IS: "Mies nimittäin teki sormillaan OK-käsimerkin, jota pidetään vihan ja rasismin symbolina"
https://www.is.fi/viihde/art-2000006268614.html
Sitä aina yllättyy kun tajuaa, että meidän "laatumediat" löytävät aina uusia tapoja vajota syvemmälle. Jutussa kerrotaan tapauksesta, jossa huvipuiston työntekijä sai potkut tehtyään OK-merkin yhteiskuvassa lapsen kanssa.
Paitsi että tapaus itsessään on naurettava, niin sitä on myös IS:n uutisointi, joka ei millään tavalla kyseenalaista tapausta ja pitää itsestäänselvyytenä, että totta kai OK on rasismia. Se ei edes yritä avata tulkinnan taustoja lukijoille, joista useimmat lienevät lähinnä ällistyneitä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ööh... en ole tiennytkään että tuo on jotenkin rziztinen merkki?! Ja lisäksi tuskin tuossa on ollut edes tarkoituskaan tehdä noin, on vaan sattunut juuri räpsähtämään kun sormet ovat liikkuneet.
Jos joku tahtoo oikeasti, että tuon taustaa avataan: netissä uusnat sit alkoi käyttämään tuota ok-symbolia (kuten ilmeisesti välillä myös maito- ja klovni-emojeja). Antinat sit huomasi tämän ja alkoi levittää asiaa, mutta koska emojeita käyttää kaikki ja niiden kultakalat, tuleen jäi myös ns. normaaleja ihmisiä. Samalla media alkoi reagoida tähän ja julkaista, kuinka varsinkin tuo ok-merkki olisi nyt uusnat sismin symboli.
Nyt sitten ollaan jännässä tilassa, jossa ok-merkki on yhtä aikaa vihasymboli, että kansainvälinen käsimerkki, että emoji jota äsken älykännykän ostama mummosikin saattaa käyttää.
Huvitti myös takavuosien tv sarjojen kommentointi vaikka nyt aikalaisille parasta viihdettä ja kohta huumori jo oikeasti tulee poistumaan jos vähänkään sarkasmia tai ironiaa mitkä nekään enään toimi tässä ajassa kun kaikki niin jo tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh... en ole tiennytkään että tuo on jotenkin rziztinen merkki?! Ja lisäksi tuskin tuossa on ollut edes tarkoituskaan tehdä noin, on vaan sattunut juuri räpsähtämään kun sormet ovat liikkuneet.
Jos joku tahtoo oikeasti, että tuon taustaa avataan: netissä uusnat sit alkoi käyttämään tuota ok-symbolia (kuten ilmeisesti välillä myös maito- ja klovni-emojeja). Antinat sit huomasi tämän ja alkoi levittää asiaa, mutta koska emojeita käyttää kaikki ja niiden kultakalat, tuleen jäi myös ns. normaaleja ihmisiä. Samalla media alkoi reagoida tähän ja julkaista, kuinka varsinkin tuo ok-merkki olisi nyt uusnat sismin symboli.
Nyt sitten ollaan jännässä tilassa, jossa ok-merkki on yhtä aikaa vihasymboli, että kansainvälinen käsimerkki, että emoji jota äsken älykännykän ostama mummosikin saattaa käyttää.
Homma alkoi kylläkin 4chanilla trollaamisella että OK-merkki olisi joku whitepower symboli.
No kuulapäät sitten otti sen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👌
Voi kauheeta, onks tuo jotenkii huono merkki? Mie oon käyttäny apissa ja tarkottanu hyvää, eli ok.
Tuo sun merkkisi on 666 ja tiedät mitä se tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homma alkoi kylläkin 4chanilla trollaamisella että OK-merkki olisi joku whitepower symboli.
No kuulapäät sitten otti sen käyttöön.
Kiitos, tätä en tiennytkään!
Hullu musta mamma näki hahmon näyttelijän olevan valkoinen. Sen jälkeen oli helppoa kytätä tämän jokaista liikettä rasismikohun keksimiseen ja tietysti rahakkaiden korvausten ja lahjoitusten mankumiseen. Täysin laskelmoitu juttu. Näitä on hyvä sepitellä, koska kaikki järkiselitykset voi peitota natsikorttia heiluttelemalla ja korvausvaatimuksia voi sitten vain nostaa. Uhriutuja uhriutuu uhriutumistaan rahan kiilto silmissä.
Oliko se joku 88 kans kielletty luku? Mulla on auton rekkarissa se ja pelottaa, että luullaan trasistiksi. Varmaan kohta kun kaivaa nokkaa, se koetaan joksikin kielletyksi, koska onhan siinä sormi pystyssä ja muuten käsi nyrkissä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se joku 88 kans kielletty luku? Mulla on auton rekkarissa se ja pelottaa, että luullaan trasistiksi. Varmaan kohta kun kaivaa nokkaa, se koetaan joksikin kielletyksi, koska onhan siinä sormi pystyssä ja muuten käsi nyrkissä.
Joo, 18 on Adolf Hit ler ja 88 on Heil Hit let. Olet nat si, vaikket ehkä tiedä sitä.
Täh? Miten se on rastistista? Ei sentään tapahtunut Suomessa. Amerikassa nyt melkein minkä vaan voi tulkita rasistiseksi. Mm. se on loukkaavaa jos valkoinen "laulaa" mustan räppäämää räppiä mukana, jotain kulttuurista omimista tms.
Voisiko joku ystävällinen selittää mistä lähtien ja miksi tuo merkki on vääränlainen? ITse en ole koskaan kuullutkaan!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ystävällinen selittää mistä lähtien ja miksi tuo merkki on vääränlainen? ITse en ole koskaan kuullutkaan!
Selitetty ylempänä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Älä turhaan lähde koko pelleilyyn mukaan. Tuolla merkillä on ollut vakiintunut merkitys jotain 100 vuotta eikä joku toimittaja voi yhtäkkiä vaihtaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, 18 on Adolf Hit ler ja 88 on Heil Hit let. Olet nat si, vaikket ehkä tiedä sitä.
On ja 12 on rasistisen aryan brotherhood vankilajengin tunnus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👌
Voi kauheeta, onks tuo jotenkii huono merkki? Mie oon käyttäny apissa ja tarkottanu hyvää, eli ok.
Olet paatunut whitepower änkyrärasisti.
Tässä ei nyt selittelyt auta. 100 päiväsakkoa kiihotuksesta kansanryhmää vastaan ja julkinen torin läpi alasti kävely samalla kun ihmiset heittelee kakkaa päälle ja huutaa "häpeä, häpeä".
Kiihottaja-Sebu kyllä kakkasi itse omiin housuihinsa jo ennen kuin konttasi kirkolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, että osaan esim. matematiikan tunnilla kieltäytyä vastaamasta silloin, kun vastaus olisi vihapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää, että osaan esim. matematiikan tunnilla kieltäytyä vastaamasta silloin, kun vastaus olisi vihapuhetta.
Monennellako luokalla olet alakoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä turhaan lähde koko pelleilyyn mukaan. Tuolla merkillä on ollut vakiintunut merkitys jotain 100 vuotta eikä joku toimittaja voi yhtäkkiä vaihtaa sitä.
Siis vitvit? Voisitko vastata? Miksi ok-merkki on nyt yhtäkkiä rasistinen? Kyllähän tämä pitää tietää että miksi, jotta voi olla käyttämättä. En ala muuttamaan toimintatapaani jos en tiedä miksi niin pitäisi tehdä!
Sinä olet rasisti ja Pekka Homosto tuomitsee sinut ikuiselle uudelleenkoulutusleirille.