Paljonko olet valmis käyttämään rahaa työpaikkalounaaseen?
Ja paljonko käytät nyt? Ei yhtään on siis sama kuin ettei söisi.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on firman oman keittiön valmistama lounas 6,90 €, sisältää lämpimän ruoan lisäksi salaattipöydän ja jälkiruoan.
Minusta tuo on edullinen. Kyllä teitä hemmotellaan. Voisin tietysti elää jollain leivällä ja nakilla työpäivän mutta kaipaan makuelämyksiäkin. Ap
Meillä saa tuon setin hintaan 6€ ja se on laitosruokailu keskuskeittiöstä. Makaronilaatikko, vihersalaatti, porkkanaraaste ja kiisseli. Sellaista hemmottelua, not. Omat eväät paremmat.
Tällä hetkellä meillä on 10€ arvoiset lounassetelit eli kympin.
4e olisin valmis maksamaan, mutta edellisen päivän tähteet matkaan, koska hyvin harvassa paikassa on tuollaisia lounashintoja. Eli budjetti on 1-2e. Kerran kuussa voi repästä 13e lounaaseen vaikka viikonlopun kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on firman oman keittiön valmistama lounas 6,90 €, sisältää lämpimän ruoan lisäksi salaattipöydän ja jälkiruoan.
Minusta tuo on edullinen. Kyllä teitä hemmotellaan. Voisin tietysti elää jollain leivällä ja nakilla työpäivän mutta kaipaan makuelämyksiäkin. Ap
Meillä saa tuon setin hintaan 6€ ja se on laitosruokailu keskuskeittiöstä. Makaronilaatikko, vihersalaatti, porkkanaraaste ja kiisseli. Sellaista hemmottelua, not. Omat eväät paremmat.
Joka päivä makaronilaatikkoa? Ok...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä firmassa on nykyään vielä oma keittiö? Jos siis nimenomaan ravintoloita ym. ei lasketa.
Iso tehdas, tuhansia työntekijöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuohon 6,90 € vaihtuva ruokalista. Arvostan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä makaronilaatikkoa? Ok...
Jos kaikenlaiset einekset ja muut lämmitetyt puolivalmisteet on sinulle hemmottelua, niin onneksi olkoon.
Minulla on ravintoetu (luontoisetu). Käytännössä maksan jokaisesta työpaikkalounaasta tällä hetkellä 1,70 €/kerta. Sillä hintaa en ala kantaa omia eväitä töihin. Jos ruokailu käsiteltäisiin lounasvähennyksenä, tekisin omat eväät.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Sillä säästetyllä tuhannella eurolla voi vaikka käydä lukuisia kertoja ravintolassa työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mietittekö koskaan ketkä hassaatte yli 5€ päivässä ylimääräistä työpaikkalounaisiin että kuukaudessa se tekee jopa yli 100 euroa ja vuodessa yli 1000 euroa! Tuollaisella rahalla tekee jo vaikka mitä joten kannattaisi vähän miettiä onko järkeä käydä missään syömässä, leipää mukaan kotoa ja niillä pärjää päivän.
Minulla on pieni palkka, käteen jää vähän päälle 2000€/kk. Käytän työpäivän aikana syömiseen ehkä viisi euroa keskimäärin. Söisin mielelläni vähän paremmin ja rauhassa ajan kanssa, mutta työ ei oikein salli sitä. Ja kun palkka on pieni, tuntuu ettei siitä oikein ole "oikeus" laittaa kovin paljon syömiseen. Näinkin menee satasen verran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mietittekö koskaan ketkä hassaatte yli 5€ päivässä ylimääräistä työpaikkalounaisiin että kuukaudessa se tekee jopa yli 100 euroa ja vuodessa yli 1000 euroa! Tuollaisella rahalla tekee jo vaikka mitä joten kannattaisi vähän miettiä onko järkeä käydä missään syömässä, leipää mukaan kotoa ja niillä pärjää päivän.
Minä olen ollut vuosikausia työtön. Työttömänäkin saatoin silloin tällöin käydä miehen kanssa lounaalla, kun miehen työpaikka on kätevästi lähellä. Olen ajatellut tämän niin, että nyt kun minulla on työpaikka ja tienaankin jotain, niin saan kyllä syödäkin! Täytyy työssäkäyvällä ihmisellä olla jotain etujakin siitä hyvästä, että käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut vuosikausia työtön. Työttömänäkin saatoin silloin tällöin käydä miehen kanssa lounaalla, kun miehen työpaikka on kätevästi lähellä. Olen ajatellut tämän niin, että nyt kun minulla on työpaikka ja tienaankin jotain, niin saan kyllä syödäkin! Täytyy työssäkäyvällä ihmisellä olla jotain etujakin siitä hyvästä, että käy töissä.
Niinhän sitä luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pieni palkka, käteen jää vähän päälle 2000€/kk. Käytän työpäivän aikana syömiseen ehkä viisi euroa keskimäärin. Söisin mielelläni vähän paremmin ja rauhassa ajan kanssa, mutta työ ei oikein salli sitä. Ja kun palkka on pieni, tuntuu ettei siitä oikein ole "oikeus" laittaa kovin paljon syömiseen. Näinkin menee satasen verran kuussa.
Pieni palkka? 4000 € brutosta jää nettona noin 2500 € ja riittää kyllä normaaliin syömiseen töissä.
10,50 josta 25% lounasetua. Eipä ole juuri halvemmalla lounaita löytynyt Helsingin keskustasta.
Meillä maksaa 5e, joka on mielestäni sopiva. Ruoka on useimmiten todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En käy bilettämässä, illat kuluu perheen kanssa ja rahaa kyllä jää runsaasti säästöön. Meillä kumpikin syö kunnollisen terveellisen lounaan töissä, samalla saa tauon töistä ja energiaa työntekoon. En jaksa koko päivää jollakin mikrolounaalla.
Se on n. 7e mitä mä maksan. Salaattipöytä, lämmintä leipää, ruokavaihtoehtoja on pari mistä valita ja jälkkäri tai kahvi. Hyvä ruoka on meillä henkilöstöravintolassa ja monipuolinen valikoima, mukava henkilökuntakin siellä. Olen tosi tyytyväinen. En kotona jaksaisi vääntää moisia ruokia työpäivän jälkeen.
Meillä on buffet talon puolesta ja maksaa 6,40 euroa.
Eli runsas salaattipyötä, jossa todella monipuolisesti kasviksia ja lisäksi kaikenlaista lisuketta mm. juustoja.
Pääruokia saa ottaa oman maun mukaan. Yleensä on yksi liharuoka, kasvisruoka ja kalaruoka. Voi ottaa kaikkia eli eka vaikka pienen annoksen kalaa ja jatkaa siitä.
Jälkiruoka on yleensä jokin marjarahka tai hedelmäsalaatti ym. Eli terveellisellä pohjalla mennään. Leipäpöytäkin on ihana. Maitoa, piimää, kotikaljaa, mehua on juomavalikoima.
Olisiko tämä Suomen paras?
Kotona en juuri enää syökään. Joku leipä ja viili. Lapset maailmalla ja ukkokin lähti. En kokkaa kotona. Viikonloppuisin käyn yleensä ulkona syömässä.
Olisin valmis tästä tarjoilusta maksamaan pari euroa enemmänkin. Sitähän siis kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Sillä säästetyllä tuhannella eurolla voi vaikka käydä lukuisia kertoja ravintolassa työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En tee kotona iltaisin ruokaa vaan lounas on päivän pääateria ja maksan hyvästä ruoasta mielelläni. Viikonloppuina sitten panostan itsetehtyyn ruokaan.
Yleensä 1-3 € omilla eväillä, ehkä kerran viikossa noutoruokaa max 10€.