Miten mä luulin nuorena että löydän paikkani yhteiskunnassa?
En ikinä luullut että minusta tulisi syrjäytynyt
Kommentit (11)
Elämä on aika monimutkaista nykyisin. Hyviä lokeroita ei riitä kaikille.
Sama täällä. Itsellä meni asiat päin hemmettiä kun masennus iski. Nyt yritetään nousta takaisin ylös, mutta ei tämä helppoa ole.
En löytänyt paikkaani. Joka paikassa vaaditaan ihmisiltä nykyisin liikaa. Kaiken lisäksi tarvitaan suhteet ja tukiverkostot. Mikään ei riitä. Tällä hetkellä työskentelen siivoojana. Inhoan jokaikistä päivää. Ei ole ystäviä. En ole ikinä seurustellut. Ahdistaa vaan koko elämä. Olen luovuttanut. Parasta päivässä on se, kun pääsee nukkumaan.
Mikko Harju laulaa Biisin "Sinä riität". Kiva biisi, mutta sanoitus on väärä. Sen pitäisi olla "Sinä et riitä".
"Sinä et riitä" olisi kyllä aika osuva biisin nimeksi tänä päivänä. Olisi ollut isompi hitti, kun olisi ollut hieman realistisempi sanoitus.
Se paikka on häilyvä meillä kaikilla, terveillä ja sairailla
Minulla on useitakin paikkoja mutta olen lopen kyllästynyt. Ei kiinnosta enää.
On väärin olettaa, että emme ole löytäneet paikkaamme. Kaikki paikat vaan eivät ole erityisen ihmeellisiä.
Vähän sama fiilis täällä. Ikää alle 30, ensi kesänä tulee edellisistä palkkatöistä viisi vuotta. Alempi korkeakoulututkinto taskussa ja viimeiset puolitoista vuotta ovat menneet työkkärin yhdeksän euron jutuissa. Niitä aina parjataan, mutta myönnettäköön, että on toisaalta tosi jees, että on joku paikka, missä odotetaan, että tulet sinne.
Esimerkiksi 2016-2017 oli mielenterveys siinä kunnossa, että työnteosta ei olisi tullut mitään. Ujona ja syrjäänvetäytyvänä ihmisenä tuli nuorempana tehtyä nimenomaan sitä syrjään vetäytymistä, vaikka olisi pitänyt pyrkiä verkostoutumaan ja saamaan nimeä pöydälle. Jos pyrkisi ammatilliseen koulutukseen ja jaksaisi yrittää vielä kerran.
SinäEtRiitä kirjoitti:
En löytänyt paikkaani. Joka paikassa vaaditaan ihmisiltä nykyisin liikaa. Kaiken lisäksi tarvitaan suhteet ja tukiverkostot. Mikään ei riitä. Tällä hetkellä työskentelen siivoojana. Inhoan jokaikistä päivää. Ei ole ystäviä. En ole ikinä seurustellut. Ahdistaa vaan koko elämä. Olen luovuttanut. Parasta päivässä on se, kun pääsee nukkumaan.
Mikko Harju laulaa Biisin "Sinä riität". Kiva biisi, mutta sanoitus on väärä. Sen pitäisi olla "Sinä et riitä".
Sulla on sentään työpaikka ja siivoojiakin ehdottomasti tarvitaan, teette todella tärkeää työtä! Anna kun arvaan: olet akateemisesta suvusta ja sun niskaan on kasattu paineita koko elämäsi ajan?
Paikka se on kuulkaa marginaalikin. Eikä edes itsessään huono paikka, ennenkuin joku sen sellaiseksi määrittelee. Sen jälkeen Kyse onkin lähinnä siitä, että kuka päästetään määrittelemään. Älkää ottako huomioon sellaisia määritelmiä, joissa te ette riitä.
Sama täällä. Ei olisi uskonut.