Voi hemmetin hemmeti laitoin pyykit koneeseen ja unohdin laittaa sinne pari paitaa enkä saa sitä luukkua auki
Vaikka otan töpselinkin irti, miten sen saa auki?
Kommentit (9)
Odota pari minuuttia. Todennäköisesty kyse on vain turvalukituksesta. Kannattaa myös konsultoida pyykinpesukoneen ohjekirjaa.
Siinä on aikalukko, odota muutama minuutti koneen pysäytettyäsi.
Aloitus on klassinen: tukka palaa, mitä teen?
Onko sulla vasaraa tai kirvestä?
Hakkaa luukkuun reikä josta saat vaatteet sisään.
Reikään sitten teippiä päälle ja kone käymään.
Minulle käy näin usein.
Meidän koneessa aikalukko on 5 min.
Kyllä tuo pesukoneiden aikalukko on jotain ärsyttävintä mitä on voitu keksiä. Ihan varmasti joku lapsi meneekin sinne sisälle ja laittaa vielä ohjelman takaisin päälle sulkien luukun perässään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo pesukoneiden aikalukko on jotain ärsyttävintä mitä on voitu keksiä. Ihan varmasti joku lapsi meneekin sinne sisälle ja laittaa vielä ohjelman takaisin päälle sulkien luukun perässään.
Itse asiassa mun kone ei lähde edes pesemään, jos luukku ei ole kunnolla kiinni koska joudun sitä aina vähän tönäisemään ennenkuin naksahtaa ohjelma käyntiin. Joten tuollainen aikalukko on aivan järjetön, mitä sitten vaikka joku natiainen sen luukun saisikin auki.
Vierailija kirjoitti:
Se on siksi ettei se lapsi (tai kukaan muukaan) mene avaamaan ovea koneen pyöriessä. Mekanismi on yksinkertainen ja varmatoiminen ja perustuu lämpöön. Lukossa oleva metalliliuska jäähtyy parissa minuutissa ja sen jälkeen ovi on mahdollista avata.
Katsot käyttöohjeesta. Fiksumpi katsoisi ohjeet ennenkuin alkaa konetta käyttää, arvaapa miksi.