Saako eläkeiän jälkeen työskennellä?
Anteeksi, tosi tyhmä kysymys varmaan...
Mutta jos täyttää jonkun 67 vuotta ja on työsuhteessa, niin onko pakko vain jäädä eläkkeelle? Vai, jos sekä työnantajalle että työntekijälle sopii, niin saako jatkaa hommissa?
Yrittäjänä saa varmaan tehdä miten vanhaksi vain haluaa, mutta mites duunarit?
Kommentit (9)
Työssäkäyntiä saa jatkaa niin kauan kuin haluaa ja työnantajan puolelta tulevaan irtisanomiseen noudatetaan samoja sääntöjä kuin työikäisiinkin, siis käytännössä vain yt:n kautta. Eläkettä ei kerry kuin viisi vuotta alimman eläkeiän jälkeen, eli esimerkiksi 1954 syntyneelle 68-vuotiaaksi.
Joissain ammateissa on pakollinen eroamisikä, jonka jälkeen on pakko jäädä eläkkeelle. Hyvä niin.
Mies on yliopistolla ja siellä ainakin on jokin pakollinen eläkkeellejäämisikä. Ihan hyvä sinänsä, ettei fossiilit ole tieteen edistymisen tiellä. Toisaalta töitä saa kyllä tehdä, esimerkiksi lasten päiväkodissa usein sijaisena sieltä eläkkeelle jäänyt entinen vakityöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ymmärrät itse jäädä viimeistään silloin pois. Teettää nimittäin tuplatyön muille työntekijöille, jotka joutuvat korjailemaan ja paikkailemaan horiskon jälkiä.
Seuraavalla hallituksella on paljon työtä antin jäljiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ymmärrät itse jäädä viimeistään silloin pois. Teettää nimittäin tuplatyön muille työntekijöille, jotka joutuvat korjailemaan ja paikkailemaan horiskon jälkiä.
Seuraavalla hallituksella on paljon työtä antin jäljiltä
Kuten Antilla on nyt Sipilän jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisena muuttuu horiskoksi, jonka jälkiä joutuu paikkailemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisena muuttuu horiskoksi, jonka jälkiä joutuu paikkailemaan?
Itse paikkailin 65-vuotiaasta 68 vuoteen erään horiskon jälkiä. Onneksi sentään oli pitkillä sairauslomilla usein.