Onko pakko polttaa tupakkaa julkisesti?
En ymmärrä mikä ihmisiä oikeesti vaivaa. Miksi sitä tupakkaa on poltettava julkisesti liikennevaloissa tai ostoskeskuksen eessä tai ihan missä tahansa missä on muita ihmisiä?
Onko ihmiset vaan niin pirun itsekkäitä, että ei ajatella muita ihmisiä ollenkaan?
Mua ei kiinnosta jos joku haluaa keuhkonsa pilata tupakalla, mutta voisko olla tekemättä sitä muiden läsnäollessa, jotta muut ei siitä kärsi!
Pysty ees omaa asuntoa tuulettaa kun koko ajan joku polttaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että tänä päivänä jopa salaa ihailen siististi pukeutuvia, julkisesti polttavia ihmisiä, koska he eivät ole taipuneet tähän joukkohysteriaan minkä takia itse olen tupakoinnin lopettanut.
En siis kärsi toisten tupakoinnista vaan ennemmin supporttaan.
kivat sulle ettet kärsi, mut on oikeesti olemassa ihmisiä jotka ei kestä sitä hajua, miks heidän pitää kärsiä muiden valinnoista? ei se oo niin vaikeeta odottaa ja polttaa sit kun on yksin jossain.
Nykyään vähän turhan helposti käytetään sanaa kärsiä. Useimmille kyse on vaan siitä että jokin haju, ääni tms on vähän epämiellyttävää. Silloin siedätys on vaan hyväksi koska muuten totuttaa itsensä ärsykkeettömään maailmaan josta voi muodostua paha henkinen vankila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kestä muita ihmisiä, niin lienee parempi eristäytyä johonkin korpeen.
no kyllä sitä ois kiva kaupassa välillä käydä. onko se tupakka pakko polttaa siinä oven eessä missä muut kulkee? eikö vois mennä syrjemmälle jossa ei ole porukka ihan vieressä?
Siis siinä missä on tuhkakuppi? Kyllä, ymmärtääkseni tuhkakupin lähiympäristöä pidetään tupakoinnille sallittua aluetta. Siksi poltan siinä, enkä sen syrjemmällä.
eli susta on ihan fine polttaa oven läheisyydessä vaan koska siinä on tuhkakuppi?
Aika naiivi kommentti. Oletko koskaan kuullut, että niillä tuhkakupeilla osoitetaan tupakoijille, missä voi polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kyllä sitä ois kiva kaupassa välillä käydä. onko se tupakka pakko polttaa siinä oven eessä missä muut kulkee? eikö vois mennä syrjemmälle jossa ei ole porukka ihan vieressä?
Siis siinä missä on tuhkakuppi? Kyllä, ymmärtääkseni tuhkakupin lähiympäristöä pidetään tupakoinnille sallittua aluetta. Siksi poltan siinä, enkä sen syrjemmällä.
eli susta on ihan fine polttaa oven läheisyydessä vaan koska siinä on tuhkakuppi?
No, onhan se fine, jos siinä kerran on tupakkapaikka. Kyllä mä poltan tupakkapaikalla, en missä sattuu.
Tuhkakuppi kaupan oven vieressä nimenomaan kertoo tupakoitsijoille, että tuossa saa polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivi kommentti. Oletko koskaan kuullut, että niillä tuhkakupeilla osoitetaan tupakoijille, missä voi polttaa.
tarkotankin, että voisko ajatella omilla avoilla? se et joku on tyhmä ja on laittanu sen siihen ei tarkota että siinä olisi hyvä paikka polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkakuppi kaupan oven vieressä nimenomaan kertoo tupakoitsijoille, että tuossa saa polttaa.
eli tupakoitsijat ei ajattele omilla aivoillaan, vaan polttavat siinä koska siinä nyt sattuu olemaan tuhkakuppi?
ei siihen polttamiseen tuhkakuppia tartte.
Onko pakko juoda julkisellapaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että tänä päivänä jopa salaa ihailen siististi pukeutuvia, julkisesti polttavia ihmisiä, koska he eivät ole taipuneet tähän joukkohysteriaan minkä takia itse olen tupakoinnin lopettanut.
En siis kärsi toisten tupakoinnista vaan ennemmin supporttaan.
kivat sulle ettet kärsi, mut on oikeesti olemassa ihmisiä jotka ei kestä sitä hajua, miks heidän pitää kärsiä muiden valinnoista? ei se oo niin vaikeeta odottaa ja polttaa sit kun on yksin jossain.
Nykyään vähän turhan helposti käytetään sanaa kärsiä. Useimmille kyse on vaan siitä että jokin haju, ääni tms on vähän epämiellyttävää. Silloin siedätys on vaan hyväksi koska muuten totuttaa itsensä ärsykkeettömään maailmaan josta voi muodostua paha henkinen vankila.
kyllä se on kärsimitä jos jatkuva päänsärky ja hengenahdistus hajun takia
Absolutisti kirjoitti:
Onko pakko juoda julkisellapaikalla?
aiheuttaako se harmia sulle? ei se alkoholi sun kehoon pääse jos joku muu sitä juo.
ja ei, en juo julkisesti.
Onko sun pakko olla ulkona kun koko ajan joku polttaa jossain.
Vierailija kirjoitti:
No missä sitä pitäis sit polttaa? Suurin osa jengist on vuokralla asuvii, sisällä ei saa polttaa, omalla parvekkeella ei sa nykyään enää polttaa, ku kaiken maailman sunlaiset terveysfriikit itkevät asiasta. Jos julkisella paikalla esim ostarin ulkopuolella on jossain tuhkakuppi/tupakkakatos, siellä kuulukin polttaa. Voit itse tuota paikkaa vältellä.
Osaatko itse päätellä, miksi "suurin osa tupakoivast jengist" asuu vuokralla?
Minulle asia on päivänselvä: koska ne polttavat rahansa savuksi. 10 € x 365 = 3650 €/vuosi. Tuolla rahalla lyhentää asuntolainaa kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkapaikkojen pitäisi olla suljettuja tiloja, joissa ei ole ilmanvaihtoa. Tällöin tupakoijat saisivat kaikki ilot itselleen!
Voisivat polttaa pää muovikassissa ja lopuksi syödä tumpin. Maksimi-ilo syöpäkääryleestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli tupakoitsijat ei ajattele omilla aivoillaan, vaan polttavat siinä koska siinä nyt sattuu olemaan tuhkakuppi?
Että siitä vaan tallomaan tumppeja mihin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
polttaa kauempana ja sit vie tumpin tuhkakuppiin kun on lopettanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä sitä pitäis sit polttaa? Suurin osa jengist on vuokralla asuvii, sisällä ei saa polttaa, omalla parvekkeella ei sa nykyään enää polttaa, ku kaiken maailman sunlaiset terveysfriikit itkevät asiasta. Jos julkisella paikalla esim ostarin ulkopuolella on jossain tuhkakuppi/tupakkakatos, siellä kuulukin polttaa. Voit itse tuota paikkaa vältellä.
Osaatko itse päätellä, miksi "suurin osa tupakoivast jengist" asuu vuokralla?
Minulle asia on päivänselvä: koska ne polttavat rahansa savuksi. 10 € x 365 = 3650 €/vuosi. Tuolla rahalla lyhentää asuntolainaa kivasti.
Velattomassa omistusasunnossani asustelen. Asuntolainan olen ihan yksin omalla työnteollani maksanut.
Vierailija kirjoitti:
en olekaan, mutta hankala esim. asuntoa tuulettaa kun koko ajan joku polttaa parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
polttaa kauempana ja sit vie tumpin tuhkakuppiin kun on lopettanu.
Monissa kaupoissa on siirretty ne tuhkakupit pois ovensuusta vähän sivummalle. Minusta hyvä juttu. Olen tupakoija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en olekaan, mutta hankala esim. asuntoa tuulettaa kun koko ajan joku polttaa parvekkeella.
Minulla on päinvastainen ongelma. Naapurin idiootti ketjupolttaa sisällä ja joudun pitämään parvekkeen ovea ympäri vuorokauden raollaan, koska asuntooni tulee jotain kautta hänen asunnostaan niin hirvittävä löyhkä. On muuten ihan helvetin kylmä.
Tupakkapaikkojen pitäisi olla suljettuja tiloja, joissa ei ole ilmanvaihtoa. Tällöin tupakoijat saisivat kaikki ilot itselleen!