Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GDPR Suomessa vai?

Vierailija
10.10.2019 |

Törmäsin vähän outoon tilanteeseen enkä suoraan sanottuna ole ihan tyytyväinen. Menikö teidän mielestä oikein?

Tilasin kaupasta X tuotteen Y. Nouto liikkeestä, tuotteen saa henkkareita vastaa. Tässä oli heti ensimmäinen outous. Olen toisessa (useammassa) liikkeessä saanut tilatut tai varatut tavarat ihan pelkällä nimellä tai kuittia näyttämällä. Kyseessä siis
muutaman kympin arvoinen tilaus. Eli mitä hittoa joku rättikauppa tai vastaava tekee henkkareilla?

Sitten se isompi ongelma. Myyjä alkoi näpytellä sotua koneelle jolloin kysyin mihin sotua käytetään. Jotain epämäärästä sössötystä tuli vastaukseksi johon sanoin että kiellän tallentamasta henkilötietojani heidän järjestelmään. Pahoin pelkään että mun tiedot jäi sinne. Eikö mulla ole oikeus nähdä itsestäni tallennetut tiedot ja vaatia niitä poistettavaksi? Nyt joku määkii ettei tommosella ole merkitystä. Kyllä on ja sietäisi sinunkin olla asiasta tietoinen. Ensinnäkin en halua että musta on kymmeniä turhia rekisteritietoja tahoilla joille mun henkilötiedot ei kuulu vähääkään. Toiseksi ei ole kerta tai kaksi kun heikosti suojatut järjestelmät hakkeroidaan ja tiedot vuotaa nettiin ja/tai myydään rikollisille.

Mitä tekisit tilanteessa ja mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi