Miksi niin moni "eloveenan vaalea" värjää hiuksensa mustiksi?
Kommentit (18)
totta. harmittaa ihan kun veljen tyttärellä niin kaunis hunajanvaalea tukka, ja mustaksi laittoi. ei käy yhtään, ja kasvotkin näyttää niin kalvakalta kun on luonnostaan vaalea.
Pienelläkin päivetyksellä mustat hiukset on tosi nätit. Sopii upeasti vieläpä kaikenväristen silmien kanssa!
Sitten kun tulee vielä vaalea juurikasvu pikimustaan tukkaan, niin näyttää ihan kaljuuntuneelta. Siihen päälle vielä sävy-sävyyn pikimustat palkkikulmakarvat. Ja käsivarret täyteen tatuointeja. Hui!
Vaalea juurikasvu mustaksi värjätyissä hiuksissa, jakaus keskelle päätä ja feikki spedetukka on valmis.
Ei täällä hienommilla alueilla todellakaan.
Jotain maalaisjunttien juttuja tai slummien kasvattien. Tyttäreni käy Norssia ja yhtä ainutta tuollaista ei näy ja vielä vähemmän tietysti omassa ikäluokassani.
Ne ei vaan tajua. Pitää olla aika kova meikki että näyttää miltäkään. No noita-akka lookki se kyllä on. Joku ruskeakin paljon parempi.
Jotenki suomimuijat ei tajua miten kaunis se vaalea on ja harvinainen maailmassa. Monilla myös kaunis lasinnen kiiltävä hius.
No niinhän ne myös tummat blondaa. Joillekin vaan se erilainen kuin oma on se ihanne
Vierailija kirjoitti:
Jotain maalaisjunttien juttuja tai slummien kasvattien. Tyttäreni käy Norssia ja yhtä ainutta tuollaista ei näy ja vielä vähemmän tietysti omassa ikäluokassani.
Tätä on alapeukutettu, vaikka tämä on totuus ja olin juuri tulossa sanomaan samaa. Olen tosin itse 25-vuotias nainen, enkä ole käynyt Norssia.
Lienee suomalainen ja erittäin merkillinen tapa. Ulkomailla ei juurikaan näy.
Sun takiasi, tavallaan.
Vaaleuteen liitetään tosi paljon merkityksiä jotka tulee toissa vuosisadan kansallisromantiikasta 1900-luvun eugeniikan kautta. Ihan tuntee olonsa myyntitavaraksi, käveleväksi pllu-kohtu-tissitelineeksi, synnytyskoneeksi, lihapalaksi, ntsien propagandajulisteen viljapellossa seisovaksi hahmoksi. Odotetaan samanlaista käytöstä kuin tuon ajan ihannenaiselta, joutuu mummojen, vaarien, setien, tätien ja taantumuksellisten poikien huomion kohteeksi. Tosi vastenmielisellä ja manipulatiivisella tavalla ohjataan tottelevaisuuteen ja sovinnaisuuteen, kehutaan kaikkea, missä sattumalta on toiminut tämän naismallin mukaan ja tungetaan muottiin. Joutuu kuulemaan paljon niiden tyttöjen panettelua jotka tekee mitä tahtoo ja jotka pitää arvokkuudestaan kiinni.
Ulkomuodolla ilmaistaan ja rakennetaan omaa identiteettiä ja vahvojen ulkoa päin tulevan leimojen vastustaminen on vaikeaa. Helpompi vaan muuttaa se leimaava ulkomuotoseikka. Jos ei satu tykkäämään vaaleista hiuksista itse (käytännössä kun, koska tällaiset esteettiset mieltymykset määräytyy alitajuisesti melkein yks-yhteen niihin liittyvien sosiaalisten merkitysten perusteellla) niin ei tarvitse edes luopua mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on alapeukutettu, vaikka tämä on totuus ja olin juuri tulossa sanomaan samaa. Olen tosin itse 25-vuotias nainen, enkä ole käynyt Norssia.
Faktoja voi ihan hyvin alapeukuttaa jos ne on esitetty kuvottavan arvomaailman läpi suodattuneessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
totta. harmittaa ihan kun veljen tyttärellä niin kaunis hunajanvaalea tukka, ja mustaksi laittoi. ei käy yhtään, ja kasvotkin näyttää niin kalvakalta kun on luonnostaan vaalea.
Miksi sua harmittaa kun nuori nainen tekee kehollaan ja ulkomuodollaan mitä itse haluaa?
Koska se musta väri on vaan ruma jos oma hiusväri on vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Koska se musta väri on vaan ruma jos oma hiusväri on vaalea.
Mutta miksi sua harmittaa että joku haluaa näyttää joltain mikä susta on rumaa?
Oisko jos se fanittaa jotain alakulttuuria, on rock gootti tai hevihenkinen! Siksi mulla oli kaikkia väre teininä päässä, nykyään oma aito vaalea taas.
Toisaalta komppaan myös sitä että ei ns paremmissa piireissä näe tuota niin paljon tai kouvolatukkaa. Ehkei aina liity musamakuun. Jotkut ihailee latinotyyliäkin tietysti
on kyllä hirveän näköstä.
vielä kun se juurikasvu alkaa tulla.
ihan eri asia toisinpäin.
Kalvakka näppynaama ja pikimustat hiukset on turhan monen nuoren ihanne.
Kuin eläviä ruumiita katselisi.