Miten saan miehen käyttään turvavyötä?
Tunnustetaan nyt heti tähän alkuun, että kyllä otin näköjään jokseenkin tyhmän miehen. Ei pistä turvavyötä päälle, koska on ihan turha ja mä olen kuulemma vainoharhainen, koska miehen mukaan mitään nyt ei kuitenkaan tapahdu. Miten ihmeessä saan järkeä tuon mun rakkaan tontun päähään? Lapsia ei ole, joten en voi vedota siihenkään, että näyttää lapsille esimerkkiä.
Kommentit (26)
Mites on, joko luetutit miehellä nuo linkit? Ja kiitit kun laittaa turvavyö että kiitos kulta kun et tapa minua turvavyöttömyydellä.
Milläkin mies laittaa turvavyö päälle, jos näkee poliisiauton! Ja meillä on lapsia. Mies piti "ihme kilahtamisena", kun suutuin totaalisesti kun hän lähti liikenteeseen lasten ollessa ilman vöitä. Minusta auto ei saa liikkua, jos turvatvyöt ei ole kiinni.
Siedätyshoito voi auttaa. Aloita yhdenpisteen turvavyöllä, eli kravatti oven välissä.
Tärkeä asia, miten suhtautui kun hän on 3000 kg läski kolaritilanteessa.
Näin suorassa nokkakolarissa tai vastaavassa päintörmäyksessä. Onnettomuuksia voi olla monenlaisia ja auto saattaa kieriä katon kautta tai pyörähtää eri asentoihin menosuuntaan nähden, jolloin miltä istuimelta tahansa voi singahtaa mihin suuntaan tahansa todellisissa tilanteissa. Kaikki irtotavara matkustamossa on hengenvaarallista, varsinkin ne kaikkein painavimmat, eli aikuiset ihmiset. Luultavasti jopa vöistäkieltäytyjä ymmärtää, että jos asettaa 85 kg:n painonnostotangon levypainoineen hattuhyllylle tai takapenkille irrallisena, on kolaritilanteessa äkkiä kehnot olot. Hän ei poloinen tajua, että on itse ihan vastaava vaara kaikille muille.