Uskooko gyne jos sanon että epäilen syöpää tai jotain muuta vikaa?
Tai ei ehkä syöpä mutta jotain on vialla ollut jo monta vuotta... Olen 25v, ongelmat alkoi 16v
Aina kun käynyt gynellä hän passittaa sukupuolitautitesteihin, jotka ovat aina olleet puhtaat. Ja viimeeksi kun valitin jotain niin kävin kaks kertaa niissä testeissä 2kk aikana, vähänkö labrassa ihmeteltiin.
Mulla on vakikumppani, joten tuo on tosi töykeetä.
Mulle ei sovi mitkään ehkäisyvalmisteet paitsi kondomi.
Kierukkaakin kokeiltiin, kohtu hylki sitä, joten tuli kuin puukolla iskemisiä. Lääkäri sanoi ettei noita pitäisi tulla, kysyi käykö mieheni vieraissa, mutta hoitaja sanoi, että synnyttämätön kohtu saattaa hylkiä kierukkaa. (Teille jotka aina kierukkoja ehdottelette. Se ei kaikille sovi)
Kapselikaan ei sopinut.
Nää ehkä iha normeja, mutta vieläkin tulee noita kipuja kohtuun/häpyluulle/häpyhuuliin/alavatsan läpi. Sellaisia pistoja jotka sattuu ihan SIKANA. Ja niitä tulee pari krt viikossa monta kertaa päivässä.
Ja tuntuu että on joku pitkittynyt hiivatulehdus, koska välillä on alapää täynnä kipeitä haavaumia, mut tää seuraa aika hyvin menkkojen kiertoa..
Kaikki sukupuolitautitestit on puhtaat, kävin joskus gynellä näyttää haavaumaa sanoi aftaksi, papat on ollut puhtaat, mutta ollut sekaflooraa..
Olen miettinyt olisiko mulla kystia taas munasarjoissa, mulla oli 18v:nä ja se räjähti vatsaonteloon ja jouduin leikkaukseen.
En tiiä häiritseekö tää niin paljon elämää että lähtisin taas gynellä käymään, mutta ne kivut on järkyttävät. Joskus puhuin endometrioosista ja sanoi että tuskin mulla on.
Tai sitten puhuin myös siitä rakkulataudista, kun mulla on aika miehekkäät napakarvat ja muutenkin. Gyne ei pitänyt sitäkään todennäköisenä.
Kommentit (13)
Vaihda gyneä, inhottavan kuuloinen otus. Voi tosiaan ihan hyvin olla endometrioosi tai pcos. Onko gyne katsonut ultralla? Valitettavasti sillä ei aina kuitenkaan näe + lisäksi moni gyne on pska ultraaja tai ultravehje on vanha. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vulvodynia?
Tuostakin olen lukenut mutta ei minulla ole yhdyntäkipuja eikä gynekologiset tutkimukset satu
Vierailija kirjoitti:
Vaihda gyneä, inhottavan kuuloinen otus. Voi tosiaan ihan hyvin olla endometrioosi tai pcos. Onko gyne katsonut ultralla? Valitettavasti sillä ei aina kuitenkaan näe + lisäksi moni gyne on pska ultraaja tai ultravehje on vanha. Tsemppiä!
Tuolloin 18v kun oli se kysta he ultrasivat, kiersin ympäri sairaalaa monta päivää ennen kuin leikkasivat, koska eivät keksineet syytä. Kunnes miettivät umpparin puhkeamista ja kun tähystivät löytyi verta vatsaontelosta ja kystan repaleita.
Muuten eivät ole ultranneet, pieni paikkakunta jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin 18v kun oli se kysta he ultrasivat, kiersin ympäri sairaalaa monta päivää ennen kuin leikkasivat, koska eivät keksineet syytä. Kunnes miettivät umpparin puhkeamista ja kun tähystivät löytyi verta vatsaontelosta ja kystan repaleita.
Muuten eivät ole ultranneet, pieni paikkakunta jne...
Ultraaminen on nykyään niin standardijuttu, että sinuna varaisin ajan gynelle johonkin isommalle paikkakunnalle (ei menkkojen aikaan, koska silloin ei näe juuri mitään). Ultraaminen maksaa aina enempi, mutta kannattaa maksaa ainakin osittaisesta mielenrauhasta. Kerro myös uudelle gynelle tuo kystahistoriasi yms.
Varmaankin uskoo, että epäilet. Psykiatrikin uskonee epäilysi aidoiksi.
Ultran pitäisi saada ihan julkiseltakin noilla kivuilla. Endometrioosin ja muut kystat näkee sillä todella hyvin.
Syövät näkyy pääsääntöisesti PAPA:sta, onko sulla se ollut aina puhdas?
Toki lääkäri uskoo kun kerrot kivuistasi ja pelostasi, mutta ei kannata alkaa itse diagnosoimaan. Se on hänen hommansa. Ehkä sulla on lyhyt emätin tai kohtu erikoisessa asennossa, tai miehesi hyvin taitamaton.
Vierailija kirjoitti:
Munasarjasyöpä ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Toki lääkäri uskoo kun kerrot kivuistasi ja pelostasi, mutta ei kannata alkaa itse diagnosoimaan. Se on hänen hommansa. Ehkä sulla on lyhyt emätin tai kohtu erikoisessa asennossa, tai miehesi hyvin taitamaton.
Johan sanoin, ettei ole yhdyntäkipuja
Vierailija kirjoitti:
On ollut vain sekaflooraa.
Vierailija kirjoitti:
Ultran pitäisi saada ihan julkiseltakin noilla kivuilla. Endometrioosin ja muut kystat näkee sillä todella hyvin.
Muistaakseni viimeeksi oli tarkoitus kuvata, mutta laite oli huollossa, joten ei kuvattu ja seuraavaa aikaa ei varattu.
Vulvodynia?