Yksin oleminen ja yksinäisyys on kaksi eri asiaa
Kommentit (7)
Yksinäisyys on tunne eikä fyysinen olotila kuten yksin oleminen. Jollain voi olla perhe, mutta tuntee itsensä silti yksinäiseksi. Joku voi kuulua useampaakin porukkaan, mutta tuntee itsensä niissä aina ulkopuoliseksi ja siten yksinäiseksi.
Onko yksinäisyys sitten aina ei-toivottu kokemus? Eikö joku voi haluta juuri yksinäisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys on tunne eikä fyysinen olotila kuten yksin oleminen. Jollain voi olla perhe, mutta tuntee itsensä silti yksinäiseksi. Joku voi kuulua useampaakin porukkaan, mutta tuntee itsensä niissä aina ulkopuoliseksi ja siten yksinäiseksi.
Robin Williams sanoi: "I used to think that the worst thing in life was to end up alone. It's not. The worst thing in life is to end up with people who make you feel alone."
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Onko yksinäisyys sitten aina ei-toivottu kokemus? Eikö joku voi haluta juuri yksinäisyyttä?
Yksinäisyyden tunteeseen liittyy toive ja halu olla muiden ihmisten kanssa. Tarve tuntea olevansa jollekin tärkeä ja merkityksellinen. Ihminen, joka viihtyy mainiosti yksin eikä kaipaa muiden ihmisten seuraa, ei tunne itseään yksinäiseksi.
Mä elän yksin, ja se on yksi suurimmista suruistani. Olen lähes aina myös yksinäinen. Joskus on ihan mukavaa olla yksin, mutta yksinäisyys ei ole minun mielestä milloinkaan mukavaa.
up