Yliopisto on aika raadollinen sosiaalinen ympäristö
Viimeksi tänään jouduin todistamaan miten yhtä sinällään hyvätahtoista opiskelijaa tylytettiin ennen luentoja. Tauolla, kun hän oli poistunut salista, sama tylyttäjä puhui hänestä aika rankasti niinsanotusti selän takana.
Kommentit (12)
Ei meillä humanistisessa kyä moista oo.
Varmaan riippuu tiedekunnasta. Kaveri lääkiksessä ja hyvä yhteishenki näyttää olevan.
Oliko tylyttäjä toinen opikelija vai tuutori? Ei kai vaan kyseessä humanistiopiskelija?
No. - Yliopisoissa ja korkeakuluissa aiaa opiskella nykyisin enemmän kuin puole ikäluokan nuorista sekä suuri joukko "enisiä nuoria" - Miten joku voi olla yhtä naivi ja lapsellinen kuin minä ja kuvitella ja luulla, että yliopisto olisi, jotenkin erillien kuplansa, jossa ei tapahtuisi kiusaamista lainkaan.. Mutta iestu sitä toivoisi, ettei minkäänlaista julmaa kiusaamisa enää esiintyisi "oppineiden" arissa mutta valitetavasti nän ei ole. Vaan millä sen ai saisi kätketyä on asia jota olen miettinyt jo vuosikymmeniä. Samalla joskus syyllisymällä siihen ise kun en ole uskaltanu mennä väliin ja haastaa kiusaajia siitä, että ovatko oikeasti niin yperiä, etteivät tajua, mitä ovat tekemässä. Harmittaa,
Tänään teki mieli tylyttää yhtä opiskelijaa, ja syytä olisi ollut! Mukava naisopiskelija, enpä olisi arvannut sellaiseksi paskiaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä humanistisessa kyä moista oo.
Samaa olin tulossa kommentoimaan. En ole ikinä kokenut oloani niin hyväksytyksi kuin humanistisessa opiskellessani. Balsamia haavoihin yläasteen ja lukion kiusaamisen jälkeen.
Miksi ihmiset käyttäytyy noin muita kohtaan?
Aika raakaa.