Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton yli 25v nainen: Mikä sinua estää lapsen hankkimisessa lähitulevaisuudessa?

Vierailija
09.10.2019 |

Omassa kaveriporukassa käytännössä kenelläkään ei ole lapsia, mutta vauvakuume on monella kova. Lapsia siis halutaan, mutta syystä X ei voi vielä.

Kysymys siis teille, jotka haluatte lapsia, mutta ette ole ryhtyneet siihen vielä: Mikä sinua estää/hidastaa lapsentekopuuhien aloittamisessa?

T: Lapseton vauvakuumeileva 27v parisuhteessa oleva nainen.

Lapseton yli 25v nainen: Mikä sinua estää lapsen hankkimisessa lähitulevaisuudessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei lapsia tähä maailmaa enää kannata hankia 

mä ajattelen että vielä voi, mutta sen jälkeinen sukupolvi alkaa olla jo aika elinkelvottomalla planeetalla 🤔

Vierailija
22/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin muu syy. Minussa ei ole mitään äidillistä. Ei vauvakuumetta, ei mitään mielenkiintoa vauvoihin tai lapsiin. Yläasteen luokkalaisista olen selvä vähemmistö. Meitä oli 20 ja vain kahdella meistä ei ole lapsia (naisia me molemmat)

Ei muuta syytä. Jos vahinko tulee niin tulee mutta melko sissi saa olla että yhdistelmäpillerit+ kumi pääsee läpi.

APn ei kannata odotella liian kauaa ja ainoa mikä päätöksessä merkitsee on sinä ja sun puoliso. Ei klikkiotsikot, mielipiteet tai vauvapalsta. Jos haluatte vauvan niin teko päälle.

N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katotaan 10 vuoden päästä.

N28

Ei ole siinä iässä enää mitenkään sanottua, että lapsia saisi. Ainkaan siihen ei ole silloin enää aikaa, että aloittaa kaiken "puhtaalta pöydältä", eli siis uusi mies, siihen tutustuminen jne. vaan tulloin täytyy lasten hankkimisen osalta jo toimia, jos niitä aikoo saada lainkaan.

Vierailija
24/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole sopivaa miestä

2. Ei ole tarpeeksi rahaa

3. En halua vielä ainakaan

Vierailija
25/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis, että maailma on nyt huonompi paikka kuin esim. vuosina 1939-1945? Kuitenkin jopa tuolloin ihmisillä oli uskoa parempaan tulevaisuuteen ja hankkivat lapsia.

Vierailija
26/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Ei ole siinä iässä enää mitenkään sanottua, että lapsia saisi. Ainkaan siihen ei ole silloin enää aikaa, että aloittaa kaiken "puhtaalta pöydältä", eli siis uusi mies, siihen tutustuminen jne. vaan tulloin täytyy lasten hankkimisen osalta jo toimia, jos niitä aikoo saada lainkaan.

Eihän lasten saaminen ole täysin varmaa missään iässä.

Vierailija
27/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa jo tämän asian jatkuva vatvominen ja pakottaminen.

Vierailija
28/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Ei niin, mutta kaksvitosen jälkeen naisella hedelmällisyys alkaa laskemaan, halusi tai ei. Ei se nelikymppiseksi odottelu niitä mahdollisuuksia ainakaan paranna.

Vierailija
29/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa jo tämän asian jatkuva vatvominen ja pakottaminen.

Kuka sua pakottaa?

Ja VAUVApalstalla puhutaan lapsenteosta. Stop the press!

Vierailija
30/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äiti sai ainakin sen opin tauottua päähän että tämä elämä on hirveää köyhänä kolmen lapsen kanssa. Jotenkin ne vuodet kaikki sinniteltiin. Olen nuorin meistä ja nyt 34v, kukaan meistä ei ole hankkinut lapsia ja kaikilla sama mielipide miksi ei.

