Viimeöinen uni ahdisti vielä pitkään aamulla
Näen joka yö painajaisia, mutta tämä oli oikeasti ahdistava. Olin jossain kierroksella palestiinalaisessa kirkossa/linnassa. Näin katossa olevat voimistelijat, jotka voimistelivat siinä niin kuin joskus satoja vuosia sitten. He olivat semmoisessa todella oudossa asennossa, ikäänkuin "painovoima olisi kääntynyt", mutta pitivät silti toisistaan todella lujasti kiinni. Tämän esityksen jälkeen he kaikki olivat tehneet itsemurhan, koska se oli liian luonnoton ihmiselle.
Jäi ahdistamaan.
Kommentit (8)
Ap:n uni kuulostaa samalta mitä itse näen jos alkoa on tullut naukkailtua hieman liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin romanttista unta Tom Cruisesta, mutta sun uni oli ahdistavampi.
Ei kyl Cruise on ahdistavampi. Istukan syöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n uni kuulostaa samalta mitä itse näen jos alkoa on tullut naukkailtua hieman liikaa.
En juo. Olen huostassa oleva 17-vuotias joka yleensä pitää näistä painajaisista, tuo oli vain jotenkin erilainen.
Ap
Se luonnottomuuden tunnelmako siinä nimenomaan ahdisti? Aika rajua jos näet joka yö painajaisia.. johtuuko jostain lääkkeestä tms?
Vierailija kirjoitti:
Se luonnottomuuden tunnelmako siinä nimenomaan ahdisti? Aika rajua jos näet joka yö painajaisia.. johtuuko jostain lääkkeestä tms?
Jotain käsinkosketeltavaa siinä oli. Syön ketipinoria ja seronilia, mutta olen aina nähnyt varsin kummallisia unia.
Ap
Tuo uni kyllä kuulostaakin ahdistavalta: voimistelijat todella luonnottomissa asennoissa ja sitten vielä kaikki tekivät itsemurhan.
Minäkin olen aina nähnyt melko paljon painajaisia, varmaan useammin kuin ihmiset yleensä. Välillä ne ovat tuollaisia outoja. Joskus on paha mieli niiden takia pari tuntia heräämisen jälkeen. Pitää kuitenkin muistaa, että ne ovat vain unia.
Olen joskus kuullut evoluutiopsykologiasta nousevan näkemyksen, että painajaiset olisivat mielen harjoittelua todellisen elämän haastavia tilanteita varten. Ehkä tuollaiset oudot, surrealistiset unet johtuvat siitä, että mieli painiskelee filosofisten haasteiden kanssa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Unesi voi kuvata seuraavaa; Näillä unen voimistelijoilla on kenties joitain sellaisia piirteitä, joita et hyväksy itsessäsi. Koet itsesi erilaiseksi, ehkä olet herkkä ja ajatuksesi lentävät korkealle, tarvitset toisten ihmisten hyväksyntää ja turvaa (unen voimistelijat pitivät toisistaan lujasti kiinni)
Yrität tuhota/vaientaa unessasi nämä piirteet, joten unessasi voimistelijat tekevät itsemurhan.
Ahdistuksesi näkyy öisissä painajaisissa. Stressi ja vaikeat elämänkokemukset purkautuvat painajaisunina
Unet ovat ajatusten ja pelkojen heijastumia.
Ehkä voit keskustella näistä painajaisista jonkun luottohenkilösi kanssa.
Mä näin romanttista unta Tom Cruisesta, mutta sun uni oli ahdistavampi.