sotkun siitä saisi aikaan jos hakisi sairauspäivärahaa takautuvasti ja maksaisi siitä takaisin jo maksetut työttömyyspäivärahat.

Vierailija
27/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksetaan työttömyysetuutta omavastuuajalta. T. Se Kelassa töissä oleva

Vierailija
28/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienelle = omavastuuajalle ei kannata hakea sairauspäivärahaa, koska siltä ajalta saa työttömyyskorvausta muutenkin. 

Aloittaja pääsisi vähimmällä kun unohtaisi koko sairausloman, ja pitäisi hyvänään jo maksetut työttömyyskorvaukset. Entistä suuremman sotkun siitä saisi aikaan jos hakisi sairauspäivärahaa takautuvasti ja maksaisi siitä takaisin jo maksetut työttömyyspäivärahat.

Ongelma tässä on nyt tuo työkkärin tapaaminen. Tuossa samassa tapaamisessa mistä sain sen sairaslomankin, niin moniammatillinen tiimi arvioi että minulla ei ole työkykyä, joten ne paperit olisi tärkeä esitellä siellä työkkärissä. Kai jätän hakematta ja toivon, että siellä tapaamisessa ei kovin tartuta siihen, että en hakenut sairauspäivärahaa. Ap

Vierailija
29/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne siellä työkkärissä edes tiedä, oletko hakenut sairauspäivärahaa. Ei ne sitä mistään näe.

Vierailija
30/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä on nyt tuo työkkärin tapaaminen. Tuossa samassa tapaamisessa mistä sain sen sairaslomankin, niin moniammatillinen tiimi arvioi että minulla ei ole työkykyä, joten ne paperit olisi tärkeä esitellä siellä työkkärissä. Kai jätän hakematta ja toivon, että siellä tapaamisessa ei kovin tartuta siihen, että en hakenut sairauspäivärahaa. Ap

Niin, en edes tietäisi, mitä etuutta olet hakenut. Jos tämän kertoisit, niin korkeintaan voisin valistaa, että hae ensi kerralla sitten sairauspäivärahaa. Pelätä minua ei tarvitse.

17

Vierailija
31/32 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en edes tietäisi, mitä etuutta olet hakenut. Jos tämän kertoisit, niin korkeintaan voisin valistaa, että hae ensi kerralla sitten sairauspäivärahaa. Pelätä minua ei tarvitse.

17

Kiitos kovasti. Rauhoituin nyt -Ap

Vierailija
32/32 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi etuutta peräkkäin, vaihto etuudesta toiseen "lennossa" ei omavastuuaikaa