Miksi haluan koko ajan jotain uutta? Jos ei ole mitään "projektia" käynnissä
...olo tuntuu, hmmm... olemattomalta. Esimerkkejä "projekteista" on uuden asunnon/työn/auton etsiminen, lemmikkieläimen hankinta, harrastuksen vaihtaminen johonkin toiseen jne. Missä vika? Olen ainakin kuvitellut olevani onnellinen, mutta olenko?
Kommentit (7)
Bipon takia kannattaa hakea apua.
Muuten on ok jos aivot tarvii virikkeitä. Lue kokonaisia kirjoja.
Aloin muuten vasta nyt oikeasti miettiä, voiko tää olla oikeasti bipoa... voi ei... Mutta tunnistaako bipot sen maanisen vaiheen itse, siinä tilanteessa, kuten minä juuri nyt. Tosin vaikka tunnistan niin se ei mun ajatuksia tunnu pysäyttävän.
ap
Kaikki ihmiset on loppupeleissä tommosia. Elämässä pitää olla joku tarkotus, joku pyrkimys, eli joku mitä kohden mennään. Monella se on esim opiskelu, ammattiin valmistuminen, työelämässä taas pääsy korkeammalle jne. Eläkkeellä olevilla usein rakennusprojekti, lapsenlapset jne. Ihmisen luonteelle on perustavanlaatunen ominaisuus että jotain tavotteita pitää koko ajan olla tai tulee tyhjyyden tunne. Harva sitä vaan miettii päivittäisessä elämässä.
Mulla on toi ihan sama, "hurahdan" aina hetkeksi johonkin ja panostan siihen 110%, kunnes kyllästyn ja kohde vaihtuu. Mulla on ollut esimerkiksi; kodin sisustusvaihe, liikuntavaihe, kon maritus, erilaisiin ruokiin perehtymisvaihe (tarkoitan tällä mm. eri maiden ruokien tutkimista/tekemistä) ja vaikka ja mitä muuta. En tiedä minäkään mistä tää johtuu.
Sama! Laihdutus, treenaus, uuden kodin sisustus, uusi opiskelu ja työ.. aina pakko olla jotain.
Periaatteessa tollaiset konmaritukset ja ruoanlaitot on aika ok, ne ei välttämättä vaikuta koko perheen arkeen, mutta esim. asunnon ja työn vaihto esimerkiksi toiselle puolelle Suomea on jo isompi keissi handlata :-/
Onko kenelläkään muulla tämmöistä? Ja jos on, niin mikä sut "pysäytti"? Ehkä vähän sellainen kaksisuuntaisen mielialahäiriön maaninen vaihe lievänä 24/7..
ap