Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko, miten toteutat feminismiä käytännössä?

Vierailija
08.10.2019 |

Itse olen feministi, mutta en äkkiseltään löytänyt yhtään konkreettista esimerkkiä siitä arjessani. Totta kai yritän kohdella ihmisiä hyvin ja ihmisinä (ei sukupuolena tai objekteina), yritän suosia reilua kauppaa ja kasvisruokaa (välttää kaikenlaista riistoa). Hyväntekeväisyyteen lahjoitan joka kuukausi, muun muassa tyttöjen silpomisen ehkäisemiseksi. Mutta tuntuu, että pitäisi olla jotakin vielä enemmän. Miten sinä toteutat feminismiä arjessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin "miesten" ammatin ihan siksi, että halusin juuri siihen ammattiin. Paras tapa näyttää tyttärille ja myös pojille, ettei ammatti ole sukupuolesta kiinni. Kasvatan myös lapsiani tasapuolisesti (poikia ja tyttöjä) heidän omien vahvuuksien ja halujen mukaan.

Vierailija
2/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) en ole siskosi

b) en ole enää feministi

nykyfeministit on niin typeriä, että en halua enää olla siinä porukassa mukana

c) näin olleen en toteuta sitä mitenkään

Vierailija
4/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) en ole siskosi

b) en ole enää feministi

nykyfeministit on niin typeriä, että en halua enää olla siinä porukassa mukana

c) näin olleen en toteuta sitä mitenkään

Sitten olet varmaankin väärässä ketjussa :) Mukavaa syksyä!

Vierailija
5/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen vegaani ja en omista yksityisautoa, lisäksi asun parisuhteessa naisen kanssa, saastutan mahdollisimman vähän ja en luota nykylääketieteeseen

N32

Vierailija
6/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä kuten olen lapsesta asti elänyt, eli meillä ei ole miesten ja naisten töitä, vaan tekemättömiä töitä. Meillä ei miehet ole puhumattomia pökkelöitä, ja naiset kanamaisia kälättäjiä. Meillä homman tekee se, joka on hollilla, tai jolta se taitojen/muiden ominaisuuksien(kuten pienikokoisuus, pituus) onnistuu parhaiten. Kanssakäyn ihmisten, en sukupuolien kanssa. Plus se, että huomautan jos keskustelu menee miehet-naiset-inttämiseksi, eli seurassani ei haukuta mitään sukupuolta tyhmäksi sukupuolen perusteella, tai vihjailla että nainen ei voi tehdä jotain hommaa, koska ilmeisesti esim renkaiden pultit väännetään auki peniksellä jne. Tuossa nyt jotain. Olen elänyt lapsuuteni perheessä jossa äiti oli the boss, joka ei lähtenyt ruuanteko-lastenhoitohömpötykseen silloin 70-80-luvuilla. Suurempi haaste omassa varhaisaikuisuudessani onkin ehkä enemmän ollut se, että parisuhteessa on joutunut oppimaan, että kukaan ei ole the boss perheessä.

Vierailija
7/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihalla ja nyrkein.

Vierailija
8/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

femikristus ent. antikristus kirjoitti:

Miesvihalla ja nyrkein.

Höpö höpö.

ap

Vierailija
9/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sovellunko siskoksi, kun olen mies. Mutta yritän ajatella maailmaa ja ihmisiä niin, että sukupuoli ei ole mitenkään määräävä attribuutti. Eli jossakin mielessä sukupuolineutraalisti. Yritän myös toimia näiden ajatusten mukaisesti, enkä välttele ajatusteni ilmaisemista muille.

Sanon "yritän" siksi, että luultavasti kaikilla meillä on paljon tiedostamattomia sukupuolirooliodotuksia, vaikka emme haluaisi.

Vierailija
10/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olen vegaani ja en omista yksityisautoa, lisäksi asun parisuhteessa naisen kanssa, saastutan mahdollisimman vähän ja en luota nykylääketieteeseen

N32

Miten nämä toimet edistää ihmisten välistä tasa-arvoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä