Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet sosiaalityöntekijöistä?

Vierailija
08.10.2019 |

Sana on vapaa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhakkeita.

Vierailija
2/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole ammatti vaan sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla tekemisissä!

Vierailija
4/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun en ole ollut tekemisissä. Kyllä siinä varmaan viranomainen kun puuttuu noin henkilökohtaisiin asioihin lainkirjaimin niin menee ristiin paljon henkilökohtaisia yksityiskohtaisuuksia kun puhutaan inhimillisyydestä.

Vierailija
5/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova ammatti, työmäärät järjettömiä, palkka vastuuseen ja käsiteltäviin asioihin nähden onneton. Harva jaksaa pitkää uraa tehdä sossuna. 

Vierailija
6/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kun en ole ollut tekemisissä. Kyllä siinä varmaan viranomainen kun puuttuu noin henkilökohtaisiin asioihin lainkirjaimin niin menee ristiin paljon henkilökohtaisia yksityiskohtaisuuksia kun puhutaan inhimillisyydestä.

Tai itseasiassa en tiedä ketä siihen lasketaan. Kelan virkailijat? Niiden kanssa mahdollismman lyhyesti muotoilen ja esitän asiani, koska tiedostan sen että miten se homma toimii.

Vierailija
7/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai itseasiassa en tiedä ketä siihen lasketaan. Kelan virkailijat? Niiden kanssa mahdollismman lyhyesti muotoilen ja esitän asiani, koska tiedostan sen että miten se homma toimii.

Kelan virkailijat ovat Kelan virkailijoita. Sosiaalityöntekijät työskentelevät kunnissa kuka hoitaa vammaisten asioita, kuka vanhusten, joku on lastensuojelussa, neljäs asunnottomien asioissa jne. 

Vierailija
8/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli valvoo juttuja.Eivät ole ainakaan ihmisten auttajia,vaan kyttääjiä.

Vierailija
9/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan virkailijat ovat Kelan virkailijoita. Sosiaalityöntekijät työskentelevät kunnissa kuka hoitaa vammaisten asioita, kuka vanhusten, joku on lastensuojelussa, neljäs asunnottomien asioissa jne. 

Kannattaa hakea apua ajoissa.

Vierailija
10/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun ainoa sosiaalityöntekijä jonka kanssa olen ollut tekemisissä on tätini eikä olla tavattu työasioiden merkeissä.

Vierailija
11/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät haastavaa, mutta tärkeää työtä heikompiosaisten ihmisryhmien kanssa. 

Vierailija
12/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aini Hinkka Reinikaisesta....

Vierailija
13/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamukseni heihin on korkeampi kuin mihinkään muuhun viranomaisiin. Kokemukseni mukaan ovat fiksuja ja asiallisia ihmisiä, jotka kohtelevat asiakkaita vertaisinaan ja kunnioittaen. Ennen kaikkea he oikeasti ottavat vastuuta asiakkaan auttamisesta, mitä en ole koskaan nähnyt missään muualla paitsi yhdesti terveydenhuollossa.

Olen kyllä kuullut että päihde- ja lasupuolella on erilainen meno.

Vierailija
14/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihmislajinsa. Hakeutuvat "valta-asemaa" tuovaan ammattiin persoonallisuustasoisia ongelmia tasapainottamaan. Äly ei kuitenkaan riitä esim lakimieheksi, saati tuomariksi, joten päsmäröivät sitten siinä ammatissa jossa retardikin saa suunntonta valtaa.

Vierailija
15/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan yllättävän kieroja ihmisiä.

Vierailija
16/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei voi sanoa että ovat "susia lampaan vaatteissa" koska ovat paljon kierompia ja häijympiä kuin sudet. Sudet metsästävät syödäkseen, sosiaalityöntekijät pilkkaavat ilokseen. Eivät tahdo auttaa vaan tahtovat vain alistaa. Varmaan yksi koulukiusaajien unelma-ammateista. Tuo on siis mun kokemus, olen tavannut noita työntekijöitä parikymmentä ympäri Suomea ihan erilaisissa tehtävissä ja melkein kaikki ovat olleet hirviöitä.

Mulla on yksi tuttava joka on aidosti kiltti ja hyvä ja rehellinen ja hyväntahtoinen ihminen joka opiskeli sosiaalialaa AMK:ssa. En tiedä huomaako hän jossain vaiheessa ettei ehkä sovi alalle, en tiedä mikä hänelle sitten neuvoksi, toivottavasti löytää jotain fiksumpaa.

Vierailija
17/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei voi sanoa että ovat "susia lampaan vaatteissa" koska ovat paljon kierompia ja häijympiä kuin sudet. Sudet metsästävät syödäkseen, sosiaalityöntekijät pilkkaavat ilokseen. Eivät tahdo auttaa vaan tahtovat vain alistaa. Varmaan yksi koulukiusaajien unelma-ammateista. Tuo on siis mun kokemus, olen tavannut noita työntekijöitä parikymmentä ympäri Suomea ihan erilaisissa tehtävissä ja melkein kaikki ovat olleet hirviöitä.

Mulla on yksi tuttava joka on aidosti kiltti ja hyvä ja rehellinen ja hyväntahtoinen ihminen joka opiskeli sosiaalialaa AMK:ssa. En tiedä huomaako hän jossain vaiheessa ettei ehkä sovi alalle, en tiedä mikä hänelle sitten neuvoksi, toivottavasti löytää jotain fiksumpaa.

Nimenomaan, sanovat yhtä ja tekevät toista. Asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuuksia, ellei ole tallentanut jokaista keskustelua, puhelinsoittoa ja sähköpostia. Sittenkin sosiaalityöntekijä saa varmaan vain pienen huomautuksen, jos asiakas saa valituksensa läpi ja jää kiinni valehtelusta.

Vierailija
18/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieroja, ammattitaidottomia ja m.urhaajia (eerikan tapaus).

Vierailija
19/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, sanovat yhtä ja tekevät toista. Asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuuksia, ellei ole tallentanut jokaista keskustelua, puhelinsoittoa ja sähköpostia. Sittenkin sosiaalityöntekijä saa varmaan vain pienen huomautuksen, jos asiakas saa valituksensa läpi ja jää kiinni valehtelusta.

Niin, asiakkaat tuppaavat valehtelemaan meille paljon. Harva mm. myöntää paljonko oikeasti juo tai lyökö puolisoaan.  Osa asiakkaista on mielenterveydeltään niin järkkyneitä, että kertovat harhoja. Aina ei ole helppoa kuunnella ja yrittää selvittää totuutta, jotta voisi auttaa oikein. 

Vierailija
20/48 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieroja, ammattitaidottomia ja m.urhaajia (eerikan tapaus).

Jotain rajaa näihin juttuihin. Sosiaalityöntekijäkö sen lapsen mu.r.hasi ihan omin käsin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan