60v ei ole ikääntynyt.
Ihme ajattelua. Vasta ehkä kasivitonen on ikääntynyt. Mikä nuoria vanhoissa pelottaa kun määritellään halveksivasti?
Kommentit (43)
Mielestäni keski-ikä loppuu n. 59-vuotiaana, siitä alkaa jos ei vanhuus, niin "ikääntyneisyys".
Määritelmäthän ovat vain yleisiä suuntaviivoja. Yksilön kohdalla eri juttu. Siksi itse en kerro ikääni, koska ihmisillä on paljon ikään liittyviä ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslaitoksen määritelmän mukaan 45 -> on ikääntyvä ja 55 -> ikääntynyt. Ja kyllä muidenkin määritelmien mukaan 60-vuotias on nimenomaan ikääntynyt.
Ikääntyneen määritelmää voisi nostaa tuohon 60 v.
T. 55v :)
Noinko koville ottaa? Minusta tämä on säälittävää. Ikuisen nuoruuden tai ainakin nuorekkuuden havittelua.
Jäi sitten sinulta huumoripilleri aamulla ottamatta :)
Vierailija kirjoitti:
Täytin just 60v. Viikko sitten en siis vielä ollut ikääntynyt...
Virallisen määritelmän mukaan olet ollut jo viisi vuotta ikääntynyt.
Joskin määritelmille voi nauraa.
No sen verran ikä on vain numeroita, että jos ihmiset vain tuijottavat ikäänsä ja sanovat, että eihän sitä ja tätä enää voi tehdä tämänikäisenä, se rajoittaa elämää aivan turhaa. Miksi ei voisi tehdä, mitä haluaa numeroita tuijottamatta?
No itseäni ikä rajoittaa sen verran, etten enää viitsi tiukkaa minihametta vetää päälleni, mutta muuten elän kuin olen aina elänyt. Jos on fyysisesti hyvässä kunnossa, niin voi tehdä vaikka mitä. Itse surffaan, laskettelen, ratsastan, melon merikajakkia, treenaan salilla... Puistattaa ajatuskin mummoutumisesta ja monien oletuksesta, että tämän ikäiset eivät voi enää tehdä muuta, kuin kutoa sukkaa sohvannurkassa.
N63 v.
Tehdäänpä kaikki yli 60 vee naiset seur testi.
Pue yllesi antava minimekko ja pitkät saappaat.
Laita iltameikki ja kiharra hiukset.
Jos peilistä katsoo transvestiitti niin olet ikääntynyt
riippuu ihan ihmisestä onko ns ikääntynyt vai ei:
5 kymppinen tuttavani on toooodella ikääntynyt kun kaiken päivää hokee olevansa vanha
Maailman vanhin bloggari Dagny Carlsson on 106 vee ja nuori mieleltään, aivan ihana mummo.
Ei siis ikää katso: )
Tässä ei nyt puhuta aseenteesta
Jpos näyttää ja haisee vanhalta, niin eristetään laumasta jäälautalle k.ulemaan
Vierailija kirjoitti:
No sattuipa sohaus ikävään paikkaan. Enkä tarkoittanut että pitää olla nuorekas, se on toinen typerä sana. Mutta 60v ei ole ikääntynyt, keski-iän vanhemmalla puolella ehkä. Minua ei pelota vanheneminen, mutta termitys ärsyttää. Ja jos tuo on oikeasti jonkun työterveyslaitoksen termitys, onkin ihan selvä miksi normaali ikäset ihmiset ei saa töitä. Kremppoja tulee nykyään kaikille jo kolmevitosina, kohta työkyky aika on korkeintaan viisi vuotta.
Mitä muuta 60v on kuin ikääntynyt. Ja jos tarkastellaan lääketiett. ihmisen kroppa alkaa pikku hiljaa rapistumaan jo 25 ikävuoden jälkeen kohti vanhuutta ja 60v se on jo pitkällä. Iho veltostuu, luut haurastuvat, hiukset harmaantuvat, ryppyjä siellä ja täällä, hampaiden reikiintyvät, ryhti heikkenee, askel hidastuu jne.
Ja jos "Vasta ehkä kasivitonen on ikääntynyt". Niin mites tuo elinikäennuste, kun se on miehillä 78v ja naisilla 84v.
Eli kuolevatko ihmiset ennen ikääntymistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sattuipa sohaus ikävään paikkaan. Enkä tarkoittanut että pitää olla nuorekas, se on toinen typerä sana. Mutta 60v ei ole ikääntynyt, keski-iän vanhemmalla puolella ehkä. Minua ei pelota vanheneminen, mutta termitys ärsyttää. Ja jos tuo on oikeasti jonkun työterveyslaitoksen termitys, onkin ihan selvä miksi normaali ikäset ihmiset ei saa töitä. Kremppoja tulee nykyään kaikille jo kolmevitosina, kohta työkyky aika on korkeintaan viisi vuotta.
Mitä muuta 60v on kuin ikääntynyt. Ja jos tarkastellaan lääketiett. ihmisen kroppa alkaa pikku hiljaa rapistumaan jo 25 ikävuoden jälkeen kohti vanhuutta ja 60v se on jo pitkällä. Iho veltostuu, luut haurastuvat, hiukset harmaantuvat, ryppyjä siellä ja täällä, hampaiden reikiintyvät, ryhti heikkenee, askel hidastuu jne.
Ja jos "Vasta ehkä kasivitonen on ikääntynyt". Niin mites tuo elinikäennuste, kun se on miehillä 78v ja naisilla 84v.
Eli kuolevatko ihmiset ennen ikääntymistään?
Ei ikääntyminen kuuskymppisillä ole noin pitkällä kuin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslaitoksen määritelmän mukaan 45 -> on ikääntyvä ja 55 -> ikääntynyt. Ja kyllä muidenkin määritelmien mukaan 60-vuotias on nimenomaan ikääntynyt.
Olen vähän alle 45, ja koen itseni aika nuoreksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko koville ottaa? Minusta tämä on säälittävää. Ikuisen nuoruuden tai ainakin nuorekkuuden havittelua.
Ei nuorekkuuden tavoittelussa ole mitään säälittävää.
Olen vasta 55v, mutta tässä iässä huomaa, onko ihminen pitänyt huolta itsestään. Minulla on työkavereita, jotka ovat ihan kehäraakkeja ja vaivaisia. Mutta sitten on muitakin minun lisäksi, jotka ovat harrastaneet liikuntaa ikänsä, eivätkä ole polttaneet ja alkoholiakin käytetty maltillisesti. Meillä on eläkeikä 65v. Osa tulee jäämään sairauseläkkeelle alle 60 vuoden ja osa porskuttaa eläkeikään ja saattaa tehdä töitä senkin jälkeen, jos viitsii. Tuttavani on 71v ja tekee ihan täysillä keikkaa vielä ja kipittää, kuin nuoret tytöt ja ei tee fyysinenkään työ heikkoa.
Mutta sitä en kiellä, ettenkö vuosiltani olisi jo ikääntyvä, koska nuoreksikkaan en kyllä osaa enää itseäni sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuorekkuuden tavoittelussa ole mitään säälittävää.
Kyllä on.
Täytin tänä kesänä kuuskymmentä.
Mulla on päinvastoin jotenkin tunne,että vaikuttaisin nuorekkaammalta kuin nelkyt-ja viiskyt-vuotiaana.
Olen aina ollut klassinen tyyppi,jonka asuvalikoima on ainakin teatterissa ym. ollut hame pusero ja avokkaat tai leninki.
Nyt olen löytänyt jopa leggins-muodin,en tosin niitä vaarin kalsareitten näköisiä.
Olen taistellut jonkin verran painoni kanssa,nyt kun vuosi sitten aloitin uudet työt,laihduin itsestään melkein kymmenen kiloa.Tuntuu että vaatteet näyttää ihan muulta päällä.
