Miten saan miehen käyttään turvavyötä?
Tunnustetaan nyt heti tähän alkuun, että kyllä otin näköjään jokseenkin tyhmän miehen. Ei pistä turvavyötä päälle, koska on ihan turha ja mä olen kuulemma vainoharhainen, koska miehen mukaan mitään nyt ei kuitenkaan tapahdu. Miten ihmeessä saan järkeä tuon mun rakkaan tontun päähään? Lapsia ei ole, joten en voi vedota siihenkään, että näyttää lapsille esimerkkiä.
Kommentit (26)
Eikö nykyajan autoissa tule hälytysääni, jos turvavyö ei ole kiinni? Meillä ei voi etupenkille panna painavampaa reppuakaan ilman, että turvavyö on kiinni, muuten hälyttää.
Teet kuten me. Laite ei liiku, ennen kuin kaikilla on turvasysteemit kiinni 😄
Jos ei ole lapsia, niin mitä se sulle kuuluu, jos mies haluaa kuolla.
Ollessasi kuskina, älä lähde liikkeelle.
Jos em. konsti ei toimi, suosittelen pientä peltikolaria. Törmää pysäköityyn autoon tai johonkin kiinteään esteeseen 10 km/h. Mies ei kuole eikä saa vakavia vammoja todennäköisesti, mutta mahdollisesti satuttaa nenänsä ja murtaa jonkun sormen kivuliaasti. Jos tämä on se oppiraha, joka hänen pitää maksaa vakavan vamman tai kuoleman välttämisestä, se kannattaa tehdä.
Matkustajana ollessa et voi paljoakaan, muuta kuin lopettaa liikkumisen hänen kanssaan.
Sille tiedoksi joka sanoi, että mitäpä se puolisolle kuuluu, että kolaritilanteessa valtoimenaan sinkoileva kenties satakiloinen köntti siellä auton sisällä on hengenvaarallinen irtoesine kaikille osapuolille. Se ei ole vain oma asiansa, vaan turvallisuusriski kaikille. Jos kaksi kalloa mäjähtää yhteen tuhannen kilon voimalla, kumpikin menee ihan yhtä tohjoksi.
Jos ajat, auto ei liikahdakaan ennen kuin kaikilla turvavyö kiinni. Jos hän ajaa, et suostu kyytiin ellei hän käytä turvavyötä.
Lisäksi pyydä hommaamaan kunnon henkivakuutus, jos yksin ajaa ilman turvavöitä.
Tavallaan mies on oikeassa. Itse olen autoillut 25 vuotta ja kertaakaan turvavyö ei ole ollut tarpeen. Toki tämä tilasto ei merkitse pätkän vertaa, jos seuraavalla reissulla itse teen virheen tai joku muu liikenteessä tekee virheen.
Mikäli mies matkustaa vieressäsi joko et kuskina lähde liikkeelle tai luotat oletukseen, että mies vaarantaa vain itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole lapsia, niin mitä se sulle kuuluu, jos mies haluaa kuolla.
Kuuluuhan se, jos se haluu tehdä sen apn autossa.
Ajat turvallusella tiellä 30h/tunnissa ja sitten turvallisesti( huom katso että takana ei ole ketään) vedät äkkijarrutuksen. Jopan lentää päin kojelautaa, ehkä uskoo sitten.
Tuo 30km vauhdista ei ehkä pitäisi tulla elinikäisiä vammoja. Jalankulkijakin jää useimmiten henkiin autotörmäyksessä tuossa nopeudessa. 50km nopeudessa kuolo korjaa jo melkein puolet törmäyksissä. yli sen käy useimmiten huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyajan autoissa tule hälytysääni, jos turvavyö ei ole kiinni? Meillä ei voi etupenkille panna painavampaa reppuakaan ilman, että turvavyö on kiinni, muuten hälyttää.
Yksi kaveri harrastaa sitä, että vyö on koko ajan kiinni penkin yli. Eli istuus siis vyön päällä. Ei piippaile auto.
Niin tarkennettaan siis vielä, että meillä ei ole autoa. Mutta aina kun ollaan muiden kyydissä, mies ei pistä turvavyötä. Ei myöskään taksissa eikä bussissa. Toi on tosiaan ainut mikä on toiminut, että hälärit on huutanut, mutta muuten mies ei kyllä vaivaannu vyötä laittaan. Jos auto olisi, niin itse en suostuisi kyllä ajamaan ellei olisi kaikilla vöitä päällä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan mies on oikeassa. Itse olen autoillut 25 vuotta ja kertaakaan turvavyö ei ole ollut tarpeen. Toki tämä tilasto ei merkitse pätkän vertaa, jos seuraavalla reissulla itse teen virheen tai joku muu liikenteessä tekee virheen.
Mikäli mies matkustaa vieressäsi joko et kuskina lähde liikkeelle tai luotat oletukseen, että mies vaarantaa vain itsensä.
Mutta se turvavyötön ei vaaranna vain itseään. Siitä tulee moninkertaisesti yli 80kg painoinen massa joka vyöryy kaikkien muiden päälle ja niskaan. Samoin mikään koura ei pidä olla ilman turvavyövaljaita tai erotettuna koiraverkolla matkustajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se turvavyötön ei vaaranna vain itseään. Siitä tulee moninkertaisesti yli 80kg painoinen massa joka vyöryy kaikkien muiden päälle ja niskaan. Samoin mikään koura ei pidä olla ilman turvavyövaljaita tai erotettuna koiraverkolla matkustajista.
...siis koira
Vierailija kirjoitti:
Anna olla ilman vöitä. Aikuisen ihmisen oma valinta?
Jos ajaa yksin, niin joo. Takapenkillä ilman vöitä oleva ihminen on vaarallinen etupenkillä matkustajalle. Siis kolaritilanteessa.
Näytä sille tämä tilasto, ehkä uskoo kun on moottori lehden tekemä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/irtotavarat-autossa-voivat-aiheutta…
Siinä 0,11g paino muuntui liike-energialtaa 7 kg painoiseksi 100km tunnissa törmäyksessä. Kumman haluaisi varpailleen 7kg vai 100g?
Joten täysikokoinen ihminen on tappokone auton sisällä irrallaan.
Tämän mukaan takapenkin mies vastaa tuhovoimaltaan 3000kg, sama pätenee myös etupenkin mieheen.
https://www.imatralainen.fi/artikkeli/40356-takapenkin-mies-painaa-kola…
Hyvä tuo ensimmäinen lause. :) Jos sinä olet kuskina, älä lähde liikkeelle ennen kuin vyö on kiinni.