Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa muuttaa jonnekin jumalanseläntaakse-paikkaan. Minä en.

Vierailija
13.10.2019 |

Olemme molemmat kotoisin täältä Turusta, jossa nyt asumme. Meidän sukulaisista suuri osa on täällä, lasten isovanhemmat, lasten päiväkoti, meidän ja lasten kaverit asuu täällä. Meillä on molemmilla täällä vakituiset työpaikat. Mies on saanut nyt päähänsä, että hän haluaa meidän muuttavan jonnekin kauas maalle eli ns. jumalanseläntaakse-paikkaan. Ei kuulemma enää halua asua lähelläkään kaupunkia vaan sanoo että hänen unelma on aina ollut asua rauhallisessa paikassa kaukana kaikesta kaupunkimaisesta. No minä en halua muuttaa yhtään. En saisi oman alan töitä millään mistään pikkupaikkakunnalta (minun alan töitä on vain muutamassa isossa yliopistokaupungissa) ja en halua luopua nykyisestä vakituisesta työpaikasta. Nyt pääsen töihin helposti pyörällä (tai bussilla säästä riippuen) ja muutenkin kaikki on lähellä. En edes omista ajokorttia, kun ei täällä sellaista ole tarvinnut. Mies ehkä saisi töitä jostain pikkupaikkakunnalta, ehkä. Mutta nyt tästä on tullut iso riita kun minä kuulemma estän hänen tärkeimmän unelmansa. Ja sanoo, että meidän pitää muuttaa ennen lasten kouluikää ettei lasten sitten tarvitse ikinä vaihtaa koulua. Mitä teen? Erotako tässä pitää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on aina halunnut tuota niin luulis että olis tehty suunnitelmia ja töitä sen eteen että unelma toteutuu? Eikä vaan yhtäkkiä aleta kiukuttelemaan kun ei toteudukaan itsestään ilman uhrauksia.

Vierailija
22/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on pointtinsa. Kaupunkiympäristö voi stressata ihmisiä todella paljon - halutaan kokeilla muuta, mutta taas toiset haluavat asua kaupungissa eri syistä. Ehkä mies voi hankkia pienen talon maalta ja sinä asut kaupungissa lasten kanssa. Luultavasti videopuhelut auttavat häntä kommunikoimaan lasten kanssa ja sellaisen matkan päästä mies kulkee, että pääsee tulemaan Turkuun esim. hotelliin. -En usko että sinä voit muuttaa mihin et halua. Ehkä ero sitten tulossa kun kumpikin haluaa asua eri paikassa? Ehkä se ei ole niin kauheaa, ellei ole elämäsi mies - vain eri unelmat. Häntä ei ulkomaat sitten kiinnostaneet. Ihminen joka on menettänyt kiinnostuksensa ankeaan tai aiemmasta muuttuneeseen kaupunkiin, tuskin saa siihen intoa takaisin. Sinulla on taas positiivinen tunne tai työpaikka siellä. Turun lähellä on maaseutua (n. 50-60km) jos kompromisseja tekee lasten näkemisen suhteen, että mies pääsee helpommin paikanpäälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon Turussa toinen muikku, joka aikoo julkistaa niiden suhteen.

Vierailija
24/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan turkulainen ei halua Hyrynsalmelle!

Vierailija
25/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perheellisilläkin saa olla unelmia, ei kaiken tarvii olla täydellistä ja loogista ja oppikirjan mukaan. Onhan noita maailman ympäri purjehtivia perheitä ym. Tottakai unelmia saa toteuttaa!

Mut ne päätökset pitää tehdä yhdessä. Jos teidän unelmat on ihan päinvastaiset niin voi olla että ero on lopulta ainoa ratkaisu ettei katkeroidu. Mut ehkä kannattaa keskustella jostain mökkiratkaisusta ekana?

Vierailija
26/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvulla on ollut siellä suunnalla sellainen erämökki jossa mies on jo lapsena viettänyt aikaa eli on tuttua seutua. Nyt mökki vaan on mennyt yhden sukulaisen haltuun eikä tämä lainaa sitä muille. Ap

Vierailija
27/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvulla on ollut siellä suunnalla sellainen erämökki jossa mies on jo lapsena viettänyt aikaa eli on tuttua seutua. Nyt mökki vaan on mennyt yhden sukulaisen haltuun eikä tämä lainaa sitä muille. Ap

No nyt kuulostaa siltä, että makes sense miehen ajatukset. Eli tietää ja tuntee jo paikan. Mitä miehesi on sanonut siitä, että ostaisitte oman mökin sieltä? Ei sinne nyt tarvitse olla muuttamassa kokonaan, kun arki pyörii hyvin Turussa.

Vierailija
28/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki olisi luonteva ratkaisu.

Mies kuulostaa vähän impulsiiviselta. Ehkä hänellä on joku kriisi meneillään elämässä ja lapsiperhearki tuntuu rasittavalta tms.

Vierailija
29/29 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Minäkin olen turkulainen ja minulla on kyllä ihan ajokortti ja auto. Niitä tarvitsen ihan päivittäin. Ja mitä mies tarkoittaa pikkupaikkakunnalla? Masku, Rusko, Nousiainen? Kyllä näistäkin kulkee busseja. Tietty oma auto olisi paras.

En ole ap, mutta olen asunut nelisenkymmentä vuotta Turussa eikä minullakaan ole ajokorttia. Ihan hyvin pärjää. Jos sinulla on joka päivä menoja, joita varten on pakko olla oma auto, niin ei se tarkoita, että kaikilla sellaisia olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme