Riitely parisuhteessa
Eli siis meidän parisuhteessa riidellään melko usein.Ärsyttää vaan kun en oikein pärjää naiselle riitelyssä! Hänellä sana hallussa, temperamenttinen, laskelmoiva.Usein riita päättyy kun en enään jaksa väitellä vastaan ja hän huomaa että olen alistettu.Mutenkä oppia riitelemään rakentavasti, etten heti luovuttaisi?
Kommentit (36)
En katsois enää päivääkään mykkäkoulua. Tiedän että jotkut naiset käyttää riitelyä parisuhteessa saadakseen asioita, mitä haluaa. Eli mitään oikeaa suuttumisen aihetta ei ole, se keksitään vaikka mistä. Yleensä nämä on suhteita, joissa nätti nainen hommannut laskelmoivasti jonkun alistettavan ressukan, joka tietenkin helposti ihastuu tämän saavuttamattomaksi luulemansa naistyypin edessä ja tekee ja ostaa kaiken, mitä leidi haluaa.
Lähipiirissä yksi tällainen Tinder-pari, jossa mies naisen vaatimuksesta lähes täysin eristäytynyt lähipiiristään ja alkanut velkaantua lepytelläkseen suurin piirtein väärän värisistä sukista suuttunutta ja päiväkausia mykkäkoulua pitävää neitokaista. Some (julkinen tottakai) täynnä siirappisia vuodatuksia ja kuvamateriaalia "rakkaudesta", kalliista lahjoista ym. Todellisuus onkin sitten vähän toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna akan räyhätä yksinään ja mieti haluatko oikeasti katsoa tuollaista rääkyvää mudelia.
Mistä riitelette?
Miksi sinun mielestäsi "akka" tässä rääkyy ja mies ei? Mies päinvastoin on niin halukas rääkymään että kyselee täältä neuvoja miten jaksaisi rääkyä kauemmin ja paremmin.
Tähän saakka ukko ei ole ilmeisesti saanut mitään sanaa väliin, joten tuskin tästä eteenpäinkään. Mamma siis määrää heillä humpan tahdin ja mies pompottaa juuri niin kuin hänen käsketään pomppia ja itkee sitten täällä kuinka asia on niin väärin. Onpa hieno suhde.
Etkö lukenut aloitusta? Ap sanoi että heillä riidellään usein. Riitaan tarvitaan aina vähintään kaksi ihmistä.
Ei muuten tarvita. Voin riidellä joskus vaikka autoni kanssa ja se onnistui hyvin. :) Jos tässä muija alkaa riitelemään, niin hän voi aloittaa riidan vaikka tyhjästä, koska toisen naama ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna akan räyhätä yksinään ja mieti haluatko oikeasti katsoa tuollaista rääkyvää mudelia.
Mistä riitelette?
Miksi sinun mielestäsi "akka" tässä rääkyy ja mies ei? Mies päinvastoin on niin halukas rääkymään että kyselee täältä neuvoja miten jaksaisi rääkyä kauemmin ja paremmin.
Tähän saakka ukko ei ole ilmeisesti saanut mitään sanaa väliin, joten tuskin tästä eteenpäinkään. Mamma siis määrää heillä humpan tahdin ja mies pompottaa juuri niin kuin hänen käsketään pomppia ja itkee sitten täällä kuinka asia on niin väärin. Onpa hieno suhde.
Etkö lukenut aloitusta? Ap sanoi että heillä riidellään usein. Riitaan tarvitaan aina vähintään kaksi ihmistä.
Ei muuten tarvita. Voin riidellä joskus vaikka autoni kanssa ja se onnistui hyvin. :) Jos tässä muija alkaa riitelemään, niin hän voi aloittaa riidan vaikka tyhjästä, koska toisen naama ärsyttää.
Kyllä muuten tarvitaan. Kertoo paljon sinun asenteestasi naisia kohtaan, että ajattelet "muijan" aloittavan riidan tyhjästä. Naisella kun ei sinun mielestäsi voi mitenkään olla oikeaa syytä olla vihainen jostain. Se on varattu vain miehille.
Vierailija kirjoitti:
En katsois enää päivääkään mykkäkoulua. Tiedän että jotkut naiset käyttää riitelyä parisuhteessa saadakseen asioita, mitä haluaa. Eli mitään oikeaa suuttumisen aihetta ei ole, se keksitään vaikka mistä. Yleensä nämä on suhteita, joissa nätti nainen hommannut laskelmoivasti jonkun alistettavan ressukan, joka tietenkin helposti ihastuu tämän saavuttamattomaksi luulemansa naistyypin edessä ja tekee ja ostaa kaiken, mitä leidi haluaa.
Lähipiirissä yksi tällainen Tinder-pari, jossa mies naisen vaatimuksesta lähes täysin eristäytynyt lähipiiristään ja alkanut velkaantua lepytelläkseen suurin piirtein väärän värisistä sukista suuttunutta ja päiväkausia mykkäkoulua pitävää neitokaista. Some (julkinen tottakai) täynnä siirappisia vuodatuksia ja kuvamateriaalia "rakkaudesta", kalliista lahjoista ym. Todellisuus onkin sitten vähän toisenlainen.
Somen ABC: Mitä "julkisempi" parisuhdelörpöttely sitä huonompi suhde on. Melkein aina tuollainen parisuhteen jatkuva glorifiointi tarkoittaa huonoja aikoja. Enkä nyt tarkoita niitä, jotka puhuvat puolisostaan ehkä kerran viikossa, vaan niitä, jotka melkein päivittäin suoltavat rakkaudenosoituksia.
Jos et ole onnellinen suhteessa, kannattaa erota.
Jos haluat pelastaa sen, niin yritä selvittää erimielisyydet keskustelemalla rakentavasti.
Nyt aloituksesi kuulostaa puolisoa vättelevältä, kun annat ymmärtää hänen riitelevän huvikseen ilman, että hänellä olisi valituksiin mitään oikeaa syytä. Eli tulkitset 'riitelyn' valtapeliksi, etkä näe niitä asioita hänen puheensa takana.
Anna tähän muutama konkreettinen esimerkki siitä, mistä hän on 'riidellyt', niin voimme arvioida tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän pysyä mahdollisimman rauhallisena ja aloittaa lauseita ”Minusta tuntuu..”-tyylillä. Yritän myös olla kaivelematta menneitä tai loukkaamatta tarkoituksella. Oon ennen ollut melkoinen mököttää, mut tarkastelemalla sitä, kuinka voisin itse toimia paremmin on kehittänyt ainakin minua. Puolisoni taas saattaa suuttua niin että tavarat lentelee, hän huutaa ja käyttää mahdollisimman loukkaavia sanoja sekä uhkaa erolla. Oon oppinut pysyy näistä huolimatta riitatilanteissa melko rauhallisena. Koska me voidaan vaikuttaa vaan siihen kuinka itse toimitaan ja reagoidaan.
En ymmärrä näitä tavaroiden viskojia ja loukkaavien sanoja käyttäviä ollenkaan. Varsinkin tavaroiden viskojat ovat jotenkin niin naurettavia ja noloja prinsessoja, että heidän kimityksensä alkaisi jo naurattamaan! Paras olisi melkein ottaa videolle koko nolo riehuminen ja käyttää sitä todistusaineistona tyyppiä vastaan.
Sama on loukkaavien sanojen esittäjällä, videolle vain kaikki ja keskustelette sitten rauhallisempaan aikaan hänen sanomistaan sanoista. Ne sanat ovat aika usein valitettavasti juuri niitä mitä toinen oikeasti ajattelee. Ei hän niitä turhasta siihen riitaan keksinyt, vaan jos saat kuulla olevasi vaikka löysämulkku, niin se on suoraan ammuttu totuus.
Asiat eivät tavaroita lapsellisesti viskoen muuksi muutu ja löysyys kovene kun asian kiljuu ääneen. Jos nainen ei siis opi riitelemään kauniimmin ja aikuismaisesti, niin jättäisin tuollaisen hemmotellun prinsessan. Tuskinpa hän on riitojen ulkopuolellakaan mikään kummoinen ystävä, jos hän on vihollisena tuollainen sairas peto.
Videolle en viitsisi koskaan ottaa, mutta nauhoittanut olen, jos tarvitsen joskus todistusaineistoa. Mistä oletus, että puhun riehuvasta naisesta? Olen itse nainen ja puolisoni on mies. Miehessäni ja suhteessamme on niin paljon hyvää, etten haluaisi jättää sen vuoksi, että toisella on ongelmia hallita käyttäytymistä vihaisena. Henkistä väkivaltaa se kyllä on, mutta pärjään sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän pysyä mahdollisimman rauhallisena ja aloittaa lauseita ”Minusta tuntuu..”-tyylillä. Yritän myös olla kaivelematta menneitä tai loukkaamatta tarkoituksella. Oon ennen ollut melkoinen mököttää, mut tarkastelemalla sitä, kuinka voisin itse toimia paremmin on kehittänyt ainakin minua. Puolisoni taas saattaa suuttua niin että tavarat lentelee, hän huutaa ja käyttää mahdollisimman loukkaavia sanoja sekä uhkaa erolla. Oon oppinut pysyy näistä huolimatta riitatilanteissa melko rauhallisena. Koska me voidaan vaikuttaa vaan siihen kuinka itse toimitaan ja reagoidaan.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Miksi siedät puolisolta tuollaista käytöstä?
Valitettavasti meillä on lapsi. Siedän tuollaista käytöstä siksi koska suhteessamme on niin paljon hyvää. Ehkä olen myös vähän läheisriippuvainen, kun siedän henkistä väkivaltaa.
Jos haluaa parisuhteen pitää taajasta riitelystä huolimatta, suosittelen jonkinlaisen parisuhdeneuvojan pakeille menemistä. Sellaisen, joka opettaa teidät riitelemään rakentavasti - kyllä kuulostaa toisessa osapuolessakin olevan korjaamisen varaa.
Turha riitely vähenisi merkittävästi sillä kun ihmiset oppisivat arjen keskellä puhumaan toisilleen ja kertomaan omista tunteista.
Keskustelu on ihan erilainen kun se käydään siinä hetkessä "minusta tuntuu ikävälle kun...." kuin silloin kun sitä puidaan omassa mielessä raivoon saakka ja joskus väsyneenä ja ärtyneenä lasketellaan karjumalla miten "sinäkin olet aina tollanen mulkku ja asia x vituttaa minua ihan stanasti".
Ja kummasta arvelette olevan enemmän hyötyä?
Toista ei voi pakottaa muuttumaan, mutta omaa käytöstä muuttamalla se toinenkin voi hiljakseen seurata esimerkkiä.
En silti sano, että itsekään aina tähän pystyisin ja välillä ei vaan just sillä hetkellä osaa pukea asioita sanoiksi. Mutta ei meillä kyllä mitään riitelyäkään usein ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somen ABC: Mitä "julkisempi" parisuhdelörpöttely sitä huonompi suhde on. Melkein aina tuollainen parisuhteen jatkuva glorifiointi tarkoittaa huonoja aikoja. Enkä nyt tarkoita niitä, jotka puhuvat puolisostaan ehkä kerran viikossa, vaan niitä, jotka melkein päivittäin suoltavat rakkaudenosoituksia.
Tämä!
Tässä seurannut erästäkin pariskuntaa, jossa ensin ukko lähti vieraan matkaan kunnes muutaman viikon päästä meni häntä koipien välissä anelemaan pääsyä kotiin. Rouva otti miehen takas ja siitä alko sellanen rakkaustulva näiden somessa, että heikompaa vois hirvittää. Niin naurettavaa touhua 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Miksi siedät puolisolta tuollaista käytöstä?
Valitettavasti meillä on lapsi. Siedän tuollaista käytöstä siksi koska suhteessamme on niin paljon hyvää. Ehkä olen myös vähän läheisriippuvainen, kun siedän henkistä väkivaltaa.
Henkisestä väkivallasta on vain hyvin hyvin pieni matka fyysiseen väkivaltaan. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiraukka. Äiti on läheisriippuvainen nytkin ja hellan välissä oleva lapanen ja isä väkivaltainen rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä on suhteita, joissa nätti nainen hommannut laskelmoivasti jonkun alistettavan ressukan.
Kannattaa tosiaankin valita puoliso pelkän ulkonäön perusteella. Hyvä pojat! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"meidän parisuhteessa riidellään melko usein.Ärsyttää vaan kun en oikein pärjää naiselle riitelyssä! Hänellä sana hallussa, temperamenttinen, laskelmoiva."
Laskelmoiva nainen? Laskelmoiva ja temperamenttinen, riitelee usein? Minkälaisia riita ne ovat, miten ne alkavat, mistä aiheesta ja minkälainen nainen on riitojen välillä? Tuleeko riitojen jälkeen asioihin mitään muutoksia vai jatkuuko arki samanlaisena? Kuinka vanhoja olette ja kauan olette olleet yhdessä?
Arjen pikkuasioista.Jos minulla on asioista oma käsitykseni, niin hänellä aina parempi!Ruvennut välttelemään riitoja nykyisin kun en vaan pärjää.Ikää itsellä 35 ja naisella 30v.
Välttely ei ainakaan auta. Voi olla, että nuo arjen pikkuasiat ovat jäävuoren huippu, ja todellinen riidan syy on muualla, jopa täysin sinusta riippumaton juttu, joka ärsyttää naistasi, mutta satut olemaan ukkosenjohdatin. Tai sitten naisesi yrittää saada sinua reagoimaan. Näitäkin on nähty.
Itse en katselisi päivääkään moista käytöstä (olen nainen). En ymmärrä muutenkaan parisuhteessa riitelyä. Miksi toisen mieli pitää pahoittaa, olla loukkaava tai ilkeä?
Meillä ei ole riidelty juurikaan, arjen pikkuasioista on aina pystytty sopimaan ja suurista linjoista ollaan suunnilleen samaa mieltä. Jos ei olla, niin sitten ei olla, eikä siitä kannata aloittaa kiistelyä, kumpi on oikeassa. Sellaisessa riidassa on vain häviäjiä.
Mutta kyllä ihmisen pitää itseään puolustaa, eikä antaa toisen talloa.
No hohhoijaa. Olet ilmeisesti juuri se kiljukaula lautasia viskova marttyyriprinsessa kun noin kolahti. Aikuistu hyvä ihminen, opettele sanomaan asiasi mietittynä ja ratkaisuehdotuksen kanssa. Surua ja pelkoa saa tietenkin tuntea, mutta ne ovat räjähtävään vihaan verrattuna täysin erilaisia tunteita. Jos et asiaa tajua, niin se on sinun ongelmasi.