Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen ihminen työpaikalla vihaa minua?

Vierailija
08.10.2019 |

Taustalla ei ole mitään konfliktia tai mitään mikä selittäisi tämän. Kyseinen henkilö riitelee, ilkeilee ja aiheuttaa ongelmia jatkuvasti. Muut ihmiset työpaikalla pitävät minusta ja ovat erittäin tyytyväisiä työhöni, tämä yksi ihminen vain jatkuvasti on käsittämättömän ilkeä ja tekee kaikkensa saadakseen minulle ongelmia. Uhkailee, huutaa, haukkuu, riitelee. Olen puhunut asiasta hänen esimiehensä sekä työsuojelusta vastaavan kanssa, heidän vastauksensa on vain, että kyseinen henkilö on uusi tehtävässään ja sen takia epävarma, selittävät käytöksen tällä.

Olen lähdössä kyseisestä työpaikasta, mutta haluaisin ymmärtää, miksi hän inhoaa minua niin paljon. Mitään kun ei ole tapahtunut, hän tuli uutena työntekijänä ja oli tällainen aivan alusta lähtien. Ainoa, mitä voin kuvitella on, että hän ei ole kyennyt koskaan saamaan koulutustaan valmiiksi kun itse kouluttauduin loppuun asti. Mutta ei kai näin pienestä asiasta aikuinen ihminen voi toista vihata ja aktiivisesti yrittää vahingoittaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus selittää.

Vierailija
2/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppeensä paha ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudelta tuo vaikuttaa. Onneksi sun ei tarvi välittää siitä, kun kerran olet lähdössä pois.

Vierailija
4/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi ymmärtää tai selvittää syytä? Mt-ongelma, persoonallisuushäiriö, kusipäinen luonne tai kaikki yhdessä riittää syyksi. Et voi tietää tarkemmin. Eikä hän ole enää sinun ongelmasi, kun olet lähdössä pois.

Vierailija
5/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lastentarhanopettaja ja meidän työpaikalla on eräs vammaisohjaaja, koulutukseltaan kasvatustieteiden maisteri

hän vihaa minua ja puhuu selkäni takana ja levittää ikäviä juoruja

lisäksi hän on hyvin ylpeä kalliista asunnostaan, ajattelee olevansa muita "ylempi"

Vierailija
6/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia kiusaajia ovat itsestään epävarmat, korkeintaan AMK-koulutuksen käyneet henkilöt.

Vierailija
7/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"että hän ei ole kyennyt koskaan saamaan koulutustaan valmiiksi kun itse kouluttauduin loppuun asti"

Eiköhän tämä selitä jo koko jutun? Ap, älä yritä esittää. Sinunlaisesi tiedetään.

Vierailija
8/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sattumoisin nainen miesvaltaisessa työpaikassa ja tuo inhoajasi sitten toinen nainen, se ainakin selittäisi.

Vierailija
9/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia kiusaajia ovat itsestään epävarmat, korkeintaan AMK-koulutuksen käyneet henkilöt.

Koulutushan se määrittää ihmisen luonteen? Mikä sinä olet puhumaan kiusaamisesta, kun parhaillaan siinä eriarvoistat ihmisiä koulutuksen perusteella?

Vierailija
10/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi ymmärtää tai selvittää syytä? Mt-ongelma, persoonallisuushäiriö, kusipäinen luonne tai kaikki yhdessä riittää syyksi. Et voi tietää tarkemmin. Eikä hän ole enää sinun ongelmasi, kun olet lähdössä pois.

Olet oikeassa. En voi silti sille mitään, että tuntuu pahalta, kun minuun suhtaudutaan niin negatiivisesti, enkä tiedä miksi.

Lähtöni työpaikasta on myös paljolti tämän henkilön syytä, eli lähden hänen takiaan. Hän aktiivisesti savusti minut ulos, ja itse olin sitä mieltä, että tilanne ei vain hänen takiaan ole sen arvoinen, vaan uusi työpaikka oli parempi vaihtoehto.

Helpottaisi ymmärtää, mikä minussa herätti niin suurta vihaa. Koska kyllä se ikävältä tuntuu.

Vierailija
11/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sattumoisin nainen miesvaltaisessa työpaikassa ja tuo inhoajasi sitten toinen nainen, se ainakin selittäisi.

Ei, naisia kummatkin.

- ap

Vierailija
12/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutushan se määrittää ihmisen luonteen? Mikä sinä olet puhumaan kiusaamisesta, kun parhaillaan siinä eriarvoistat ihmisiä koulutuksen perusteella?

Entäpä määrittääkö ammattitaito ihmisen luonteen? Kun ammattitaitoa ts. sen puutetta voidaan käyttää kiusaamisen perusteena. 'Laadun'valvonta, nääs.

Onko se sitten oikein?

Vierailija
13/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"että hän ei ole kyennyt koskaan saamaan koulutustaan valmiiksi kun itse kouluttauduin loppuun asti"

Eiköhän tämä selitä jo koko jutun? Ap, älä yritä esittää. Sinunlaisesi tiedetään.

Aha. Enpä itse pidä tuota isona asiana, mutta hän toi tämän nolona esille ensimmäisessä keskustelussamme, ettei itse kyennyt saamaan tutkintoaan loppuun. Tuo on ainoa asia, minkä pystyn kuvittelemaan, koska olen ollut ystävällinen sekä kohtelias hänelle alusta asti. Asia vain saattaa olla hänelle iso, muille ei.

Vierailija
14/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, naisia kummatkin.

- ap

Oho, luin nopeasti väärin. Ns. sekotyöpaikka, eli miehiä sekä naisia suurinpiirtein yhtä paljon. Ja olemme kummatkin suurinpiirtein samanikäisiä naisia.

Vierailija
15/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. En voi silti sille mitään, että tuntuu pahalta, kun minuun suhtaudutaan niin negatiivisesti, enkä tiedä miksi.

Lähtöni työpaikasta on myös paljolti tämän henkilön syytä, eli lähden hänen takiaan. Hän aktiivisesti savusti minut ulos, ja itse olin sitä mieltä, että tilanne ei vain hänen takiaan ole sen arvoinen, vaan uusi työpaikka oli parempi vaihtoehto.

Helpottaisi ymmärtää, mikä minussa herätti niin suurta vihaa. Koska kyllä se ikävältä tuntuu.

Jos kaikki muut tulevat toimeen kanssasi, voit lohduttautua sillä, että syy ei ole sinussa. Persoonallisuushäiriöisen tai ihan vain kiusaajan silmissä se "vika" voi olla jokin ihan turhanpäiväinen, olematon tai jopa keksitty juttu. Jotain, mihin kukaan muu ei ikinä kiinnittäisi huomiota.

Ikävää tietysti, että jouduit hänen takiaan etsimään uuden työpaikan, mutta ei sairaiden tai kusipäiden kanssa oikein voi mitään. Kukaan ei uskalla puuttua, tai sitten he ovat saaneet esimiehetkin manipuloitua puolelleen. 

Vierailija
16/20 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt häneltä suoraan että missä mättää? Näin minä tein yhden kanssa ja hyvä oli!

Kyllä työpaikalla pitää puhua! Tämä hklö oli vielä sellainen et kaikki pelkäs hänet. Minä uutena tyypinä haastoin hänet.

Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää varsinkin jos koko jengi siitä kärsii!

Vierailija
17/20 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/20 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin tuon lopun pois.

Vierailija
19/20 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillistä, että esimies ja työsuojelu vähättelevät asiaa keksimällä selityksiä kiusaajan huonolle käytökselle ja hyssyttelemällä. Tämä on mielestäni yksi merkittävä syy sille, että Suomella ei ole todellisia mahdollisuuksia menestymiseen; ei uskalleta puhua oikeista asioista, varsinkaan negatiivisista asioita eikä kohdata ristiriitoja.

Jos haluat edetä asiassa, pysy vaan tiukkana ja määrätietoisena, mutta rauhallisena. Älä taivu vähättelyyn, vaikka asia halutaan tyypillisesti lakaista maton alle. Puhuttele ensin kiusaaja. Olen itse tehnyt näin ja se on auttanut. Joskus menee kyllä pitempään, että saa jollekin sanottua.

Vierailija
20/20 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kateus ilmeisesti selittää. Koettu on ihan vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä