Paljonko on teille tullut ensimmäisitä painoa,jos paino ollut normaali rajoissa ennen odotusta?
Itselleni tuli ekasta raskaudesta melkein 35kg painoa...
Eikä syytä nopeaan painon nousuun löytynyt...?
Toisita ei ole noussut normaalia enempää eli 12-8 kg.
Kommentit (14)
Ekassa raskaudessa painoindeksi oli alussa 23 ja painoa tuli 6kg.
Nyt tokassa painoindeksi oli alussa 19,5 ja painoa on nyt tullut 10kg.
Rianna rv39+1
BMI ennen raskautta 22.
Toista odotan ja paino on noussut heti alkuun vielä enemmän kuin esikoisesta, nyt lähtöpaino oli 3kg vähemmän kuin ekasta...
Nyt toisen raskauden alkaessa BMI oli 24 ja toistaiseksi näyttää kertyvän samaa tahtia kuin ensimmäisessä: menossa rv24 ja melkein 10 kiloa tullut...
Painoindeksi oli ennen raskautta 21. Toisesta kiloja kertyi vähän päälle 17kg painoindeksin ollessa 20,3.
Ensimmäisessä raskaudessa BMI oli 20 ja raskauden aikana kiloja tuli 25. Toisessa raskaudessa BMI edelleen oli 20 ja kiloja tupsahti 20. Eli meikämanne kyllä kerää kaiken mahdollisen laardin ympärilleen raskaana ollessaan! Onneksi kuitenkin nuo extraläskit tuntuu lähtevän imetellessä...
Puolet tuosta oli pelkkää läskiä ja paljon myös turvotusta. Ihan oma mokahan tuo läskin kerryttäminen oli, söin ilman mitään kontrollia.
En edes pahemmin mässäilly, mutta jostain ne kilot vaan tuli, tosin turvotusta oli paljon. Viikon aikana sairaalaan jäi n. 12kg, tai no 3700g tuli mukaan kotiin :-). Saas nähdä kuinka nyt käy...
esikoista kun aloin odottaa painoin 51kg ja ku menin synnyttämään niin painoni oli 74kg! Nyt odotan tokaa ja lähtöpainoni oli 64kg ja nyt puolessa välissä raskautta painan vaan 64,5kg
Tosin tuo BMI ei kerro ihan kaikkea- ennemminkin pitäisi kysyä rasvaprosenttia:). Mulla se oli tuolloin 21, olin pelkkää lihasta ja luuta, vaikka painoinkin suht paljon.
Nyt toista lähtiessä odottamaan elopainoa +5 edelliseen ja painoa kertynyt n. 12kg, rv 34+6
ja BMI oli raskauden alussa 21 (lähtöpaino 53 kg).
Tässä raskaudessa painoa näyttää kertyvän vähän enemmän, eli nyt rv:llä 29 painoa on tullut vajaa 6 kiloa ja loppua kohdenhan se nousee vielä selkeämmin. Tosin nyt olen liikkunut selvästi vähemmän (mm. vuodosta johtuva kuukauden rasituskielto ekassa kolmanneksessa jne) ja tää siitepölyaika on pakottanut pysyttelemään muutenkin sisätiloissa.
En tiedä, miten loppuraskauden ajankohta vaikuttaa painonnousuun? Eli ekassa raskaudessa vauva syntyi marraskuussa ja nyt LA on elokuussa. Kesän helteet vois kuvitella lisäävän esim. turvotusta, mene ja tiedä?
Kerttukasperi rv28+4
Eka raskaudessa tuli painoa 7.5 kg. Toisessa sitten 6 kg (tosin oli välillä korkeampi mutta loppuraskaudessa putosi).
Muutoin olen huomannut että lastensaanti on oiva keino pudottaa painoa pysyvästi. Ensimmäisen raskauden alkaessa paino 67 kg, toisen raskauden alkaessa 64 kg ja kolmannen alkaessa (päättyi keskenmenoon) paino 62 kg.
Eli jos tässä vielä pari pyöräyttää, niin missin mittoihin pääsee. Toisaalta kyllä rinnat ja vatsanahka ei sitten enää ole missikelpoisia =)
..ekassa raskaudessa painoa tuli 7,5kg ja nyt toisen aikana rv:lla 23 painoa tullut 4kg. Ekassa raskaudessa viimeisen kuukauden aikana painoa lähti 2,5kg koska raskauden ajan mieliteko oli 1kg porkkanoita joka päivä. Sama mieliteko on palannut ja muutenkin syön vaan kaikkea terveellista kun sitä tekee vain mieli, salaatin lehtiä, tomaattia, kurkkua ja täysviljaleipää. Mutta silti masu on IHAN erilainen kuin ekalla kerralla, noussut paljon ylemmäs ja nyt kun 4kk vielä jäljellä, luulen että painoa tulee enemmän, ellei lopuksi taas paino tipu pitkien lenkkien ja porkkanoiden vuoksi;) Mulla tosiaan ekan aikana kunto ja olo oli loppua kohden aina vaan parempi, kun keskivaiheilla ei jaksanut tai pystynyt tekemään juuri mitään. Nyt taas sama eli nyt tuntuu raskaalta pienikin lenkki, mutta josko taas loppukesästä alkaisi lenkki maistua!
Eka raskaus toi n. 12kg lisää painoa josta kaikki meni pois. Silloin Mbi muistaakseni 23. Nyt Mbi 28 (eli hieman ylipaino) ja paino ei vielä tullut yhtään lisää. 1kg verran alle lähtöpaino. Rvko 26. Alussa 2kpl ihanaa vatsatautia jonka jälkeen ruokailutavat hieman muuttunut, ja se on varmaan syy miksi ei paino on tullut.
Painoindeksi oli 23,8 ennen raskautta ja nyt on noussut 9kg tähän mennessä paino.
Tytteli-83 rv 38+1