Helsingin Yliopiston UniCafen logiikka?
Yksi henkilökunnan jäsen ehdotti naudanlihasta luopumista. Ja se oli siinä.
Nyt hiilijalanjälki pieneni, vai pienenikö? Yliopiston ruokala ei kuitenkaan luovu maidosta ja etenkin maitotuotteista, joita on lukematon määrä.
Suomessa on n. 240 000 nautaa, joista lihakarjaa vain n. 18 000, lypsykarjan liha käytetään myös ravinnoksi. Eli jos käyttää vain maitotuotteita, niin mitähän sille lypsylehmän lihalle sitten pitäisi tehdä? Haudata vai syökö sen joku muu. Ammuu.
Kommentit (12)
Ne tulee seuraavaksi. Tällä sukupolvella on se harhaluulo, että yksi ihminen voi päättää mikä on oikein ja mikä väärin.
Suomalainen nauta ei syö soijaa, mutta sika ja kana kylläkin. Itse en vegaanina voi käsittää tätä lyhytnäköisyyttä, että "joo, poistetaan tuo liha, mutta jätetään loput ja jätetään kala ja maito myös".
Kiinnostaisi tietää mistä kana ja kala on roudattu tänne? Se siitä hiilijalanjäljestä verrattuna esim kotimaiseen naulaan.
Kysyin eräässä työpaikkaruokalassa, ei Unicafe, kalan kotimaata ja se oli Thaimaa. Että silleen....
Juuri oli isot otsikot kuinka kotimainen nauta on huomattavasti uutisoitua parempi vaihtoehto.
En tiedä mikä on tilanne Helsingissä, mutta Jyväskylässä noissa yliopiston ruokaloiden kasvisruoissa on niin heikosti proteiinia, että ihan sen takia tulee yleensä otettua lihavaihtoehto. Laittaisivat edes sitten sitä proteiinia niihin kasvisruokiin. Melkein heti aina nälkä uudelleen jos kasvisruokaa syö
Miksi opiskelijat itse eivät voisi päättää mitä haluavat syödä?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se on. Saunaa ei saa lämmittää mutta Berliiniin saa lentää. Monikult-tuurisuus on rikkaus mutta ei lasteni koulussa. Lihaa ei saa syödä mutta latteani ette vie!!!
Vedä henkeä välillä. Sinulla on ollut taas niin rankka päivä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Kostoksi syön 13 pihviä matkalla Dubaihin.
Myös Pekka Puska on päättänyt, että alkoholi on meille pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se on. Saunaa ei saa lämmittää mutta Berliiniin saa lentää. Monikult-tuurisuus on rikkaus mutta ei lasteni koulussa. Lihaa ei saa syödä mutta latteani ette vie!!!
Hyviä uutisia: voit näyttää niille Berliiniin lentäjille allekirjoittamalla lentoveroaloitteen osoitteessa https://www.lentovero.fi/ Loppuupa turha lentely.
Luopuisivat mieluummin siitä ainesosasta, joka saa pakin aina sekaisin. En tajua miksei unicafe pysty siihen, kun halpislähipizzeriakin pystyy