Olen siis koko aikuisiän ollut pyöreähkö ja laihtunut ennenkin,en ole ollut koskaan mikään sairaaloisen lihava.
Tyttäreni perhe osti nyt mulle teatteriliput Pate Mustajärven konserttiin.
Tytär otti meistä yhteiskuvan kun osti minulle levyn.Siinä me kaksi kyyskymppiä selättänyttä poseerataan,minä mustissa kiiltolegginsseissä ja punaisessa puserossa.Pate nahkaliivissä ja punaisessa paidassa.Ja punaisissa kengissä.Mulla oli sentäs klassiset mustat piikkarit.
Totuushan on, että yli 60 vuotiaana eletään jo laina-ajalla. Tämän jälkeen alkavat sairaudet puhjeta, vaikka olisi ollut aikaisemmin "terve".
Nämä yli 60v yrittää vaan jatkaa mielessään nuoruutta mitä ei enää ole. Yli 60v on vanha, siitä ei pääse mihinkään. Hyvällä tuurilla vielä 20v elinaikaa, mutta luultavasti n. 10v oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on, että yli 60 vuotiaana eletään jo laina-ajalla. Tämän jälkeen alkavat sairaudet puhjeta, vaikka olisi ollut aikaisemmin "terve".
Itse olen jo saanut yhden sairauden, mutta siihen on nykyaikana hyvät lääkkeet, joten niitä ottamalla olen kuin olisin terve. Mutta kuka sanoo mitä liitännäissairauksia myöhemmin tulee, tai mitä lisävaivoja lääkkeiden sivuvaikutukset aiheuttavat. Mutta ilman lääkkeitä sairastuisin varmasti nopeasti vakavammin.
Vierailija kirjoitti:
Täytin tänä kesänä kuuskymmentä.
Mulla on päinvastoin jotenkin tunne,että vaikuttaisin nuorekkaammalta kuin nelkyt-ja viiskyt-vuotiaana.
Olen aina ollut klassinen tyyppi,jonka asuvalikoima on ainakin teatterissa ym. ollut hame pusero ja avokkaat tai leninki.
Nyt olen löytänyt jopa leggins-muodin,en tosin niitä vaarin kalsareitten näköisiä.
Olen taistellut jonkin verran painoni kanssa,nyt kun vuosi sitten aloitin uudet työt,laihduin itsestään melkein kymmenen kiloa.Tuntuu että vaatteet näyttää ihan muulta päällä.
Olen siis koko aikuisiän ollut pyöreähkö ja laihtunut ennenkin,en ole ollut koskaan mikään sairaaloisen lihava.
Tyttäreni perhe osti nyt mulle teatteriliput Pate Mustajärven konserttiin.
Tytär otti meistä yhteiskuvan kun osti minulle levyn.Siinä me kaksi kyyskymppiä selättänyttä poseerataan,minä mustissa kiiltolegginsseissä ja punaisessa puserossa.Pate nahkaliivissä ja punaisessa paidassa.Ja punaisissa kengissä.Mulla oli sentäs klassiset mustat piikkarit.
Tässähän ei nyt ole kysymys siitä miltä tuntuu, vaan siitä onko 60+ ikäinen ihminen ikääntynyt. Eli on ikääntynyt. Minustakin tuntuu välillä kuin olisin nuori tyttö, mutta enhän minä ole, vaan olen ikääntynyt 61 v. Saatan jopa näyttää nuoremmalta joidenkin samanikäisten rinnalla, mutta se johtuu varmaan geeneistä, mutta ei se ikääntymiseen vaikuta. Mieliala ja asenne elämään saattaa antaa vaikutelman nuorekkuudesta. Jännä, että mennään näinkin matalalle tasolle keskustelussa, että pukeutuminen olisi se ratkaiseva tekijä, joka kertoo ettei ihminen ole ikääntynyt. Pukeutuminen ei kerro itseasiassa mitään.