Olisitko valmis asuttamaan apua tarvitsevia?
Nyt kun on 100 000 pakolaista tulossa suomeen ja ei ole kaikille turvataloja, niin antaisitko omasta, jos pyydetään kansalaisilta apua?
Kommentit (29)
Korvausta vastaan voisin harkita luovuttavani pari huonetta vaikkapa äidille ja parille lapselle, tai avioparille jolla yksi pieni lapsi. Kunhan on perumismahdollisuus, jos ei synkkaa.
Tulokkaita on miljoonia. Yksi joka talouteen! Mitään tukea on turha maksaa koska verovaroistahan kaikki maksetaan.
Ehkä, jos tulija olisi ihan oikeasti avuntarpeessa, eikä elintason perässä tuleva.
En. En halua sukulaisiakaan yökyliin, saati jotain vierasta meille asumaan.
Ei kaikki rikollisia ole, on siellä osa ihan kunnollisiakin
Olisin, jos olisivat nainen ja korkeintaan pari lasta. Vierashuone on tyhjä.
Ehkä, mutta talon ehdoilla. Sen lauluja laulat kenen ruokaa syöt, jne.... voisi oĺla hauskaakin
Kun sais opettaa talon tavoille.😯
En ottaisi partalabsia vaikka maksettaisiin kymppitonni kuussa. Jonkun söpön tytön voisin adoptoida mutta eihän niitä tänne tule kuitenkaan.
Ehkä, jos saisin itse valita majoittujan, eikä se maksais mulle mitään.
En ottaisi. Vain jos asuisin isossa talossa / asunnossa, jonka pohjaratkaisu sopisi soluksi, järjestely olisi määräaikainen siten, että tietäisin, milloin se päättyy, minun ei tarvitsisi kohteliaisuuksien ja käytännön asioiden lisäksi puhua heidän kanssaan ja saisin siitä rahakorvauksen, niin suostuisin.
Yksityisyys ja rauha ovat minulle tärkeitä. Siitä siis johtuisi, etten haluaisi olla tekemisissä enempää kuin on välttämätöntä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen valmis auttamaan, jos eivät ole persuja.
Jonkun naisen voisin ottaa. Miehistä seuraa kumminkin vain hankaluuksia.
Kyllä auttaisin ja osan kodista antaisin heidän käyttöön, niin kuin teki molemmat isovanhemmat, kun Suomi joutui sotaan ja Karjalan siirtolaiset asutettiin ympäri Suomea. Heillähän rajan taakse jäi koti ja tavarat ja heidän hyvinvointinsa ja ruoka oli vieraiden ja tuntemattomien ihmisten käsissä.
Isovanhempani antoivat jopa maa-alueita ja rakennustarvikkeita, jotta myöhemmin talkoovoimin rakensivat talonsa.
Ja sitä kutsuttiin solidaarisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, jos saisin itse valita majoittujan, eikä se maksais mulle mitään.
Kaikki valitsevat vuorotellen kotouttajan. Viimisestä vedetään tikkua.
80% tulijoista on komeita nuoria miehiä.
Suurin osa monitoimiosaajia ja ahkeria työmiehiä. Sinkkunaisille unelmien täyttymys.
En. En pysty nukkumaan missään missä on vieraita ihmisiä samassa tilassa. Olen muutenkin huonouninen joten en nukkuisi suunnilleen ollenkaan.
Voisin antaakkin mutta en tikkuani anna yhdellekkään kotimaan p a k o l a i s e l l e paimentolasta ja niitä on jo suomessa.
Asun pienessä yksiössä. Voisin majoittaa komean miehen sopivaa rahasummaa vastaan. T. 56v, tanakka täti.
Jos saan tukea valtiolta siitä esim 300-400 euroa per kk. Miksei?