Suomessa ei ole työvoimapulaa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b1b8b149-e992-44dd-bc95-e673eadf10d1
Työnantajat ei vaan halua maksaa palkkaa tehdystä työstä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on kuulemma pulaa ravintolatyöntekijöistä. Juttelin erään ison toimijan taloushemmon kanssa ja vahvisti näin olevan. Nimenomaan tarvetta olisi ilta- ja viikonlopputyöhön ja käytännössä osa-aikaiseksi. Hintataso ravintoloissa ei mahdollista ns kunnollista palkkaa.
Pulaa on, mutta ei halua maksaa enempää palkkaa > työmarkkinat eivät toimi. Minusta ne toimivat oikein hyvin. Huono palkka, vähän halukkaita tekijöitä.
Minä tekisin mielelläni iltoja ja viikonloppuja, mutta pitäisi just saada sen verran tunteja ja palkkaa että pystyisi elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tietyillä aloilla on työvoimapulaa.
Sen osoittaa avoinna olevat työpaikat ja jatkuvat avoimet haut.
Se ei todista yhtään mitään.
Jos ei ole valmis maksamaan palkkaa niin ei tietenkään kukaan sinne hae. On myös määrättyjä yrityksiä jotka koko ajan hakee työntekijöitä koska ne heittää pihalle ihmisiä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ettei työpaikat viitsi enää itse kouluttaa työntekijöitään, vaan kaikkeen pitäisi liukuhihnalta saada suoraan koulun penkiltä täydellinen työntekijä joka hommaan.
Mitä varten siellä koulussa ollaan ja oppivuosia kulutellaan, jollei opettelemassa töihin? Jos työnantajan pitää vielä kouluttaa, miksi ottaa vanhoja valmistuneita, kun voi ottaa suoraan nuoremman oppisopimuksella?
Kotonakin kannattaa opiskella, eikä jättää opettamista koulun tai työnantajan hommaksi. Itsellä on vastuu omasta ammattitaidosta. Harjoittelut vastaan vaikka ilmaiseksi, jos haluaa että oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjistä on kova pula. On se vaan kumma kun ei oteta filippiiniläisiä siihen hommaan.
Onkohan jokaisella filippiiniläisellä ja muilla ulkomaalaisilla samat hygieniapassit ja muut kortit,joita suomalaisilta vaaditaan?
Tässä on se ettei työpaikat viitsi enää itse kouluttaa työntekijöitään, vaan kaikkeen pitäisi liukuhihnalta saada suoraan koulun penkiltä täydellinen työntekijä joka hommaan.