Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 18-vuotiaanne tulevat baarista kotiin?

Vierailija
12.10.2019 |

Erityisesti silloin, kun lähellä kotia ei asu kavereita ja tullaan yöllä?

Mietin, miten ohjeistaisin 18-vuotiastani liikkumaan. Täytti juuri 18.

Takseja on varmaan edelleen vaikea saada? Onko turvallista jonotella taksia pitkä ika yksin ja tuleeko siinä sitten ohitetuksi yksinäinen tyttö?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se taksi turvallisin, eikä siinä oottamisessa oo mitään ongelmaa  kunhan on tarpeeks päällä. Bussilla kulkisin ite jos vielä siihen aikaan menis.

Vierailija
22/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla tai yöbussilla tai jää bilepaikkaan/kaverille yöksi. Olen myös hakenut tai maksanut pihassa taksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi taksia nykyisin jonosta. Siellä voi olla vaikka mitä takseja joukossa eli teipit näyttävät siltä että olisi lähitaksin tai taksi Helsingin taksi mutta ei olekaan vaan pimeä. Näitä on valitettavasti ollut.

Tytölle jonkun tietyn taksiyrityksen appi kännykkään ja tilaa sitä kautta taksin. Appiin jää tieto taksin numerosta (ja samalla kuljettajasta) ja voi olla varma että tuleva taksi on oikeasti ko. yrityksen kuljettajan taksi.

Vierailija
24/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku kuskina siinä kaveriporukassa..taksi maksaisi n. 30e.

Vierailija
25/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Helsingissäkö tämä? Vai miksi niin vaikea saada taksi. Ainakin meillä päin taksin saa aika helposti, paitsi vappuna, uutena vuotena ja pikkujouluaikaan.

Vierailija
26/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taksilla kulkemisessa mitään ongelmaa ole. Siis jos siihen on varaa.

Eikö taksijonot ole enää riitaisia kiilaavia humalaisia täynnä, kuten minun nuoruudessani.

Ne jonot johtuivat silloin siitä että autoja ei ollut tarpeeksi mutta Nykyään niitä on niin paljon että juuri kukaan ei tarvitse jonottaa sen kun istuu tolpalla autoon.

Vierailija
27/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi taksia nykyisin jonosta. Siellä voi olla vaikka mitä takseja joukossa eli teipit näyttävät siltä että olisi lähitaksin tai taksi Helsingin taksi mutta ei olekaan vaan pimeä. Näitä on valitettavasti ollut.

Tytölle jonkun tietyn taksiyrityksen appi kännykkään ja tilaa sitä kautta taksin. Appiin jää tieto taksin numerosta (ja samalla kuljettajasta) ja voi olla varma että tuleva taksi on oikeasti ko. yrityksen kuljettajan taksi.

Ohhoh! Tämäkin vielä.

Mutta ainakaan ennen eivät taksit suostuneet tulemaan keskusta-alueella baarien lähelle yöllä, vaan vaativat menemään jonoihin tolpille.

Onko tilanne muuttunut?

Ap

Vierailija
28/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että kun olin itse nuori 18-v, niin ajoin kännissä autolla baariin ja takaisin. Tämä siis Helsingin lähiöstä keskustaan. Tätä tapahtui usein, tai meillä vuoroteltiin, kuka aina kännissä ajoi. Ihme, että ei mitään sattunut koskaan. Tämä tapahtui 90-luvulla. On minulla kyllä nuoruudesta ainakin neljä törkeää rattista ja samoin kavereillekin niitä kertyi.

Vierailija
29/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taksilla kulkemisessa mitään ongelmaa ole. Siis jos siihen on varaa.

Eikö taksijonot ole enää riitaisia kiilaavia humalaisia täynnä, kuten minun nuoruudessani.

Ne jonot johtuivat silloin siitä että autoja ei ollut tarpeeksi mutta Nykyään niitä on niin paljon että juuri kukaan ei tarvitse jonottaa sen kun istuu tolpalla autoon.

Onko siis niitä perinteiisäkin takseja tarpeeksi?

Tulevatko nykyään kutsusta ravintolan eteen sulkemisaikaan?

Vierailija
30/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa ihmeessä alapeukkunne.

Vierailija
31/32 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ravintoloista kotiinpaluu on kyllä erittäin ikävää.

Erityisesti nykyään, kun kaupungilla maleksii tuntemattomampaa porukkaa.

Puolison etsinnässä nuorella ihmisellä tuo lienee usein pakollinen vaihe. Itse löysin siippani ravintolasta ja niin löysi moni tuttunikin. Heistä moni kävi vain jotain 5 kertaa ravintolassa ja sitten tärppäsi se aviopuoliso.

Vierailija
32/32 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takseja vaikea saada? Missä asutte?

Itse tulin aina taksilla baarista kotiin 18-vuotiaana, ja tulen edelleen. Ei minua ole koskaan taksijonossa kukaan ohittanut. Jos on koittanut niin olen tehnyt selväksi ketä on vuorossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi