Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikeankokoisten lastenkenkien osto on niin vaikeaa?

Vierailija
11.10.2019 |

esim Vikingillä on mallista riippuen eri pituus samassa koossa. Jos pohjallista ei saa irti, niin mittaus on hankalaa. Jos taas leikkaat jalan mallin mukaan pahviläpyskän, niin vaikea on kenkään käsi saada sisään tungettua, jotta saa koeteltua pituuden. Vinkkejä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Reiman kengät lapselleni, ihan ensimmäiset meillä tuota merkkiä. Pohjallinen lähti helposti irti ja siihen oli piirretty viiva, johon kohtaan varpaiden piti tulla, että kenkään jää tarpeeksi kasvunvaraa, mutta ei ole liaan isokaan. Itkin melkein onnesta. 😍

T. Kenkien ostaminen on helvetistä

Vierailija
2/8 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut asian kahdella mittarilla. Toisella voi mitata lapsen Jalan ja toisella kengän sisämitan. Nyt on helppoa.

Tän tyyliset:

https://feetlet.fi/tuotteet/hoitoaineet-ja-tarvikkeet/jalkamitat/

Ei tarvi arvailla tai repiä pohjallisia. Pohjallinen ei edes kerro totuutta kengän sisäpituudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi linkin kaksi ekaa mittaria siis on meillä, tai siis saman laiset.

Vierailija
4/8 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä haastavaa on ilman tarkoitukseen suunniteltuja mittoja. Eri mitat saman koon kengis selittyvät eri käyttökohteilla. Kesäkengässä on korkeintaan ohut sukka, mutta talvikengässä pitää olla lämpöä tuovaa ilmavuutta ja tilaa paksulle villasukalle.

Vierailija
5/8 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ratkaissut asian kahdella mittarilla. Toisella voi mitata lapsen Jalan ja toisella kengän sisämitan. Nyt on helppoa.

Tän tyyliset:

https://feetlet.fi/tuotteet/hoitoaineet-ja-tarvikkeet/jalkamitat/

Ei tarvi arvailla tai repiä pohjallisia. Pohjallinen ei edes kerro totuutta kengän sisäpituudesta.

Kiitti vinkistä. Toi olisi varmaan hyvä, hintaa tietty vähän, mutta saattaa maksaa itsensä takaisin virheostosten vähenemisenä. Koko illan oon mittaillut ja tuskaillut ja ihmetellyt mittoja, tarvitaanko uusia talvikenkiä ym. Voi elämän kevät!

Ap

Vierailija
6/8 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo isoja mutta koko lapsuus pärjättiin niin että käveltiin läheisen kauppakeskuksen K kenkäkauppaan jossa myyjän avustuksella valittiin oikea koko. Ikinä ei tullut huteja. Jossain vaiheessa muutimme kauemmas mutta kenköostokset tehtiin edelleen tuossa tutussa kaupassa.

Ja ennenkuin joku rupeaa moittimaan tapaa turhan kalliiksi kerron että vaateista iso osa ostettiin kirpparilta.

Vierailija
7/8 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen jalan voi tietenkin mitata muutenkin kuin mittarilla. Ensin kantapäät seinää vasten ja paperi jalkojen alle. Piirtää viivan pisimmän varpaan eteen ja mitta seinästä viivaan. Mä olen vaan kokenut ton mittarin helpommaksi.

Kenkäkaupassa ammattitaitoisen myyjän avustuksella uuden kengän osto on tietenkin hyvä ratkaisu, mutta sen selvittäminen onko käytössä oleva kenkä vielä hyvän kokoinen, on tuo kenkämittari oiva apuväline. Jalkamittarin oston voi välttää mittaamalla jalka muilla konsteilla.

Olen myös tykännyt suoerfitin kenkiä ostaa netistä kun niillä on se "standardoitu" kenkäkoko. Nettisivuilla syöttää laskuriin jalan pituuden ja laskuri ilmoittaa oikean koon. Aina on saanut oikean kokoiset kengät. Ja semmoisen havainnon olen tehnyt, että jolly roomin sivuilla on hyvin ilmoitettu kenkien sisämitat. Sieltä käyn vakoilemassa jos haluaa netistä tilata jotain heillä myynnissä olevaa kenkää. Usein jolly roomista tilaakin kyllä kun siellä on alennuksessa kenkiä.

Vierailija
8/8 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just tulossa sanomaan samaa kuin 7. Just tilasin molemmille muksuille talvikengät Jollyroomista, ja molemmille tuli oikean kokoiset, eli ne ilmoitetut mallikohtaiset koot piti hyvin paikkansa. Mittasin jalat tolla seinää vasten -metodilla ekaa kertaa, yleensä olen piirtänyt jalan kuvan paperille kun lapsi seisoo siinä, ja mittaillut siitä. Pahvimetodia (pitää olla riittävän paksu ja jämäkkä pahvi) olen yleensä käyttänyt kenkäkaupoissa, meidän muksuja ei vois vähempää kiinnostaa kenkien kokeileminen kaupoissa... ja ostan vain merkkejä, joista pohjallinen lähtee irti. Vain halpiksissa se on liimattu yleensä, ja niitä en halua ostaa enää muutenkaan muutaman huonon kokemuksen vuoksi. En tee mitään kengillä jotka hajoaa viikossa... hyväksi todettuja merkkejä meillä Viking ja Geox, Eccoa ostettiin silloin kun lapset oli pienempiä ja se oli kanssa hyvä. Nyt ostin ekaa kertaa Nordbjörn (?) merkkiset, joita vissiin saa vain Jollyroomista, oikein hyvältä vaikuttaa, kestävyys jää nähtäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä