Korvakäytävän tulehdus. Hirveä tuska! Loppuuko ikinä?
Tänään sain korvatippoja. Särky alkoi tiistaina. Milloin tää loppuu? Särkylääkkeet auttaa vaan pari tuntia.
Kommentit (27)
Mulla ollut sama molemmissa korvissa samaan aikaan. Itkin lähes kaksi viikkoa sitä kipua enkä juuri nukkunut. Korvat vuosi ruskeaa eritettä, kuumavesipullot korvilla auttoi vähän, särkylääkkeet just sen pari tuntia. tipoista ei ollut mihinkään ja vasta kolmas suun kautta otettava antibiootti auttoi.
Ja vaikka itkin lääkärille niitä kipuja, kun burana+panadol combo ei auttanut niin vasta kolmas lääkäri suostui kirjottaa reseptin tramaliin. Ah, mikä autuus kun kipu oli vihdoin poissa! Ei haitannu yhtään vaikka se lääke pisti oksentamaan :D kunhan se raastava hermokipu oli poissa.
Huh, toivottavasti ei ikinä enää joudu kokemaan vastaavaa :( tsemppiä sinne!
Minulle on auttanut korvanpuhistus, ensin sprii-seoksella ja lisäksi korvalääkäri "imuroi" korvan puhtaaksi. Ja antibiootit, ja puhistuksia myös. Minulla oli ekalla kerralla korvakäytävössä ihottuma, ja kipu päänsisällä oli pahin, mitä olen kokenut. Se jatkui yli viikon, ja kipulääkkeitä ei ollut mihinkään. Minulta meni myös tasapainoaisti. Nappi kuulokkeita en ole juuri koskaan käyttänyt (varmaan alle 10 elämässä.).
Murskaa sipulia, laita se ohueen puhtaaseen sukkaan ja sido korvan päälle yöksi. Mulla meni kipu sen yön aikana pois, eikä palannut eikä tarvinnut antibioottia.
Voi ei, tuo on todella ikävä vaiva. Itsellänikin oli kerran molemmissa korvissa, joista vasemmassa huomattavasti pahempi, korva oli aivan ummessa, en pystynyt puhumaan ja kipu oli niin infernaalista että itkin vain sängyssä. Kävin kaksi kertaa tk:ssa puhdistuksessa, oikea korva alkoi selvästi parantua, mutta vasen vain paheni, ja lopulta hakeuduin yksityiselle, jossa hoksattiin, että vasemman korvan korvakäytävässähän on itse asiassa pahasti tulehtunut paise, joka on turvottanut ja umpeuttanut koko korvakäytävän ja säteilee kipua ympärilleen. Hyvin kohdistetulla putsauksella paise sitten puhkesi, enkä ikinä unohda sitä tunnetta. Kipu loppui kuin seinään. Korvasta sen sijaan valui hurjat määrät verta ja ties mitä mähmää, mutta huuhtelun ja imuroinnin jälkeen olo oli suorastaan euforinen.
Ymmärrän niin kipusi! Jos parin päivän kuluessa ei tapahdu mitään, niin suosittelen yksityistä.
Kiitoksia kaikille vastauksista ja myötätunnosta. Tämä on kyllä todella tuskallista. Istun nyt tk:ssa odottamassa lääkäriä jos vaikka sais kunnon särkylääkettä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Murskaa sipulia, laita se ohueen puhtaaseen sukkaan ja sido korvan päälle yöksi. Mulla meni kipu sen yön aikana pois, eikä palannut eikä tarvinnut antibioottia.
Vanha lanka mut pakko kommentoida. Jos korvassa oikeasti on kunnon tulehdus päällä niin todellakaan mikään sipulimurska sukassa korvan päällä ei auta. Kun korvassa jyllää bakteeri siihen tarvitaan antibiootti joko suun kautta tai tippoina suoraan korvakäytävään.
Korvatulehdus ja korvakäytävän tulehdus eivät ole sama asia.