Ihanaa että illan on pimeitä mukava käydä kävelyllä illalla kun näkee kivasti ihmisten asuntoihin
Monta kertaa oikein pitää jäädä tarkkailemaan jos näkee jotain mielenkiintoista jossain. Harrastatko muut kyyläkävelyä:D
Kommentit (79)
On kyllä mahtavaa katsella asuntojen sisään ja sormettaa samalla.
Mä en ihan kyylää, mutta meidän on-alueella on tullut nähtyä kaikenmoista, jopa seksiä, siis livenä.
Mä pidän kaihtimet kiinni pimeellä, välillä ollaan mekin alasti enkä halua itseäni kylille esitellä.
Jouluaattona on kaihtimet auki ja vaatteet päällä, näkyy ulkotulet sisällekin.
Mulla on niin ruma kroppa, että jos joku kattois sisälle niin varmaan traumatisoituisi (en tainnu kirjottaa tota oikein) koko loppuelämäkseen. Eli eipä haittaa jos joku katsoo sisälle, he kärsivät siitä enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, täytyypä taas kääntää lämpöä suuremmalle ja kekkuloida alasti. Saa jokainen sisään katsova nauttia lihavasta ja karvaisesta naisesta.
En vakoile ihmisiä vaan katselen sitä "tunnelmaa". Useissa taloissa on kodikas kiva tunnelma.
Ei mua oikeastaan ihmiset kiinnostaa asunnoissa, mutta kävellessä on hirveän tunnelmallista ja kodikasta katsoa valaistuihin asuntoihin sisään. Tulee jotenkin vain kotoisa ja mukava olo. Sama juttu jouluvalojen kanssa.
Kyyläkävelyt <3 joskus lähdetään miehen kanssa kyyläkävelylle ja ihaillaan sisustuksia tai lyödään vetoa siitä, kuinka monta lokkivalaisinta nähdään reissussa. Niitä näkee aika monta.
Minä ihastelen pimeällä lenkkeillessäni aina ihmisten huonekasveja, kun ne näkyvät valaistuissa asunnoissa niin hyvin :D
Asun tien vieressä, jossa on myös jalkakäytävä ja lähes aina on kaihtimet auki. Niin on kiva koti ja paljon aikaa ja vaivaa käytetty sisustamiseen ja remontointiin, että saa katsoa. Jos täällä järjestettäisiin avoimien ovien päiviä niinkuin Loviisassa? niin avaisin oveni!
Ei kiinnosta kytätä, mutta ohimennen kyllä kiinnittää huomiota siihen miten kodikas ja viihtyisä tunnelma monesta kodista välittyy.
Kyllä näin teen itsekin. Kivoja muistoja lapsuudestakin, kun oli kiva äitin kanssa käydä lenkillä syksyn pimeydessä ja katsella samalla valaistuja ikkunoita. Siitä tulee jotenkin kodikas tunnelma. Kotona piirtelin taloja erilaisine ikkunoineen, keksin tarinoita ihmisistä niiden takana.
Nyt istun tässä täysin nakuna kirjottamassa tätä, ja olen iloinen että asun kolmannessa kerroksessa ja muistan yleensä heti hämärän tullen vetää sälekaihtimet kiinni kun laitan valot. Tosin meillekin näkyy tieltä/kaukaa katsoessa, ei tosin onneksi yhtään niin hyvin kuin maan tasalla oleviin koteihin.
Mutta kyllä siis tollanen on ihan mukavaa, katsella muiden ikkunoita (kaukaa). Kohta tulee taas jouluvalojakin.
No todellakin! Tein siitä runonkin: välillä vilahtaa nännipiha, toisinaan jopa punaliha!
Uskomatonta lyyristä neroutta ällistyttävältä Ällömieheltä, nuorten naisten seksisymbolilta, hopeakettujen kuninkaalta, äitien ja tyttärien päiväunien kohteelta!
Ällömies kirjoitti:
No todellakin! Tein siitä runonkin: välillä vilahtaa nännipiha, toisinaan jopa punaliha!
Uskomatonta lyyristä neroutta ällistyttävältä Ällömieheltä, nuorten naisten seksisymbolilta, hopeakettujen kuninkaalta, äitien ja tyttärien päiväunien kohteelta!
Yök
Aa että! Siksi hillun alasti kotona kaikki illat.
t. Rauno 55 v
Joissain maissa ei käytetä verhoja, esim Hollannissa. Ruotsissakin käytetään varsin vähän. Ajattelutapa on sellainen että jos on verhot edessä niin on jotain salattavaa. Itse pidän suurimman osan ajasta pimennysverhot kokonaan edessä, en siedä akvaariossa elämistä. Koti on yksityinen paikka.
Turussa Raunistulassa on uusi omaktotalo mallia ”akvaario”. Siis isot lattiasta -kattoon ikkunoita , ei verhoja koskaan ja kaikki valot päällä. Jopa hyllyillä olevat lasiesineet näkyy ohikulkeville.
En tajua, miten joku voi tai haluaa elää noin. Ei käy järkeen. Joka vuosi talven tullen odotan että koska ne olis jo saaneet jotkut verhot hommattua mutta eipä - itsensä ja elämänsä esittelyä jatketaan vaan.
Ei meitä ainakaan häiritse jos ihmiset tahtoo katsella.
Meillä taitaa olla yleisin katseiden kohde joulunpyhinä aito kuusi.Asumme vuokralla emmekä ole rikkaita.
Isäntä eläkkeellä ja minä osittain töissä osittain työtön.
Mutta on niin edellisessä kuin nykyisessäkin asunnossa huomattu,että ikkunasta moni vilkaisee joulukuustamme.Eikö se sitten vuokra-alueilla ole yleinen?Ei ainakaan meidän roskispuolelle montaa kuusta ilmesty joulun jälkeen.
Meillä on joka joulu jouluaaton aatosta loppiaisen jälkeiseen arkeen.
Valoisaan päiväsaikaan pyrin hyödyttämään luonnonvaloa olohuoneen ja keittiön osalta, mutta siinä vaiheessa kun sisälle pitää laittaa valot päälle, niin vedän myös verhot ikkunan eteen. Muuten sitä olisi näytillä kuin tavaratalon valaistussa näyteikkunassa etenkin jos asuu maantasalla tai ensimmäisessä kerroksessa.
Kyyläkävelyt parhaita! Koitan myös pitää oman talon kyyläkävelijä ystävällisenä.
Mä vältän katsomasta. En myöskään esim. katso toisten kännyköiden näyttöjä, jos tekevät jotain kännykällä vieressäni, sillä koen loukkaavani siinä toisen yksityisyyttä.
Kerran katseeni osui suoraan kadun vieressä olohuoneessaaan lököttelevään mammaan ja hän katsoi samalla takaisin minuun ikään kuin tajuten sillä hetkellä olevansa ihan kuin näyteikkunassa. Tunsin itseni todella likaiseksi tirkistelijäksi, vaikka katse oli täysi vahinko. :(
Olen aika monestikin nähnyt tyttöjen/naisten tissejä, kun eivät laita verhoja/kaihtimia kiinni. Ihan mukavaa kyllä.