Vierailija
31/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin nuoruuden (20v-30v) miehen kanssa, joka ei lapsia halunnut. Sen jälkeisessä suhteessa yritettiin lasta kaksi vuotta turhaan ja osittain siitä johtuneista syistä päädyimme lopulta eroon. Nyt olen sinkku 37v ja uskon ettei minusta enää tule äitiä halusin tai en.

Vierailija
32/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu: yleinen epävarmuus siitä haluanko lapsia, introvertti ja omaa rauhaa rakastava luonne, ilmastonmuutos, määräaikainen työsuhde eikä vakinaista näköpiirissä. 

Lähimpänä noista vaihtoehdoista siis varmaan taloudellinen tilanne ja työt, mutta muitakin syitä on. 

Vierailija
33/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä feminismi onkin vain ovela salajuoni pelastaa maapallo...

Vierailija
34/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: Hedelmällinen ikä ohi. Vaikka haluaisin, en saisi.

Toisaalta en kyllä suuresti haluakaan, en ole koskaan halunnut. Ehkä voisin olla mummo, mutta omia lapsia ei kiinnosta hankkia. Ei se nyt mikään katastrofi ehkä olisi, jos sellainen äkkiä tähän jostain tupsahtaisi (voisi kyllä olla lähipiirille melkoinen selittäminen :)), mutten aktiivisesti haluakaan.

Vierailija
35/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalini ei hyväksy sitä, että tahallaan hankkiutuisin raskaaksi ja synnyttäisin tänne jonkun ilman hänen suostumustaan. Itse teinivuodet vihasin äitiäni siitä syystä, että hän synnytti minut tänne. Vieläkin olen hänelle siitä katkera, enkä tule ikinä antamaan sitä anteeksi.

Vierailija
36/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä.

Vierailija
37/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut asiaa hyvin pitkään pohdiskeltuani ratkaisuun, etten tule koskaan haluamaan lapsia.

Olen 27 -vuotias, opinnot vielä hieman kesken, ura nousussa ja sitä rataa. Erosin pitkästä parisuhteesta vuosi sitten,ja nyt on ollut hyvä sauma panostaa uraan ja omaan hyvinvointiin. Tällä hetkellä kaikki tuntuu viimeinkin olevan kohdallaan.

Omia lapsia en ole oikeastaan ikinä halunnut, ja ennen kuin sopivaa uutta kumppania haluan edes löytää, ovat pienimmätkin lapsihaaveet jo kuolleet pystyyn. En halua enkä jaksa, miksi pitäisi? Tarpeeksi ihmeteltävää riittää omassa elämässä muutenkin. En kai vain ole ns. äitityyppiä ja se on ihan ok.

Lisänä sukurasitteet, joita en haluaisi tuleville lapsille.

Vierailija
38/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta syytä. Mulla on Crohnin tauti, joka voi periytyä lapselle. Huono taloudellinen tilanne eikä mahdollisuuksia mieheen.

Vierailija
39/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki noista ja se mitä lapsen saaminen tekee vartalolle.

Vierailija
40/75 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Ei niin, mutta kaksvitosen jälkeen naisella hedelmällisyys alkaa laskemaan, halusi tai ei. Ei se nelikymppiseksi odottelu niitä mahdollisuuksia ainakaan paranna.

Periaatteessa näin kyllä. Monilla hedelmällisyys nousee 25:stä ja on jopa parempi 30-vuotiaana jos elintavoissa on parantamisen varaa ja niitä tosiaan parantaa vanhetessa. Jos on oikein epäterve 25-vuotias ja tekee elämäntaparemontin 35-vuotiaana niin voi olla hedelmällisimmillään jopa silloin vanhempana. Ja gynekologisten vaivojen kuten vaikka kystien hoitohan parantaa hedelmällisyyttä. Tämä menee kyllä aivan saivarteluksi jo. Itse pelkäsin lapsettomuutta, olen sen monta kertaa täällä kertonut ja teimme kaksi lasta ollessani 20- ja 22-vuotias. 27- ja 29-vuotiaana sitten toinen pari ja raskaudet alkoi ihan helposti, turhaan olin pelännyt olevani maho. Mutta ihan hyvin meni näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän